Személyre szabottabbá és szerethetőbbé teszik a banki szolgáltatásokat, hozzájárulnak a pénzügyi egészség megőrzéséhez azok a legújabb digitalizációs megoldások, amelyek az Erste BankSpiration konferenciáján mutatkoztak be. A programot azért hívta életre az Erste és a Day One Capital 2019-ben, hogy a bank inspirációt merítsen digitális átállása felgyorsításához, és együttműködési lehetőségeket keressen a nemzetközi fintech cégekkel.
Közel 700 cég vett részt az idén második alkalommal megrendezett Erste Bankspirationön, ahol olyan fintech és insurtech megoldásokat keres a bank, amelyekkel bővítheti és jobbá teheti szolgáltatásait. A 2019-ben indult program a koronavírus-járvány miatti kényszerszünetet követően tavaly az Union Biztosítóval együttműködve indult újra.
Ezen a hat területen várta a fintech és az insurtech megoldásokat az Erste Bank
Az első szűrőn összesen 218 társaság jutott tovább, négy kontinens 34 országából. A vállalkozások 28 európai országot képviseltek, több mint a negyedük, összesen 61 cég a kelet-közép-európai régióból érkezett.
A fintech és insurtech társaságok elsősorban a hat, előzetesen kiválasztott területen nyújtanak szolgáltatást: ezek a (1) George-hoz, az Erste digitális platformjához kapcsolható bővítmények; (2) bankbiztosítás; (3) vagyonkezelés; (4) kkv-szektornak szóló megoldások; (5) teljes üzleti folyamatok digitalizációja; (6) bankfiókok digitalizációja.
Az Erste a 218 cégből 27-et hívott meg ismerkedő találkozóra. Ezekből kilenc kapott lehetőséget arra, hogy egy kétnapos workshopon részletesebben is bemutassa, mit tud az általa fejlesztett szolgáltatás. Ebben a körben 4 nyertes projektet választottak ki.
A négy nyertes insurtech és fintech projekt
Február 9-én, az Erste BankSpiration programjának zárókonferenciáján ez a négy pénzügyi és biztosítási technológiával foglalkozó (fintech és insurtech) cég és projekt is bemutatkozott a jövő digitális trendjeiről és lehetőségeiről tartott előadások mellett:
- Az InvestSuite egy vagyonkezelési platformot fejlesztő startup. A társaság a kereskedési platform mellett a felhasználói élményt növelő funkciókat kínál. Ilyen például a Robo Advisor: ez egy, a portfólió teljesítménye, a tranzakció előzmények és a benchmarkok alapján testre szabható automatizált vagyonkezelési eszköz. A másik megoldás a Storyteller, amely portfólió teljesítményét bemutató, elmagyarázó algoritmus.
- Az Econans fintech cég alkalmazása interaktív szimulációkat és automatizált tanácsadást nyújt a fenntarthatóbb otthonokért és az egészségesebb pénzügyekért. A platform például személyre szabott tippek, és fejlett szimulációk segítségével mutatja be, hogy az energetikai fejlesztések milyen hatással vannak egy otthon energetikai besorolására, a rezsiköltségekre és a környezetre. A megoldás az ügyfelek személyes pénzügyeinek bemutatásával és az adatok alapján készült előrejelzésekkel hozzá tud járulni a jobb pénzügyi tervezéshez.
- A Companjon insurtech beágyazott, automatizált biztosítási termékeket fejleszt. A tranzakcióvezérelt biztosítási ajánlatok lényege, hogy az ügyfél a vásárlás pillanatában megkapja az adott termékhez vagy szolgáltatáshoz megfelelő biztosítási terméket: például képernyő biztosítást mobiltelefon vásárlásakor, vagy poggyászbiztosítást, ha repülőjegyet vett. A biztosításkötéshez hasonlóan a kifizetések is automatizálhatók: így az okostelefon beépített kamerájával és egy tükörrel az alkalmazáson keresztül is bemutathatjuk, ha megrepedt a képernyő.
- Az Amodo megoldása az okostelefonok telematikájára támaszkodik annak érdekében, hogy használaton alapuló biztosítási termékeket hozzon létre. Az applikációt letöltő sofőr rengeteg, a vezetéséhez kapcsolódó adatot kap (tartózkodási hely, sebesség, kanyarodási, gyorsítási és fékezési adatok), az ezeket kielemző szoftver pedig azt is megmondja, ki mennyire vezet biztonságosan, üzemanyag takarékosan. Az így összegyűjtött adatokat pedig fel lehet használni új, a valós felhasználói igényekhez igazodó, szegmentált termékek tervezéséhez is.
Forrás: Erste Bank