A tengerentúlon, illetve tőlünk nyugatabbra már Európában is terjedőben vannak a hangvezérelt asszisztensek, amiket egyre többen egyre változatosabb területeken használnak. Akár biztosítási ügyintézésre is.
Mire jók a hangvezérelt asszisztensek?
Amikor az Amazon beismerte, hogy okostelefon projektje megbukott, előrukkolt egy újszerű megoldással – Alexával, a hangvezérelt asszisztenssel. Az Apple megoldásától, a Siritől eltérően nem az okostelefonon fut az alkalmazás, hanem egy otthoni “okoshengerben”. Hamar a nappali központi szereplőjévé vált és egyre több területen kezdte el segíteni a családok mindennapjait. A siker a konkurenseket is meglepte, amire válaszként a Google piacra dobta a Google Home-ot, az Apple pedig a Homepod-ot.
Kezdetben a szerepük kimerült az időjárás előrejelzés felolvasásában, vagy a kedvenc zenei listánk lejátszásában (elvégre hangszóróról beszélünk). A hasznos funkciók tárháza azonban itt nem állt meg. Ha például főzés közben elhasználjuk az élesztőt, és nyakig kulimászosan eszünkbe jut, hogy el ne felejtsünk venni a következő alkalommal, akkor elég csak szólni Alexának, hogy adja hozzá a bevásárló listához.
Hogy jön ide a biztosítás?
Miért lehet ez jó a biztosítóknak?
A hangvezérelt asszisztensekkel az online szerződéskötés személytelensége személyesebbé válik. Ennek köszönhetően olyanok is választhatják, akik például a netes kötés során elvesznek a sok felület között, vagy nem mozognak otthonosan az interneten. Az Alexával folytatott csevej nem sokban fog különbözni az ügyintézővel történő beszélgetéstől, amit akár az idősebb, online jelenlétben járatlanabb ügyfélkör is magabiztosan tud majd használni.
Kíváncsi vagy arra, mit jelent az insurtech a biztosítási iparág számára? Hogyan vélekednek erről a hazai biztosítók felsővezetői? Az InsurTech mini Akadémián ezt is megtudhatod, ha eljössz májusban a FinTechShow-ra!