NEXT2025.04.15.

PAYTECHSHOW

érdekel: katt

SOON2025.06.17.

BANKTECHSHOW

érdekel: katt

SOON2025. október

FINTECHSHOW

érdekel: katt

2025.03.27.

OTP Bank: Digitalizáció és személyesség a bankolásban. Hogyan bankolunk most és a jövőben?

Szerző:

Kategóriák:

Hogyan látja az OTP Bank a bankfiókok szerepét és jövőjét az egyre inkább digitalizált világban? Erre a kérdésre is választ adtak az OTP Bank szakértői.

Annak ellenére, hogy egyre nagyobb teret nyernek a digitális megoldások, évente még mindig több mint 7 millió személyes ügyféltalálkozóra kerül sor az OTP Bank fiókhálózatában. A személyes ügyintézés iránti jelentős igény különösen a komplexebb ügyek (pl. állami támogatások, bonyolultabb befektetések, jelentős hitelfelvétel) esetén érezhető.

Ezzel párhuzamosan a digitális csatornák térhódítása is jelentős, amit jól mutat, hogy az OTP ügyfeleinek 73%-a aktívan használja a mobilbanki szolgáltatást. Emellett a bank által kínált termékek több mint egyharmadát már elektronikusan értékesítik, és a készpénzbefizetések mintegy 90%-a már ATM-eken keresztül történik.

Horváth Tímea, az OTP Bank lakossági kiszolgálásért felelős ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy

a cél az, hogy az ügyfelek ne kényszerből, hanem kizárólag személyes tanácsadást igénylő ügyek esetén látogassák a fiókokat.

Ennek megfelelően a bank új fióktípusokat is bevezetett:

  1. a komplex banki ügyintézésre specializált, készpénzmentes fiókok mellett megjelentek
  2. a korlátozott készpénzforgalmú fiókok is, ahol a kisebb összegű készpénzműveleteket ATM-ekkel lehet lebonyolítani, míg a nagyobb tranzakciókat a pénztárban intézhetik az ügyfelek.
  3. Emellett az OTP Bank elindította Mozgó Bankfiókjait is, hogy olyan településeken is elérhető legyen a személyes ügyintézés, ahol állandó fiókhálózat nincs.
  4. Az Innovációs Fiókokban pedig új technológiák, eszközök és módszerek tesztelése zajlik.

Forrás: OTP Bank sk

Címkék: