Zuckerberg már rég kifőzte mivel tud minket megfőzni! Nem állítjuk, hogy a recept teljesen eredeti, de hogy beválik, az szinte biztos. Az elkészült fogás fogyasztását pedig mindenkinek forrón ajánljuk!
A recept
- Elkészítési idő: 12 év
- Nehézségi fok: 5+
- A receptet lemásolta írta: Mark Zuckerberg
Hozzávalók
- 1,86 milliárd felhasználó
- több, mint 4 millió aktív hirdető
- célzott hirdetések a Messenger platformon
- több, mint 30.000 chatbot
- webshopok a Messengeren
- “Buy Now” gomb
- PayPal, Visa, Mastercard fizetés
Főbb lépések
Először is, frissítsük az üzenetküldő platformunkat! Amíg még meleg, engedjünk rá minél több céget, tegyünk hozzá pár csepp mesterséges intelligenciát, hogy pofás, finomra formált chatbotokat kapjunk. De ügyeljünk rá, hogy azokba ne csak szöveges üzenetek kerüljenek, hanem ízlés szerint tartalmazzanak képeket, linkeket és persze call-to-action gombokat is!
A legjobb, ha kísérőnek rögtön fizetési megoldásokat is kínálunk. Plázaélményre vágyó vendégeink ugyanis csak jóllakva lesznek igazán elégedettek, kóstolgatással nem fogják beérni! Kezdetben megteszi a Visa és a MasterCard is, ha keverünk hozzá egy adag Braintree-t vagy a Stripe-ot. De az igazán profik nem hagyják ki a PayPalt, a siker és a biztonságos fogyasztás élményének zálogát sem.
Számítsunk rá, hogy a “Buy Now” gombnak már a puszta látványa is igen ínycsiklandozó, az egy-kattintásos fizetésnek pedig csak kevesen tudnak ellenállni! Adjuk át magunkat az alkotásnak, a képes étlapok összeállítását és a rendelések felvételét nyugodtan bízzuk a Shopify-ra!
FIGYELEM! A főzés során értékes melléktermékek keletkezhetnek! Az ételhez fel nem használt, nagy mennyiségű adatot gyűjtsük össze, és semmiképp ne dobjuk a kukába!
A recept eredete
Kínában már kóstolhattunk hasonlót, méghozzá WeChat néven. Az ott élők mindennap fogyasztják, sőt, már élni sem tudnának nélküle.
A recept eddigi sikerei
A cégek a Facebook szakácsaiban bíznak leginkább, akik lassan mindenkit lefőznek. Míg a konkurencia – azaz a hagyományos média – lassan ingyen konyhát nyithat, addig a közösségi oldal bevételei 2016 negyedik negyedévében 2015 azonos időszakához képest 51 százalékkal, 8,81 milliárd dollárra nőttek. Ennek 98%-a hirdetési bevétel, aminek pedig ma már 82%-át a mobil reklám hozza a konyhára.
Zuckerberg egy átlagos napon 1,15 milliárd mobilos felhasználót tud megetetni, akik pedig hálából minden hónapban kb. 467 forintot kattintgatnak össze neki, de az USA-ban és Kanadában élő ínyencek ennek a négyszeresére is hajlandóak!*
A recept sikerében egyébként Magyarországon is hisznek. Ezt mutatja az is, hogy a kkv szektor által leggyakrabban használt marketingfogások közül 10-ből 4 – Facebook céges oldal, Facebook hirdetés, Facebook post kiemelés, Facebook csoport – a legnépszerűbb közösségi oldalhoz kötődik. Az ínyenceknek persze érdemes mindezt a Facebook kifinomultabb hirdetési ajánlataival és egyedi célcsoport-képzéssel is megfűszerezni.
Íme a végeredmény: Plázaélmény a’la Facebook
Dőljünk hátra, és élvezzük a páratlan élményt, hogy nem kell átverekedjük magunkat a délutáni forgalmi káoszon, sem parkolóhelyet vadásznunk, órákat várnunk a pénztárnál, akadályversenyt játszanunk az üzletekben lézengőkkel, vagy bújócskát a mindig eltűnő eladókkal.
Csak csináljuk, amit mindig, nyomkodjuk a Facebookot, chateljünk, nézelődjünk, és közben foglaljunk, rendeljünk vagy vásároljunk kedvünkre!
*A Facebook átlagos egy főre eső bevétele 4,83 dollár; USA és Kanada esetében 19,81 dollár.