blank
blank

2025.08.06.

Nem a digitális a “trükk”, hanem az időzítés – Sziráki László (CIB Bank) a bankok új generációjáról

Szerző:

Kategóriák:

Az „intelligens bank” nem egyszeri cél, hanem folyamatos fejlődési irány, ahol a technológiát nem önmagáért, hanem az ügyfelek számára kézzelfogható értékek és előnyök megteremtéséért alkalmazzák – emelte ki Sziráki László, a CIB Bank informatikai divíziójának vezetője. A kulcs a proaktivitás – az előrelátó és releváns támogatás –, a főszereplő pedig az ügyfél.

Körinterjúk és elemzések keretében vesszük górcső alá, hogyan lesz a digitálisból intelligens, AI-natív bank. Akik személyesen szeretnék megismerni az iparági benchmarkokat, banki stratégiákat és megoldásszállítói megközelítéseket, azok számára 2025. szeptember 15-16. között a „Digitálisból intelligens 360-fokban | Az AI-natív bankok korszaka” két napos esemény kínál elmélyülési és networking lehetőséget.

A körinterjúnk válaszadója ezúttal Sziráki László, a CIB Bank informatikai divíziójának vezetője.

blank

Fotón: Sziráki László, a CIB Bank informatikai divíziójának vezetője. Fotó forrása: CIB Bank

Számodra mit jelent az “Intelligens Bank” kifejezés?

Sziráki László: Számomra az „Intelligens Bank” olyan pénzintézetet jelent, amely a biztonságos és megbízható működésen túl képes proaktívan, személyre szabottan és adatvezérelten reagálni az ügyfelek igényeire.

Egy intelligens bank nemcsak szolgáltatásokat nyújt, hanem előre is gondolkodik: tanul az ügyfelek viselkedéséből, előrejelzi az igényeket, és automatizált, mégis emberközeli megoldásokat kínál.

Az ügyfelek oldaláról alapvető elvárás, hogy egy bank releváns támogatást nyújtson a pénzügyi szükségletek kapcsán:

segítsen a számukra legjobb befektetési portfólió kialakításában, támogassa a céljaik elérésében – akár hitelfelvételen keresztül –, és különböző élethelyzetekben biztosítási megoldásokat nyújtson.

Mindezt tegye úgy, hogy közben az adatbiztonságot, az átláthatóságot és a folyamatos innovációt is magas szinten tartsa, ezáltal biztosítsa a zavartalan bankolás lehetőségét.

Véleményed szerint mitől válik egy digitális bank „intelligenssé”?

Sziráki László: Egy digitális bank attól válhat intelligenssé, ha a technológiai lehetőségeket, például a mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást és a fejlett adatelemzést oly módon alkalmazza, hogy azok érdemben javítják az ügyfélkiszolgálást és a működési hatékonyságot.

A kulcs az, hogy az ügyfélélmény valóban személyre szabott legyen, és a digitális megoldások ne terheljék, hanem támogassák a felhasználót.

Meglátásod szerint a Ti bankotok hol tart ebben a folyamatban?

Sziráki László: A CIB Bankban – anyabankunkkal, az Intesa Sanpaoloval együttműködve – már jelenleg is számos intelligens, digitális megoldást alkalmazunk:

dolgozunk prediktív modellekkel az ajánlórendszereinkben és kockázatkezelési folyamatainkban, valamint teszteljük a mesterséges intelligenciát a belső és külső ügyfélszolgálati folyamataink automatizálásában, például a chatbotok fejlesztése kapcsán.

A saját területemen, az IT divízióban a közelmúltban egy átfogó, mesterségesintelligencia-alapú monitoring rendszert vezettünk be, amely jelentősen felgyorsítja a hibakezelési folyamatainkat, valamint segít felkészülni és adott esetben megelőzni a jövőbeni potenciális rendszerfennakadásokat.

Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy az „intelligens bankká” válás nem egyszeri cél, hanem folyamatos fejlődési folyamat.

Ebben a tekintetben a csoportszintű innovációs stratégiák, valamint a hazai ügyfelek visszajelzései alapján lépésről lépésre haladunk előre.

Hogyan határozzátok meg, hogy a mesterséges intelligenciát hol és milyen célokra alkalmazzátok, hogy az valóban értéket teremtsen?

Sziráki László: Minden fejlesztési irányunkat, így a mesterséges intelligencia alkalmazását is anyabankunkkal közösen, világos üzleti és ügyfélérték mentén határozzuk meg, hiszen a technológiát nem önmagáért, hanem ügyfeleink számára kézzelfogható előnyök megteremtéséért szeretnénk használni.

Fontos továbbá, hogy fejlesztéseink kapcsán olyan modellekre támaszkodunk, amelyek adatminőségi és etikai szempontból is megfelelnek a csoport és a hazai szabályozásoknak.

Címkék:

blank
blank