„A világ tele van fogyasztói frusztrációval. Arra van szükség, amit az ügyfél szeretne, nem arra, amit a bank.” – mondta Bálint Viktor (Ő a BNL Growth Partners, managing partnere) az MKB FinTech Akadémián. Összeszedtünk pár (Bálint) „Viktor mondást” a #3 FinTech Akadémiáról.
1./ Az e-commerce célú adathasznosítás leelőzte a banki adatok kereskedelmi célú felhasználását.
2./ Nagy adatmennyiségen ülnek a bankok, amit nem nagyon használnak ki.
3./ A banki vezetők nagyrésze szerint saját „ CRM-jük szar” (by Bálint Viktor), pedig ez segíthetne megérteni, javítani az ügyféllel való kapcsolatot.
4./ Jelenleg a banki értékesítések kevesebb, mint 10%-a zajlik online. >>> Óriási lehetőség, hogy ki fog tudni eladni a digitális térben. (Banktól függetlenül, vagy a bankra ráülve.)
5./ Németországi felmérések szerint a bankok PFM app-jait szívesebben töltötték le az ügyfelek, mint egy harmadik (fintech) cég app-ját. >>> Mert egy banknak még mindig jobban hiszünk.
6./ A blockchain olyan, mint a vezér nélküli madárraj mozgása.
Például mint ez:
7./ A blockchain lényege, hogy nincs központi bizalmi szereplő, azaz a hálózat valamennyi tagjánál ugyanaz a tranzakciós lista van meg a gépen, ott van mindenkinél a főkönyv.
8./ „Komolymatek” van a blockchain mögött, többféle módon lehet hasznosítani, nem csak a pénz- vagy bankszektorban.
9./ A Gartner görbe szerint a blockchain a hájp előtt van kicsivel, 5 év múlva be tud állni egy stabil helyre, szerves része lehet a szektornak. (Talán az internet jelentőségéhez lehet mérni a blockchain jelentőségét.)
10./ 1.000 milliárd dollár volt a profitja tavaly a bankoknak, aminek csak a kisebb része jött a retail-ből, ezért nem érdemes mindenkinek B2C appot csinálnia, amikor itt van egy még nagyobb és még pénzesebb terület (Corporate Banking).
11./ A bankoknak azért jó a blockchain technológia, mert nagyon olcsó. A back-office-uk helyett célszerűbb lenne ezt használniuk.