A Facebook pár órával ezelőtt bejelentette, még a héten elérhető lesz a Facebook Pay. Első körben az Egyesült Államokban használhatják majd a digitális pénztárcát fizetésre, pénzküldésre a Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp felhasználók. A Facebook kiemelte, a Facebook Pay-nek semmi köze nem lesz a kripto alapú „szuperpénz” projektjéhez, a Librához.
Nem mond le a Facebook a pénzügyi adatainkról
A Facebook régóta dédelgetett álma, hogy digitális pénztárcát kínáljon felhasználói számára, ám eddigi kísérletei kudarcba fulladtak. Épp pár hónappal ezelőtt állította le a társaság a Messengeren keresztüli pénzküldést Franciaországban és az Egyesült Királyságban és várhatóan a Libra projektet is elkaszálják az Egyesült Államokban, valamint Európában.
Az eddigi rossz tapasztalatok és a hetek óta zajló szenátusi meghallgatások ellenére mégis most jelentette be a Facebook „új” pénzügyi szolgáltatását. Mindenesetre
a Facebook Pay üzenet a világnak, hogy a Facebook nem mond le a pénzügyi szolgáltatás nyújtásáról és pénzügyi adatainkról sem.
Mi az új a Facebook Pay-ben?
A Facebook először 2015-ben az Egyesült Államokban, majd 2017-ben az Egyesült Királyságban vezette be a Messengeren keresztüli pénzküldést. Akik a bankkártyájuk adatait berögzítették a Facebook oldalán, azok a Messengeren keresztül pofonegyszerűen küldhettek pénzt másik Facebook felhasználónak.
A mostani bejelentés „újdonsága”, hogy
a Facebook egyetlen márkanév, a Facebook Pay alatt egyesíti a fizetési szolgáltatásait és teszi elérhetővé valamennyi social media hálózatában, a Facebookon, Messengeren, Instagramon és WhatsAppon.
Elég egyszer beregisztrálnunk a bankkártyánkat és többé nem lesz szükségünk kártyaadataink megadására, ha a Facebook piacterén vásárolnánk, pénzt küldenénk, vagy adományoznánk.
A szolgáltatás a héten indul majd az Egyesült Államokban és először a Messengeren keresztül lehet használni jegyvásárlásra, pénzküldésre és a piactéren online vásárlásra– korlátozott körben. Azt ígérik, idővel még több felhasználó számára teszik elérhetővé a digitális pénztárcát – többek között az Instagramon és a WhatsAppon is.
Megvalósul a BigTech rémálom?
Épp nyáron hangsúlyozta az IMF korábbi ügyvezető igazgatója, Christine Lagarde, hogy a BigTech cégek egyre mélyebbre fognak ásni a pénzügyi szektorban, aminek következménye egyrészt a modernizálódás, másrészt a kiszolgáltatottság növekedése lesz. Akkor úgy értékelte, hogy a szabályozó „védelmi rendszere” eddig sikeresen teljesített, mivel visszatartotta az Amazont, Apple-t, Facebookot a komolyabb lépésektől, pl. a bankalapítástól.
Mindenesetre az Apple, a Google és a Facebook már elstartolt a saját digitális pénztárcájával, amivel
éket vernek a hagyományos pénzügyi szolgáltatók és a felhasználók közé.
Idén május óta pedig már Magyarországon is elérhető az Apple Pay és hamarosan jön a Google Pay is.
Kapcsolódó cikk: