Egy héten belül a második bank bukott meg a mobilbank frissítési vizsgán. A CIB Bank is a fizetési időszakra ütemezte a mobil applikáció frissítését, ami kudarcba fulladt. A bank Facebook oldalán és a Google Play áruházban palotaforradalom tört ki a több napig tartó fennakadás miatt. Megnéztük, hogyan sikerült a hazai nagybankoknál a mobilbank frissítése az elmúlt egy évben. Az Erste Bank és a CIB Bank mobilbanki frissítései sikerültek a legrosszabbul.

A CIB Bank ugyanazt a hibát követte el, mint az Erste Bank: a fizetési időszakra időzítette a mobilbank frissítését. Augusztus 3-án éjjel kezdték meg a banknál a frissítést, aminek tervezetten augusztus 4-én 06:00 óráig sikeresen meg kellett volna valósulnia. A Facebook bejegyzések alapján még 2018. augusztus 7-én este sem működött zavartalanul a rendszer.

A CIB Bank frissítése több száz digitális ügyfelet hozott kellemetlen helyzetbe

A közösségi bejegyzések alapján augusztus 4-én reggelre rendszerhiba miatt az ügyfelek nehezen, vagy egyáltalán nem tudtak belépni a mobilbankba és emiatt többen a netbankba sem, mivel a belépéshez szükséges tokent a mobil alkalmazás állítja elő. Maradt az ügyfélszolgálat, ami a Facebook bejegyzések szerint elérhetetlenné vált.

A CIB Bank ezzel a figyelmetlenségével kívánt kellemes hétvégét ügyfeleinek. Az eredmény: több mint 100 negatív bejegyzés aktivitás a CIB Bank Facebook oldalán és több mint 200 negatív értékelés a Google Play és Apple Store áruházakban. Volt, aki külföldön maradt pénz nélkül, mert nem tudta a kártyás limitet módosítani. Voltak, akik a számlájukat nem tudták átutalni a hétvégi időszakot meghaladó rendszerproblémák miatt. Többen arról számoltak be, hogy 20 perc várakozási idő után sem volt elérhető a telefonos ügyfélszolgálat.

Leminősítették a CIB Bank mobil applikációját is

Az Appbot adatai alapján 2018. agusztus 3. és agusztus 8. között a CIB mobilbanki alkalmazás több mint 200 negatív értékelést kapott, ami a vizsgált időszak értékeléseinek több mint 70%-a.

Az elmúlt pár napban a Google Play és az Apple Store áruházakban is visszaesett az applikáció értékelése. Az új applikáció a Google Play áruházban átlagosan 2,4-es, az Apple Store áruházban 2,5-ös értékelést kapott a fenti időszakban. 

Ki fizeti meg az ügyfelek költségét?

A CIB Bank esetén is felmerül a kérdés, miért a fizetési időszakra kellett a frissítést ütemezni, illetve kárpótolja-e majd a CIB Bank az ügyfeleket. Pl. az ügyfelek erre az időszakra is fizetik a banknak a számlavezetési díjat, miközben a bank a szolgáltatást nem tudta biztosítani az ügyfeleinek. Felmerül továbbá, hogy akiknek anyagi kára keletkezett, miképpen érvényesíthetik majd kárigényüket a bankkal szemben.

A CIB Bank egyetlen közösségi és hivatalos elektronikus felületén sem foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. (Panaszbejelentéssel a bank webes felületén lehet élni ezen a linken.)

Az elmúlt 12 hónap két legsikertelenebb mobilbanki frissítése

Az elmúlt 12 hónapban az Appbot adatai alapján a legnagyobb hazai bankok közül a legtöbb negatív értékelést kiváltó frissítés két bankhoz, az Erste Bankhoz és a CIB Bankhoz kötődik. Az Erste Bank augusztus 2. napján, a CIB Bank augusztus 3. napján indított frissítései várhatóan bekerülnek majd 2018 legszerencsétlenebb digitális banki frissítései közé. Mindkét esetben a legnagyobb felháborodást az váltotta ki, hogy a fizetési időszakra ütemezték a frissítést.

A lenti két ábrán a 2017.08.08.-2018.08.08. közötti időszakban a Google Play áruházban a CIB Bank (fent) és az Erste Bank (lent) mobilbanki alkalmazásaira leadott értékelések számosságának időrendi alakulása látható. Mindkét ábrán jól látható, hogy az elmúlt 12 hónapban a legtöbb negatív értékelést a két bank az elmúlt napokban végrehajtott frissítései után kapta. A többi hazai nagybank statisztikáit is áttekintettük, de azoknál ilyen szélsőséges kilengést a vizsgált időszakban nem találtunk.

A hazai nagybankok mobilbanki frissítéseivel és értékeléseivel kapcsolatos részletes elemzést a jövő héten publikáljuk.