Saját elmondása szerint ritkán hívják panel beszélgetésekbe moderátornak, mert túlságosan is szeret nehéz kérdéseket feltenni a bankoknak. Ő Devie Mohan, a következő femtech a listámon, aki több szempontból is üdítő, új ismeretség a számomra. Áprilisban személyesen is találkozhatunk Vele a FinTechShow-n!
A „jófej” fintech guru
Tavaly, az év utolsó napjaiban állítottam össze azoknak a nőknek a listáját a fintech világából, akik az elmúlt évben inspiráltak írásaikkal, ötletükkel, vagy azzal, amit képviselnek. Ezekkel a nőkkel fel is vettem a kapcsolatot, mert szerettem volna a cikkeimbe egy-egy olyan „szösszenetet” is beépíteni, amit máshol még nem igazán olvashattunk. Devie volt az első, aki azóta is mindig kedvesen és gyorsan reagál, amikor egy-egy kérdéssel zaklatom.
Egy általános tévhit Indiával kapcsolatban
Devie indiai származású, így gyakran találkozik a nők elnyomásával kapcsolatos általános feltételezéssel / véleménnyel, amit azonban ő minden egyes alkalommal eloszlat. Indiában a nyelv, a kultúra és az életstílus nagyon különböző tud lenni az egyes országrészekben és ő például egy matriarchális közösségben (Kerala) nőtt fel. Kerala államban elmondása szerint az írni-olvasni tudók aránya 100%, több a nő, mint a férfi és több lány gyermeket adoptálnak, mint fiút.
BTW: Indiában az 5 legnagyobb bankból 4-nél női CEO van! Csekkoltam! Valóban így van! 🙂
Burnmark, a social média barát kutatócég
Devie a Burnmark cég társ-alapítója és CEO-ja. A Burnmark az első fintech piackutató cég Angliában. Látjuk, hogy fintech témában ömlenek ránk a hírek, az információ. Devie a Burnmark-ot – a FinLeap-pel együttműködve – azzal a céllal hozta létre tavaly szeptemberben, hogy a témában, a világon fellelhető temérdek információból kiszűrjék a pontos, megbízható és releváns adatokat, azt feldolgozva érdemi információ halmazt állítsanak össze bankok, befektetők, fintech start-up-ok számára.
Devie szerint a piackutatásnak is meg kell újulnia, az összeállított tanulmányokat új formában érdemes prezentálni. Ezt a megújulást ő úgy fogalmazta meg, hogy
„a piackutatásnak a közösségi médiában is eladhatónak kell lennie.”
Hogy milyen jellemzőkkel bír egy social média barát tanulmány? Könnyen emészthető („szórakoztató”), megosztható, vizuálisan beszédes.
Devie-ék eddig 2 tanulmányt raktak össze Insurtech és Challenger Banking témában. Februárban és márciusban 2 újabb fintech riport megjelenésére számíthatunk: Digital Wealth és Open Banking témában.
Keresd az igazi hangot!
Nagy népszerűségnek örvend a fintech téma, egyre többen beszélnek róla, ami csak akkor probléma, ha nem az érdemi tartalom, hanem a zaj növekszik ezzel arányosan. Azt gondolom, a LinkedIn-en is óvatosabban kellene bánni a „re-share” funkcióval. Én értem, hogy „network effect”, meg segíteni szeretnénk a megosztással, de így csak bosszankodom, amikor ugyanaz az információ 20-szor jelenik meg a hírfolyamomban, csak más bevezető szöveggel.
Egy blogger ajánlás Devie részéről: Pascal Bouvier
FinTechShow2017: „Az okosabb pénzügyi világba!”
Nagyon örültem, amikor Devie elfogadta az előadói felkérést a FinTechShow 2017-re, mert több olyan kezdeményezésben is részt vesz, ami szerintem passzol a FinTechShow szellemiségéhez. Egy ilyen kezdeményezés például a Think Forward Initiative, ami egy több éves program, nemzetközi szakemberek részvételével. A program célja a pénzügyi döntéshozatal mögötti viselkedés elemzése, a választások okainak kutatása és ez alapján akcióterv összeállítása a fogyasztói döntések támogatása érdekében.
A fintech iránt érdeklődőknek egy bónusz kérdés: Melyik ország a legérdekesebb, amelyre érdemes figyelni?
Nem, nem UK és nem is Németország! Legalább is Devie nem ezeket az országokat mondta, amikor feltettem neki a kérdést. Törökország.