„A vállalatok – és a bankok is – a digitális transzformációról beszélnek, anélkül, hogy azt teljesen értenék. A Telenor megértette ennek a lényegét és ennek fényében alakította ki mobile-only bankját és annak digitális ügyfélélményét.” –írja minap a TheNational.
A Telenor digitális pénzügyi szolgáltatásának kialakításából – a cikk szerint – az alábbi három dolgot érdemes megfontolni:
- A Telenor tudatosan célozta meg a digitális technológiák iránt nyitott, de számosságát tekintve szűk társadalmi réteget, mert bízott abban, hogy ezek az első felhasználók a hírvivői lesznek a szolgáltatásnak és segítenek majd terjeszteni a szolgáltatást. [„The takeaway: segment your customers, sell to fans and let the fans do the talking.”]
- A Telenor kampánya nem a technológiáról, hanem életérzésről szólt. Üzenetek: „Visit friends, not branches”, „Simple.Safe.Anywhere”. [The takeaway: „The company understood that brands are even more important in the digital world, because customers: expect more, are well-informed, trust their peers, have more choices, have a voice and co-build brands.”]
- A Telenor egyszerűvé tette a pénzügyek intézését a folyamatok leegyszerűsítése által. [The takeaway: „If you are leading a digital transformation of the customers experience you have to simplify the business.”]
Végül: „Knowing what customers needed was the first step. Focusing on earned media rather than paid media as the main driver of brand loyalty, and targeting exactly the right customer segment to make that happen, made Telenor Banka a disruptive innovator.”
Mit kínál a Telenor mobil bank (Szerbiában), avagy mit nyújt a mobil app:
- Bankszámla nyitás az app-on keresztül.
- Betétek kezelése.
- Készülék hitellel kapcsolatos információk nyomon követése.
- Hitelkártya hitelkeret nyomon követése, visszafizetése.
- Számla befizetési lehetőség.
- Bankkártya felfüggesztése, aktiválása.
- PIN megváltoztatása.
- Költési limitek beállítása: internetes vásárlás, POS, ATM.
- Pénzküldési lehetőség.
Piaci infók a Telenor Banka-ról:
- 40 millió EUR-t fektetett a Telenor az új bankba. [Az OTP ugyanennyit fektetett az orosz direkt bankjába, a Touch Bankba.]
- Ove Fredheim, a Telenor Banka igazgatóságának elnöke: „We don’t see Telenor Banka opening as a mere business opportunity, but also as an initiative that will change how people in Serbia do banking.”
- Core banki rendszer és digitális banki megoldás: Asseco. Case study: Telenor Banka.
- Tine Wollebekk (Global Head of Telenor Financial Service): „Első 11 hónap: 90 ezer ügyfél akvirálása„.
- 2015 októberétől fogyasztási hitelt is ad a Telenor Banka hitelkártyán keresztül (max limit: 8.300 EUR).