2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2023.10.24.

Bemutatták az e-commerce legjobb gyakorlatait és az új megoldásokat a SimpleTrends konferencián

Szerző:

Kategóriák:

A digitalizáció berobbanása új értékesítési, ügyfélelérési és bevételi lehetőségeket teremtett az e-kereskedelemben is, ám egyre nehezebb eligazodni a digitális megoldások széles tárházán, átlátni az új tredeket és időben felismerni a legújabb kihívásokat. 2023. október 18-án, az OTP Mobil által szervezett SimpleTrends konferencián több mint 40 előadó mutatott be hasznos tippeket, jó gyakorlatokat, megoldásokat, amelyekkel az e-kereskedők eredményesebben készülhetnek 2024-re.

A konferencia résztvevői megismerhették a hazai e-kereskedelem, logisztika és marketing aktuális trendjeit, valamint a legújabb fintech és elektronikus fizetési megoldásokat.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) igazgatója, Fáykiss Péter a fintech trendek bemutatása során külön kiemelte a BNPL (Buy Now Pay Later) megjelenését Magyarországon, továbbá arra is rámutatott, hogy a mesterséges intelligencia és a generatív AI hogyan segíthetik az e-kereskedők munkáját. A generatív AI-jal kapcsolatban dr. Varga Krisztián, a Budapest Corvinus Fintech Center vezetője arra is felhívta a figyelmet, bár nagyon ígéretes felhasználási lehetőségeket nyitott meg a pénzügyek területén a Gen AI, nem tudjuk, mik lesznek a technológia hosszútávú következményei, ezért óvatosságra int.

A konferencia előadói kiemelték, az üzleti növekedés alfája és omegája az adat, és gyakorlati példákon, személyes tapasztalatokon keresztül bemutatták, hogyan járult hozzá az adatvezérelt döntéshozatal – többek között – a keresztértékesítési lehetőségek eredményesebb kihasználásához. Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója elárulta, hogyan sikerült az adatvezérelt működést bevezetni, majd ötvözni a mesterséges intelligenciával. Azt is megtudhattuk, a társaság már nem a „Mobile first, hanem az „AI first” megközelítést tűzte zászlajára és Optimus néven saját mesterséges intelligencia projektbe kezdtek.

Az adatban rejlő lehetőségek kiaknázása segítette Tomán Szabina befektető, üzletasszony vállalkozását, a Toman Lifestyle-t abban, hogy a személyes konzultáción alapuló értékesítési modelljének helyét megtalálja a digitális térben és új üzleti modelleket vezethessen be. A COVID időszakában kialakított hibrid – offline és online – értékesítési módszer segítségével sikerült megtartania a forgalmazókat és skálázni az ügyfélelérést a webáruházon keresztül – az offline csatorna kannibalizálása nélkül.

Pintér Róbert, a Corvinus Egyetem adjunktusa az adatvezérelt döntéshozatal kapcsán rámutatott arra is, hogy ennek sikeressége és eredményessége nem feltétlenül a digitális technológiákon és az adatokon, hanem a döntéshozatali kultúrán múlik.

Az új döntéshozatali kultúra kialakítása viszont nem megy egyik napról a másikra és a Harvard kutatása szerint ez akár 25 évet is igénybe vehet.

Az adatban rejlő lehetőségeken túl az új marketing módszerek is terítékre kerültek, amelyekkel a webáruházak növelhetik a leadek számát és a konverziót. Wolf Gábor, a Marketing Commando vezetője előadásában rávilágított arra, hogy a régi vevők megtartása helyett érdemesebb az új vevők targetálására helyezni a hangsúlyt, mert az új vevők célzása során a régió vevőket ugyanúgy elérjük, így elköteleződésüket is fenntarthatjuk.

Nagy Gábor, a Neokonnektmedia.hu tulajdonosa kiemelte, a hazai vállalkozások kevés figyelmet fordítanak a Linkedinben rejlő marketing lehetőségek kiaknázására, pedig akik B2B üzleti modellben dolgoznak, azok sokkal eredményesebbek lehetnek ezen a social csatornán, mint például a Facebookon.

A konferencián terítékre került az is, mely tevékenységeinket, milyen mértékben érdemes kihelyezni. Érdemes-e digitális ügynökséget alkalmazni, vagy önmagunk is képesek lehetünk önkiszolgáló módon (DIY) cégünk digitális képességét fejleszteni? Érdemes-e a kiszervezni a marketinget, vagy tartsuk továbbra is házon belül?

Az előbbi kérdésre Török-Pál Kata, a Kalm.digital alapítója adott választ, aki szerint bátran nekivághatunk a digitalizációnak Do It Yourself módon is, de ha elakadunk a Low Code, Now Code megoldások kiválasztásában, egymáshoz kapcsolásában, akkor kérjük digitális konzulens segítségét.

A marketing kihelyezésével kapcsolatban Berze Márton, az Onlife társalapítója felhívta a figyelmet, ez a cég egyik alapvető értékteremtő tevékenysége, ezért ennek kihelyezése kockázatos. Legyen meg házon belül a marketing kompetencia és az ügyfélelérés helyett a konverzió lebegjen a szemünk előtt, különösen, ha kiszervezünk olyan részfeladatokat, mint például a social kampányok menedzselése – tette hozzá Berze.

A konferencián részletes betekintést kaptunk a legújabb logisztikai trendekbe, a logisztika és a marketing mezsgyéjén alkalmazható ügyfélélmény növelő eszközökbe, továbbá az új, az ú.n. körforgásos gazdaságot támogató logisztikai kezdeményezésekbe. A trendekről Csereklyei Bálint, az iLogistic tulajdonosa, az új ügyfélélmény növelő eszközökről Perényi András, a Webshippy vezérigazgatója, a körforgásos gazdaságról pedig Bengyel Ádám, a FoxPost társalapítója tartott előadást.

A nap folyamán két teremben több mint 40 előadást hallhattak a résztvevők a SimpleTrends konferencián.

Fotó forrása: Simple Trends Konferencia

Címkék:
blank