Egyelőre spanyol nyelvű ügyfelei számára tette lehetővé a BBVA, hogy a Facebook Messengeren keresztül hozzáférhessenek bankszámlájukhoz és arról információt kérhessenek le. A Whatsapp-on keresztül pedig fizethetnek is csetelés közben. A bankok küszöbén toporog a chatbot forradalom.
Chatbot funkciók
A BBVA bank megoldásának nagy előnye, hogy a felhasználóknak a közösségi hálóról nem kell lelépniük miközben mindennapi tranzakcióikat intézik. A banki chatbot (lásd a fintech szótárban) egyelőre csak spanyolul tud, segítségével a bankszámla egyenleg, az IBAN szám, a hitelkártya aktuális hitelkerete kérdezhető le a Messengeren – és a spanyol Telegramon – keresztül.
Pénzküldés csetelés közben
Emellett a Bizum – a BBVA fizetési szolgáltatásának – felhasználói chatelés közben azonnal tudnak pénzt küldeni bármely, az adott social media csatornán található ismerősüknek. A Cashup feature többek között a Whatsapp, Telegram, Hangouts, Messenger appok esetében vehető igénybe.
A poszt a “BBVA brings info and payments to social and messaging networks” cikk felhasználásával készült.