A CIB Bank is belebukott a mobilbank frissítésbe

írta | 2018.08.08. | Digitális pénzügyek, Hazai digitális banki hírek, Hazai digitális bankolás, Összes hír

BUPA

Egy héten belül a második bank bukott meg a mobilbank frissítési vizsgán. A CIB Bank is a fizetési időszakra ütemezte a mobil applikáció frissítését, ami kudarcba fulladt. A bank Facebook oldalán és a Google Play áruházban palotaforradalom tört ki a több napig tartó fennakadás miatt. Megnéztük, hogyan sikerült a hazai nagybankoknál a mobilbank frissítése az elmúlt egy évben. Az Erste Bank és a CIB Bank mobilbanki frissítései sikerültek a legrosszabbul.

A CIB Bank ugyanazt a hibát követte el, mint az Erste Bank: a fizetési időszakra időzítette a mobilbank frissítését. Augusztus 3-án éjjel kezdték meg a banknál a frissítést, aminek tervezetten augusztus 4-én 06:00 óráig sikeresen meg kellett volna valósulnia. A Facebook bejegyzések alapján még 2018. augusztus 7-én este sem működött zavartalanul a rendszer.

A CIB Bank frissítése több száz digitális ügyfelet hozott kellemetlen helyzetbe

A közösségi bejegyzések alapján augusztus 4-én reggelre rendszerhiba miatt az ügyfelek nehezen, vagy egyáltalán nem tudtak belépni a mobilbankba és emiatt többen a netbankba sem, mivel a belépéshez szükséges tokent a mobil alkalmazás állítja elő. Maradt az ügyfélszolgálat, ami a Facebook bejegyzések szerint elérhetetlenné vált.

A CIB Bank ezzel a figyelmetlenségével kívánt kellemes hétvégét ügyfeleinek. Az eredmény: több mint 100 negatív bejegyzés aktivitás a CIB Bank Facebook oldalán és több mint 200 negatív értékelés a Google Play és Apple Store áruházakban. Volt, aki külföldön maradt pénz nélkül, mert nem tudta a kártyás limitet módosítani. Voltak, akik a számlájukat nem tudták átutalni a hétvégi időszakot meghaladó rendszerproblémák miatt. Többen arról számoltak be, hogy 20 perc várakozási idő után sem volt elérhető a telefonos ügyfélszolgálat.

Leminősítették a CIB Bank mobil applikációját is

Az Appbot adatai alapján 2018. agusztus 3. és agusztus 8. között a CIB mobilbanki alkalmazás több mint 200 negatív értékelést kapott, ami a vizsgált időszak értékeléseinek több mint 70%-a.

Az elmúlt pár napban a Google Play és az Apple Store áruházakban is visszaesett az applikáció értékelése. Az új applikáció a Google Play áruházban átlagosan 2,4-es, az Apple Store áruházban 2,5-ös értékelést kapott a fenti időszakban. 

CIB mobilbank google play ertekeles
CIB Bank mobilbank apple store eredmenyek

Ki fizeti meg az ügyfelek költségét?

A CIB Bank esetén is felmerül a kérdés, miért a fizetési időszakra kellett a frissítést ütemezni, illetve kárpótolja-e majd a CIB Bank az ügyfeleket. Pl. az ügyfelek erre az időszakra is fizetik a banknak a számlavezetési díjat, miközben a bank a szolgáltatást nem tudta biztosítani az ügyfeleinek. Felmerül továbbá, hogy akiknek anyagi kára keletkezett, miképpen érvényesíthetik majd kárigényüket a bankkal szemben.

A CIB Bank egyetlen közösségi és hivatalos elektronikus felületén sem foglalkozik ezekkel a kérdésekkel. (Panaszbejelentéssel a bank webes felületén lehet élni ezen a linken.)

Az elmúlt 12 hónap két legsikertelenebb mobilbanki frissítése

Az elmúlt 12 hónapban az Appbot adatai alapján a legnagyobb hazai bankok közül a legtöbb negatív értékelést kiváltó frissítés két bankhoz, az Erste Bankhoz és a CIB Bankhoz kötődik. Az Erste Bank augusztus 2. napján, a CIB Bank augusztus 3. napján indított frissítései várhatóan bekerülnek majd 2018 legszerencsétlenebb digitális banki frissítései közé. Mindkét esetben a legnagyobb felháborodást az váltotta ki, hogy a fizetési időszakra ütemezték a frissítést.

A lenti két ábrán a 2017.08.08.-2018.08.08. közötti időszakban a Google Play áruházban a CIB Bank (fent) és az Erste Bank (lent) mobilbanki alkalmazásaira leadott értékelések számosságának időrendi alakulása látható. Mindkét ábrán jól látható, hogy az elmúlt 12 hónapban a legtöbb negatív értékelést a két bank az elmúlt napokban végrehajtott frissítései után kapta. A többi hazai nagybank statisztikáit is áttekintettük, de azoknál ilyen szélsőséges kilengést a vizsgált időszakban nem találtunk.

Erste CIB mobilbank google play

A hazai nagybankok mobilbanki frissítéseivel és értékeléseivel kapcsolatos részletes elemzést a jövő héten publikáljuk.

BUPA
BUPA

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

BUPA: PÉNZÜGYI ASSZISZTENS

BUPA
Ismerd meg vállalkozásod teljes értékű pénzügyi asszisztensét, a BUPA-t.

KIBERBIZTONSÁG

clico paloalto networks it-biztonsag
A FinTechShow résztvevőinek díjmentes fenyegetettségi felmérést ajánlott fel a Palo Alto Networks.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.