Épp 24 órája tart Magyarország eddigi legnagyobb 48 órás online ötletversenye és hackathonja. A cél, hogy a verseny végére olyan prototípusok, megoldások álljanak elő, amelyek választ adnak a koronavírus járvány kihívásaira, hasznosak az életmentésre, közösségek és vállalkozások támogatására, valamint az oktatás digitalizálására. Pénteken éjfélkor már 112 megoldáson dolgozott közel 800 magyar fejlesztő, mentor és szakértő. Vasárnap délután kiderül, a zsűri értékelése alapján melyek lesznek a legjobb projektek.

A Hack The Crisis Hungary ötlete alig két hete pattant ki a szervezők fejéből azt követően, hogy Észtország életre hívta a kezdeményezést. A hazai adaptáció is nagyon betalált a magyar fejlesztők körében és a rövid idő ellenére több százan csatlakoztak az online hackathonhoz.

A startpisztoly pénteken, 2020.04.03-án 16:00-kor eldördült és éjfélkor már be is mutatták a csapatok, milyen problémára keresik a válaszokat. A péntek éjfélkor, illetve szombat reggel kiadott statisztikák alapján:

  • Az eseményre regisztráltak száma 780 fő
  • Az online térben (Slack) tartozkodók száma: 1100+ fő (és folyamatosan jönnek)
  • Összerendeződött csapatok száma: 122 db (+ több száz freerider)
  • Mentorok / Szakértők száma: 70+ fő
  • Beadott ötletek száma: 112
  • FUN: mentor-és szakértő össztapasztalat: 70 x 10 év átlagban = 700+ évnyi szaktudás! 🙂

A beadott ötletek megoszlása kategóriánkét:

  • Save Education: 28 db
  • Save Life: 30 db
  • Save Community: 31 db
  • Save Small Businesses: 23 db

Mit takarnak az egyes kategóriák?

  • Save Life: A koronavírus egészségügyi következményei miatt egyre többen kerülnek kórházba. Segítsetek az ott dolgozóknak vagy a még egészségeseknek, hogy ne kapják el a vírust!
  • Save Community: A járvány lassításához elengedhetetlen a társadalmi érintkezés minimálisra csökkentése. Emiatt a közösségek eltávolodhatnak egymástól. Segítsetek online megoldások kialakításában!
  • Save Small Businesses: A gazdasági válság kibontakozóban van, néhány szektorban már jelentős visszaesés tapasztalható. Segítsetek olyan megoldások kialakításával, amelyek a túlélést, újjáépítést támogatják!
  • Save Education: A napokban a hagyományos, tantermi oktatást felváltotta a digitális oktatás. A gyors átállás nagy terhet ró a tanárokra, diákokra. Segítsetek nekik az átállásban!

Hogyan zajlik az online hackathon?

A csapatok, ötletek szerveződése, a közös munka, a mentorok, szakértők segítségnyújtása az online térben történik, ami a résztvevők számának tükrében nem kis kihívás. Annak érdekben, hogy ne vesszünk el az információs cunamiban külön „operatív törzs” segíti a több száz fejlesztő, mentor munkáját és az alábbi online platformokat használjuk:

  • Slack [Hack The Crisis Hungary]: az elsődleges online platform, ahol az információáramlás zajlik. Az operatív törzs itt teszi a bejelentéseket, a csapatok, freeriderek itt mutatkozhatnak be, a segítségkérés és a segítségnyújtás is itt történik. A mentorálás videohívások keretében zajlik, szintén a Slacken (tipp: érdemes ehhez az asztali alkalmazást lementeni).
  • Booked4.us: a csapatok ezen az online platformon keresztül foglalhatnak időpontot a mentornál, szakértőnél. A mentorok, szakértők előzetesen megadták, hogy a verseny ideje alatt milyen idősávokban elérhetők. A csapatok 30 perces blokkokból választhatják ki a számukra megfelelőt, amiről minden fél e-mailben értesítést kap.
  • Google Dokumentumok (Docs): ezen az online kollaborációs platformon érhetők el a közös munkát segítő leírások, útmutatók, amiket az „operatív törzs” készít a mentoroknak, szakértőknek, zsűri tagjainak.
  • Google Táblázatok (Sheets): itt találhatók a bedobott ötletek (több mint 50), amiből válogathatnak a saját ötlettel nem rendelkező csapatok, illetve Google Táblázatba került a több mint 70 mentor rövid leírása, Linkedin linkje, és az időpont foglaláshoz szükséges Booked4us közvetlen linkje is.
  • Google Űrlapok (Forms): a mentorok, szakértők, csapatok, freeriderek ezeken keresztül regisztrálhattak, illetve az ötletgyűjtés is ezen az online platformon keresztül történt.
  • Guanna: a csapatoknak ezen az online platformon kell a megadott időpontokban bemutatniuk projektjüket, illetve a zsűrizés is itt történik majd. (Platform online hackathonok, innovációs versenyek lebonyolításához.)
  • Bitly: linkrövidítő és -menedzsment szolgáltatás. Ez elsősorban az „operatív törzs” számára hasznos eszköz az egyedi linkek létrehozásához és az aktivitás méréséhez.
  • GitHub: a közös fejlesztéshez kapcsolódó kódverziók nyomon követéséhez, a projekt (szoftver) dokumentálásához [opcionális].

Mit nyernek a csapatok, a résztvevők?

A Hack The Crisis Hungary ötletverseny és hackathon 5 lejobb megoldása egyenként 700 000 Ft-os díjazásban fog részesülni. Az 5 díj felajánlója: Docler, OTP Mobil, ITSH, Telekom és T-systems, valamint a Janssen. Az Ericsson Magyarország pedig a legjobb AI megoldást fogja külön díjazni.

Emellett 8 inkubációs partner is felajánlott támogatást az általuk kiválasztott legjobb projekt részére. Inkubációs program felajánlói: KH Start IT, Day One Capital, Oxo Holdings, MKB Fintechlab, Impact Hub, Hiventures, Design Terminal, Budapest Önkormányzat.

Ami a legfontosabb, akár mentorként, szakértőként, vagy fejlesztőként veszel részt a hackathonon, csak profitálhatsz belőle.

Az eredményhirdetésre vásárnap délután 15.00-kor kerül majd sor. Hamarosan jelentkezünk!