FinTechShow-7.0

“Ötletem sincs, mit kérdeznék egy digitális pénzügyi asszisztenstől”

Szerző: | 2017. 04. 03. | Banki és fintech hírek, Fintech kitekintő, Összes hír

FinTechShow-7.0
BankTechShow | A jövő digitális bankja

Mesterséges intelligencia? Diktálni egy gépnek? Ugyan már. A Zigitális korosztály úgy tűnik, elég magabiztos ahhoz, hogy csak végső esetben kérjen segítséget. A FINTECHZONE 20 ÉVES KINGÁJA ELÁRULJA, mikor használ és használna egy digitális asszisztenst.

 

Egyre többet beszélünk arról, hogy jön a mesterséges intelligencia. Egyre több film szól arról, hogy a mesterséges értelem fogja kiszolgálni az életünket. A pénzügyi szolgáltatások területén is jönnek azok a digitális pénzügyi asszisztensek, amelyek segítik majd a pénzügyeink kezelését.

Ami alapvetően hasznos is lenne az olyanoknak, mint én, akiknek fogalmuk sincs a pénzügyi folyamatokról és ügyintézésről.

 

ÖNNEK EGY SZÁMLÁJÁT BEFIZETTEM

Például olyan egyszerű dolgokra is meg lehetne kérni, hogy nyissa meg a bankszámládat, vagy fizessen be egy számlát. De egyfajta pénzügyi kisokosként is hasznos lehet, hogy ha van valami alapvető kérdésem, akkor nem kellene a bankfiókba rohangálni, vagy e-mailekkel bajlódni, hanem egyszerűen csak megkérdezném.

Persze mindehhez nagyon egyszerűnek és kézenfekvőnek kellene lennie. Hiszen bár a Z-generáció tagja vagyok, az életemet mégsem szövi át az internet vagy a robotok. Ott van a Google Now vagy a Siri, és ezeket sem használom.

Egyrészről eszembe se jut, mert azt érzem, hogy gyorsabban eljutok oda manuálisan, ahova szeretnék. Másrészről meg bonyolult a használata, legalábbis magyarként. Ugyan alapvetően nekem még szép az angol kiejtésem, de ha azt mondom a Sirinek, hogy pl. „search on the internet”, felhívja Facetime-on Vivi barátnőmet. Mit szólna egy pénzügyi asszisztens, ha azt mondanám neki, keresse meg a legjobb ingatlan alapú befektetési alapot?

ÉN JOBBAN CSINÁLNÁM

Mégis alapvetően nem érzem, hogy szükségem lenne egy digitális asszisztensre. Igazából ötletem sincs, hogy mit kérhetnék tőle. Mindent el tudok saját magam intézni, és még soha nem jutott eszembe, hogy szükségem lenne segítségre. Bár ehhez hozzátartozik, hogy tipikusan olyan személyiség vagyok, aki szeret mindent maga megoldani, és csak a végső esetben kérek segítséget.

Inkább hátráltatna a diktálás vagy a gépelés. Emellett azt érezném, hogy én biztosan jobban meg tudnám csinálni, mint egy gép. Bár a fejlődéslélektan műhelymunkámat, vagy a szakdolgozatomat megírhatná helyettem. De azt hiszem nem ez lenne egy digitális asszisztens fő funkciója. 🙂

BankTechShow | A jövő digitális bankja
BankTechShow 1.0 | A jövő digital bankja

A fintechzone.hu kiadója a FinTech Group Kft.
„A digitális pénzügyi technológiák, FinTech szolgáltatások terjedését segítjük.”
Web: fintechgroup.hu

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

MOSS KINGA

21 évével, az Eötvösös öregdiákok büszke táborához tartozik. Nevezhetjük "a laikusunk"-nak, hiszen a pénzügyek helyett a pszichológia rejtelmeiben merül el a Károlin. Még tájékozatlan a pénzügyek világában, de örül annak, hogy egy új területen fejlesztheti magát. #20vagyok, #zigitalis

FINTECHSHOW 7.0

fintech fintechshow
Terítéken a legújabb fintech innovációk.

BANKTECHSHOW 1.0

banktech banktechshow
Megoldások a láthatatlan bankoláshoz.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!