blank
blank

2025.05.07.

A fizetés új korszaka: Digitális innovációk a SimplePay ökoszisztémájában

Szerző:

Kategóriák:

„A SimplePay nemcsak követi, hanem aktívan alakítja is a hazai digitális fizetési piac trendjeit” – hangsúlyozta dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese 2025 áprilisában a PayTechShow-n. Előadásában részletesen ismertette a hazai digitális fizetési trendeket, bemutatta a SimplePay legújabb innovációit, és betekintést adott az azonnali fizetés (qvik) térnyerésébe, amely új fejezetet nyit a magyarországi kereskedelmi és fizetési ökoszisztémában.

Dr. Al-Absi Gáber Seif előadásában bemutatott innovációk és eredmények megerősítik, hogy

a felhasználók ma már komplex, gyors és kényelmes fizetési élményekre vágynak.

Az OTP Mobil válaszul egy teljes körű, integrált fizetési ökoszisztémát épít, amely túlmutat a puszta fizetésen: egyszerre kínál marketing, edukációs és ügyfélélményt javító megoldásokat.

A qvik és a SimplePush funkciók bevezetése pedig azt jelzi, hogy a jövő fizetési megoldásai már ma elérhetőek, és jelentősen átformálják a digitális kereskedelem világát Magyarországon.

blank

Fotón: dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese 2025. április 15-én a PayTechShow-n. Forrás: FinTech Group Kft. (Készítette: Kovács Dávid)

A digitális fizetések élvonalában Magyarország

„Ne ostorozzuk magunkat, hanem lássuk meg azt, hogy Magyarország bizony nemcsak közvetlen szomszédai előtt jár, hanem Európa élvonalába tartozik a digitális fizetések terén.”

– emelte ki dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese a PayTechShow-n.

Az elmúlt években a digitális fizetések robbanásszerű növekedést mutattak Magyarországon. A SimplePay tranzakciók száma nyolc év alatt közel százszorosára, több mint 110 millióra nőtt 2024-re.

Az online vásárlók száma Magyarországon 2024-ben már meghaladta az 5,2 millió főt, amely 300 ezer fő növekedést jelentett egyetlen év alatt.

Ez jól mutatja a fogyasztók növekvő bizalmát és a digitális fizetések iránti nyitottságát.

A GKID és PwC kutatása alapján a magyar webáruházak fizetési megoldásait a fogyasztók közel 80%-a jónak vagy kiválónak értékelte. Az online fizetések aránya 2015-ben még mindössze 28% volt, míg 2024 végére ez az arány már elérte a 67%-ot. Ez nemcsak a piac fejlődését jelzi, hanem Magyarország vezető szerepét is az európai digitális fizetési ökoszisztémában.

Qvik: Az azonnali fizetés áttörése

„Nem qvik-et vagy bankkártyás fizetést kell biztosítani, hanem egy teljes körű fizetési ökoszisztémát. A fogyasztó egyszerűen csak gyorsan és problémamentesen szeretne fizetni”

– hangsúlyozta dr. Al-Absi Gáber Seif.

A 2024 szeptemberében bevezetett azonnali fizetési megoldás, a qvik rövid idő alatt komoly sikereket ért el Magyarországon. 2025 első negyedévére a qvik tranzakciók részaránya az azt aktiváló kereskedőknél már elérte az 5-10%-ot. Egyetlen negyedév alatt 1600 százalékkal nőtt a qvik tranzakciók száma, és 2025 márciusára már elérte a közel százezret.

A qvik fizetési mód átlagos kosárértéke is jelentősen, közel 20%-kal magasabb, mint a hagyományos bankkártyás tranzakcióké. A siker egyik kulcsa a fogyasztók magasabb bizalma, mivel saját banki alkalmazásukból fizetnek, és nem kell semmilyen adatot megadniuk a tranzakció során.

Az OTP Mobil kiemelt edukációs kampányokat folytat, együttműködve az MNB-vel és számos partnerrel, hogy tovább népszerűsítse ezt a korszerű megoldást.

blank

Fotón: dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese 2025. április 15-én a PayTechShow-n. Forrás: FinTech Group Kft. (Készítette: Kovács Dávid)

SimplePay innovációk – új korszak a fizetési élményben

„Az igazi fizetési élmény az, amikor nem is emlékszem rá, hogy fizettem, mert annyira simán ment végbe az egész folyamat”

– hozta példaként dr. Al-Absi Gáber Seif.

Az előadás egyik kiemelkedő újdonsága a SimplePush funkció bemutatása volt. Ez az innováció teljesen újszerű felhasználói élményt kínál, ahol a vásárló egy webáruház fizetési oldalán automatikusan kap push értesítést mobiltelefonjára, így nem szükséges semmilyen további adatbevitel vagy bejelentkezés a fizetéshez.

„A SimplePush bevezetésének első pilot projektjei rendkívül biztató eredményeket mutattak: már az első héten 30%-kal nőtt a Simple-fiókkal történő fizetések aránya, ráadásul a tranzakciók költsége is kedvezőbb volt, mint más mobilfizetési megoldások esetében”

– emelte ki az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.

A fizikai bolti környezetben a SimplePay szintén jelentős előrelépéseket tett: a POS-terminálokon elindította a qvik alapú QR-kódos és NFC-s fizetési lehetőségeket, amely gyors és kényelmes megoldást jelent, különösen önkiszolgáló kasszák és hasonló, időnyomás nélküli fizetési szituációk esetén.

A SimplePay így mára a fizetési vertikum teljes egészét képes lefedni a fizikai vásárlástól az online fizetésig.

Ilyen volt a PayTechShow 2025-ben

PayTechShow 2025 beszámolók:

Címkék:

blank
blank