A biztonságos és érintésmentes vásárláshoz egyre többen választják az online platformokat, így az e-kereskedelem a világ minden táján új magasságokba tör. Éppen ezért minden eddiginél fontosabb, hogy bármilyen digitális csatornáról vagy bankkártyáról van szó, az online fizetések zökkenőmentesek és konzisztensek legyenek. Az American Express, a Discover, a Mastercard és a Visa bejelentette, hogy az EMV® Secure Remote Commerce iparági szabvány alapján megkezdik a Click to Pay online fizetések globális kiterjesztését.
A Click to Pay első körben az alábbi országokban lesz elérhető: Ausztrália, Brazília, Kanada, Hongkong Kong, Írország, Kuvait, Malajzia, Mexikó, Új-Zéland, Katar, Szaúd-Arábia, Szingapúr, Egyesült Arab Emírségek és az Egyesült Királyság. Később más országok is követhetik majd ezeket.
A Click to Pay célja
A Click to Pay célja, hogy az online fizetést egyszerűvé és biztonságossá tegye a fogyasztók számára azáltal, hogy a webes és mobil oldalak, a mobil alkalmazások és a csatlakoztatott eszközök használatakor
helyettesíti a személyes számlaszámok és információk időigényes bevitelét.
A Click to Pay hasonló a fizikai üzletekben már megszokott fizetési élményhez, ahol egyetlen terminálnál bármilyen kártyával fizethetünk. A jövőbeni elképzelés az, hogy a Click to Pay ilyen
egységes és korszerű élményt nyújtson a fogyasztók számára bármilyen digitális fizetési környezetben.
A felhasználó kártyaadatait elég mindössze egy egyszeri regisztráció során megadni, ezeket pedig tokenizált formában a kártyakibocsátó bank tárolja, a későbbi vásárlásoknál pedig a fizetési módok közül
a Click to Pay opciót választva gyorsan és kényelmesen fizethetünk.
Univerzális digitális fizetési megoldás
Az American Express, a Discover, a Mastercard és a Visa 2019 októberében jelentette be az univerzális digitális fizetési megoldást az Egyesült Államokban. Azóta több mint 10.000 kereskedő teszi azt elérhetővé ügyfelei számára.
A kereskedők számára ez a fizetési megoldás azokban a helyzetekben segíthet csökkenteni az akadályokat, amikor a vásárlóknak fizikai kártyaadataikat kell megadniuk, legyen szó szolgáltatások igényléséről, vásárlásról, vagy adományozásról.
A kereskedők egy virtuális terminál használatával szolgálhatják ki a kártyabirtokosokat, ami egyszerűbb és zökkenőmentesebb digitális fizetési élményt jelent a fogyasztók számára.
Kapcsolódó cikkek:
Globális összefogás a „Click to Pay” elterjesztése érdekében
Annak érdekében, hogy a Click to Pay-t használók köre tovább bővüljön, az együttműködő cégek saját hálózati partnereikkel – fizetési, gateway, és kártyaelfogadói szolgáltatókkal – is azon dolgoznak majd, hogy felkészüljenek az egyszerűsített online fizetésre, amelyet az összes fizetési hálózat támogat majd.
Az Egyesült Államokban többek között az ACI Worldwide, az Aurus, a Blackbaud, a BlueSnap, a Braintree, a Cybersource, a Global Payments, a Mastercard Payment Gateway Services és a Square is elérhetővé teszi a kereskedők számára a Click to Pay szolgáltatás engedélyezését, de olyan nemzetközi céges is csatlakoztak, mint a Checkout.com, a Noon Payments, a SafeCharge és a Windcave – olvasható kiadott sajtóközleményben.
További részletek a Mastercard oldalán olvashatók a Click to Pay szolgáltatásról.
Címlapfotó forrása: pexles.com