2020.09.29.

Olvasónk: „Ez nekem a fintech a mindennapokban Magyarországon”

Szerző:

“Egy kis rövid szösszenet, nálam hogy néz ki a fintech világa. KP-t abszolute nem használok, így minden pénzköltésem digitálisan zajlik.” Olvasói levél a mindennapok felhasználói pénzügyeiből.  

Napi szinten

Több kártyám is van.

  • KH hitel: ezt használom a napi vásárlásokra: élelmiszer, tankolás, ruházkodás ilyenek. Androidos telefonon használom a KH mobilbankot, nagy ritkán ApplePay. Kártyát nem is hordom magammal.
  • KH debit: fizetéskor innen egyenlítem ki a hitelkártya tartozást (KH mobilbank pár kattintás), töltöm a Revolutot (KH debitről kártyás feltöltés).
  • Revolut: minden egyéb. Parkolás – matrica (általában a Simple alkalmazáson keresztül, ha nem működik, akkor a nemzeti mobilfizetési appal. Bár itt előre fel kell tölteni az egyenleget), kajarendelés (Simple vagy netpincér), webshopok (itt szigorúan a Revolut eldobható kártyája), s innen megy még a gyerek Junior kártyája is. (Természetesen ez is revo.)
  • OTP debit. Ez ilyen aranytartalék. Még a szüleimtől maradt meg ez a számla. A családi pótlék jön rá, ha valami gond volna a többi kártyával ott van tartaléknak. Amúgy nincs rajta mozgás. (Néha tesztelgetem az OTP appjait vele.)

Havonta egyszer

Na itt látszik majd, mennyire össze-vissza van ez a piac, s mennyire fanatikusnak kell lenni, hogy valaki átálljon a teljes digitális fizetésre.

Minden számlám digitálisan jön. Van egy excel táblám (valójában Google tábla) abban szépen fel vannak sorolva a kötelező havi kiadások. Nehogy kimaradjon valami.

Áramszolgáltató (E.on) – itt két alkalmazás +egy weboldal vesz részt. Hó elején az E.on appján keresztül diktálom az óraállást. Most már lehet fotózni is az appban. Az appba jön a számla is. De befizetni a webes felületen szoktam. Itt működik a Simple QR kódos fizetés, s csak azt kell eldöntenem melyik kártyáról menjen.

Fűtés-melegvíz: (no, ez a legjobb) – weboldal-weboldal-OTP web-Chrome. Hónap végén diktálom az óraállást egy weboldalon. Majd jön a számlaértesítő (e-mail) s szintén a weboldalon lehet fizetni. Ez átirányít az OTP oldalára, itt nincs Simple. Itt be kellene pötyögni a kártyaadatokat, de szerencsére a Chrome böngésző megjegyzi.

Vízdíj: ugyanaz mint a melegvíz, csak ez egy másik szolgáltató.

Közösköltség – szemétdíj: netbank vagy mobilbank. Mindkét díjat a társasház szedi. Itt netbankból utalom a két összeget. (Persze két külön számlára.)

Mobil, TV, net: Telekom: jön a számla a telekom appba, vagy az appból vagy a weblapjukon keresztül Simple QR kóddal fizetem.

Lakáskölcsön: (mert az ugye kell a dolgozónak) na, ez az egy csoportos beszédési megbízásom van.

Biztosítás, magánnyugdíj: biztosító weblap. Innen OTP felület (s már itt is van) Simple QR

Riasztó- távfelügyelet: szintén e-mail értesítés a számláról. Saját honlap, onnan OTP kártyaszám megadós felület (Chrome böngésző).

Ez általában fizetési napon, egy délután szoktam rendezni. Kényelmesen egy fél óra. (Feltéve ha mindig minden működik.)

Mikor lesz ez egységes?

Ezzel az egész levéllel csak azt szeretném érzékeltetni, hogy mennyi helyre kell “ellátogatni” hogy minden számla be legyen fizetve. Nem is nagyon tudnám észben tartani.

Lehet, ettől jobb lenne ha minden sárga csekken jönne, s csak QR kód beolvas s fizet? Akár Simple, akár banki appal?

Szerintetek lesz ez valamikor is egységes? Lehet ennyi féle fajta szolgáltató egységes? Persze, tudom: fizetési kérelem. De a számlák továbbra is 168 ezer helyen lesznek. Díjnet? Igen, de ott nincs jelen minden szolgáltató.

Ha gondoljátok, indítsunk erről egy vitaindító beszélgetést.

A megjegyzéseket, észrevételeket, javaslatokat szívesen várjuk a social csatornáinkon kommentben. Köszönet olvasónknak, hogy megosztotta velünk “mindennapi pénzügyeit”!

Címlapfotó forrása: pexels.com

Címkék: