“Szabad felvenni hitelt, ha valaki okosan csinálja”. “Attól félek a legjobban, hogy átvernek, és nem tudom visszafizetni”. A Z generáció a pénzügyi világválság közepén találkozott a pénzügyekkel, így nem csoda, ha a hitel számukra az igazi szitokszó a banki világból. Kinga mindent elárul, amit tudni akartál a Zigitális generáció gondolatairól!
A világválság gyermekei
Ha valami a Z generációval kapcsolatban a legnagyobb kihívás a bankoknak, az a nagybetűs HITEL. Nem csak azért, mert minden nyolcadik tizenéves ért a pénzügyekhez, hanem azért is, mert a 2008-as világválság kellős közepén tudatosult bennük az, hogy mire is jó valójában a pénz.
Így aztán a bankválság, a devizahitelválság, a pénzügyiválság, tehát a nagybetűs VÁLSÁG ömlött rájuk az interneten, a tévében és a vacsoraasztalnál. Bár a Z generáció alapvetően nem tartja rossznak a kölcsönt, de a hitelintézetekkel szembeni bizalmatlanság úgy tűnik, a vérükben van.
10 Z-generációs gondolat a hitelről
A Fintechzone 20 éves Kingája 10 kendőzetlen gondolata a “nem éppen baráti kölcsönökről”, a hitelfelvételről, és arról, hogyan lehetne őt rávenni arra, adóssítsa el magát egy lakás miatt.
- Hogy mitől félek a legjobban? Hogy átvernek, és végül nem tudom visszafizetni.
- Szabad hitelt felvenni, ha valaki okosan csinálja.
- Alapvetően nem rossz dolog a hitel . Viszont ahogyan az emberek és a bankok használják, az nem kifejezetten pozitív. A bankok nagyon okosan tudnak olyan ajánlatokat tenni, amit a meggondolatlan ember remek biznisznek gondol. De sajnos rengeteg olyan ember vesz fel hitelt, akinek fogalma sincs róla, hogy mit csinál.
- A bankok okosan elrejtenek jó néhány kiskaput, amit végülis tegyenek, valamiből nekik is meg kell élniük… De pontosan arra alapoznak, hogy azokat a kisbetűs részeket a sok „okos” ember nem fogja elolvasni.
- A reklámok szerint mindenre hitelt kéne felvennünk. Karácsonyra nem tudsz Xboxot venni a fiadnak? Hát akkor vegyél fel hitelt, mert a jó anyák vesznek Xboxot… És ugye itt kezdődik az érzelmi zsarolás, amit szintén a meggondolatlan embereknek találtak ki.
- Ha nem kellene mindenhonnan azt hallanunk, hogyan adósodnak el az emberek és hogyan csapnak minket be a bankok, az már egy jó kezdés lenne ahhoz, hogy a Z generáció számára is “barátságos” legyen egy hiteltermék.
- Hogy kell-e félni a hitelfelvételi procedúrától? Bár még sosem vettem fel hitelt, de valószínűleg idő és energiaigényes lehet.
- Alapvetően a szüleimtől szoktam kérdezni a pénzügyekről. Ha ők nem tudnak válaszolni, vagy egyértelműen olyan a kérdés, akkor jöhet az internet. De egy bankot felhívni egyáltalán nem jut eszembe, mert minden bizonnyal így is rengetegen telefonálnak nekik jobbnál jobb kérdésekkel.
- Egy chates alkalmazás is jó lenne, hiszen nem kellene órákat, napokat, heteket várni egy válasz e-mailre. A másik oldalon lévő személy kicsit jobban rá lenne kényszerítve, hogy gyorsabban válaszoljon.
- Tudom, hogy Z generáció, meg internet világa és miegyéb, de én személy szerint jobban bízom a személyes kommunikációban, így hitelt csak face2face kötnék. Élőben sokkal könnyebb kommunikálni, és már bocsánat, de nehezebben verik át az embert.