Egy év alatt több mint a duplájára nőtt a letöltött mobilbanki alkalmazások száma Magyarországon. Nem csak a felhasználók száma, de a banki appokkal kapcsolatos ügyféligények is növekednek. A jövőben a bankválasztásnál a kondíciók mellett a mobilalkalmazással kapcsolatos felhasználói visszajelzéseknek is egyre nagyobb szerepe lesz.
A 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki alkalmazása közül az OTP SmartBank kapta a legtöbb pozitív értékelést a Google Play és az App Store áruházakban. Az OTP SmartBank majdnem annyi letöltést ért el, mint az összes hazai mobilbanki alkalmazás együtt. Ugyanakkor a lakossági ügyfelek számához képest a CIB Bank ügyfelei töltötték le a legnagyobb arányban a bank mobilbanki alkalmazását.
A felhasználók visszajelzése alapján ügyfélélmény-szakadék alakult ki a 10 legnagyobb hazai bank között; méretükhöz képest az MKB Bank, az Erste Bank és a Raiffeisen Bank alulteljesítenek, a CIB Bank és a Budapest Bank felülteljesítenek.
Kapcsolódó cikk:
Háromszorosára nőtt a letöltések száma: OTP, CIB, Budapest Bank
Tavaly augusztusban a 10 legnagyobb hazai bank mobilbanki alkalmazása közel 900 ezer letöltést ért el. Idén augusztus végére a letöltések száma átlépte a 2 milliót, ami ugrásszerű, közel 250%-os növekedés az elmúlt évekhez képest.
A legnagyobb növekedést az OTP SmartBank, a CIB Bank és a Budapest Mobil Internetbank alkalmazások érték el, amelyek letöltési számai megháromszorozódtak egy év alatt. A legalacsonyabb növekedést a Sberbank Mobile Bank és a Raiffeisen Mobil Alkalmazás érték el, ami mögött a fejlesztések elmaradása állhat.
Ügyfélélmény-szakadék a mobilbanki alkalmazások között
A Google Play és App Store áruházakban a legtöbb pozitív felhasználói visszajelzést az elmúlt 12 hónapban az OTP SmartBank, a CIB Bank, a Budapest Mobil Internetbank és az UniCredit Mobil alkalmazás kapták. Ezeknek a mobilbanki alkalmazásoknak a felhasználói értékelése összességében emelkedő trendet mutat.
Ezzel szemben négy mobilbanki alkalmazásnak, a Takarék Mobilbanknak, a Raiffeisen Mobil Alkalmazásnak, az MKB Mobilalkalmazásnak és az Erste MobilBanknak a kiélesítés óta folyamatosan csökken az értékelése. Arányaiban az utóbbi két mobilalkalmazás veszített a legtöbbet a felhasználói értékeléséből, amióta az alkalmazások megjelentek a Google Play és App Store áruházakban.
Növekvő ügyféligények
A letöltési számok növekedésével párhuzamosan az applikációkkal kapcsolatos elvárások is növekednek. A felhasználók számára egyre fontosabbá válik, hogy a bankok lépést tartsanak a mobiltechnológia fejlődésével és folyamatosan fejlesszék az alkalmazásaikat.
A fennakadás nélküli és gyors működés, vagy a biometrikus azonosítás alapelvárásokká váltak, így amelyik bank ezeket nem tudja biztosítani, azok népszerűsége csökken. Ha a mobil applikáció frissítése miatt napokig fennakadást tapasztalnak a felhasználók, akkor annak ma már több száz negatív értékelés a következménye, amire augusztusban két banknál is volt példa.
Kapcsolódó cikk:
- Kiszavazták az Erste MobilBankot a digitális térből, 2018.08.06.
- A CIB Bank is belebukott a mobilbank frissítésbe, 2018.08.08.
A digitálisan érett ügyfelek száma a következő években gyorsuló ütemben nő majd az Y és a Z generációnak köszönhetően. Ennél a két generációnál a felhasználói értékeléseknek, a közösségi visszajelzéseknek meghatározó súlya van, így azok a bankok, amelyek mobilbanki applikációi folyamatosan negatív értékeléseket kapnak, hátrányos helyzetbe kerülhetnek a digitális bankolás iránt nyitott ügyfelek körében.
A cikk a FinTechGroup által készített „Gyorsjelentés a hazai pénzügyi mobilalkalmazásokról” c. elemzés megállapításai alapján készült.