2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2023.02.28.

Egyre több webáruháznál lesz elérhető a Google Pay és az Apple Pay. Exkluzív interjú az OTP Mobil ügyvezető-helyettesével

Szerző:

Kategóriák:

A napokban az OTP Mobil bemutatta, hogyan teljesítettek a Simple-ökoszisztéma szolgáltatásai 2022-ben. Ennek kapcsán dr. Al-Absi Gáber Seiffel, az OTP Mobil ügyvezető-helyettesével beszélgettünk a tavalyi évben megvalósult és az idei évre tervezett újításokról, valamint az elektronikus fizetési piaccal kapcsolatos várakozásokról, kihívásokról és piaci lehetőségekről.

1. Milyen elektronikus fizetési újításokat vezetett be 2022-ben az OTP Mobil az elfogadói piacon?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Az elmúlt év egyik legjelentősebb fejlesztése a SimpleBusiness alkalmazás legújabb, érintéses, azaz softPOS funkciója volt. A rendszer a korábbi négy (két QR-kód alapú és két fizetési linken alapuló) lehetőség mellé egy ötödik elemmel, a bankfüggetlen érintéses fizetési funkcióval bővült.

A tranzakciók lebonyolításához kereskedői oldalról egy NFC alapú okoseszköz szükséges; a tranzakciók POS-terminál beszerzése, telepítése nélkül valósulnak meg.

Az új funkció egyik fontos előnye, hogy lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így többek között a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával.

A SimpleBusiness azért is jó megoldás lehet, mert az érintéses fizetés mellett, az alkalmazáson belül az indulás óta biztosított megoldások is elérhetők, így a felhasználók bármelyiket kiválaszthatják a tranzakciók lebonyolítására.

SimpleBusiness_SoftPOS_Mastercard

Érintéses fizetési lehetőséggel bővült a SimpleBusiness | 2022.05.26.

Az OTP Mobil bejelentette, mostantól érintéses fizetésre is alkalmas a SimpleBusiness mobilalkalmazás. Az új funkció segítségével a SimpleBusiness-t használó kereskedők Androidos okostelefonjukat érintéses fizetésre alkalmas bankkártyaelfogadó terminállá alakíthatják. A mobilalkalmazással most már öt különféle elektronikus fizetési megoldást is nyújthatnak a kereskedők vásárlóiknak.

2. Milyen eredményeket ért el a 2022-es évet zárva a SimplePay és a SimpleBusiness?

dr. Al-Absi Gáber Seif: A várakozásainkat abszolút felülmúlták az elmúlt év eredményei. A 2022-es évet zárva a SimplePay esetében 16 500 kereskedőt és több mint 24 500 elfogadóhelyet realizálhattunk.

A SimpleBusiness termékünkkel már 2 éve vagyunk jelen a piacon, de az igazi mérföldkőhöz tavaly érkeztünk el, amikor az alkalmazásban elérhető fizetési módok listáját kibővítettük és elérhetővé tettük az érintéses funkciót. Az évet zárva már közel ezer kereskedő csatlakozott a rendszerhez, az igazi felfutást pedig idén várjuk.

3. A Magyar Nemzeti Bank tavaly először mutatott rá a pénzforgalmi jelentésében, hogy a webshopok egy részében már több fizetési szolgáltató megoldása is elérhető. Úgy tűnik, a webshopok kezdik egyre tudatosabban vizsgálni az elektronikus fizetési lehetőségeket. Ti hogyan látjátok a kereskedők felkészültségét? Mennyire tudatosan használják ki ezeket a lehetőségeket, illetve ismerik-e ezeket?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Az OTP Mobilnál évek óta hangoztatjuk, hogy milyen fontos szerepe van egy-egy webshop működésében a megfelelő, testre szabott payment stratégia kialakításának. Erről több webináriumot is tartottunk, illetve egy elektronikusan elérhető anyagot is összeállítottunk a témában, hogy segítsünk irányt mutatni a piacon.

A mi tapasztalatunk is az, hogy a kereskedők tudatosabban keresik a hozzájuk legjobban illeszkedő fizetési megoldásokat, és ebben kiemelkedő jelentősége van a különböző tárolt kártyás fizetési módoknak is. A szakértőink pedig igyekeznek támogatni a kereskedőket a megfelelő fizetési lehetőségek kiválasztásában.

4. A lakossági kutatások azt mutatják, hogy a vásárlók egyre jobban igénylik, minél több fizetési mód legyen elérhető az online kereskedőnél. Ugyanakkor nagyon kevés webáruházban érhető el például az Apple Pay, vagy a Google Pay, amelyeket várhatóan szintén szívesen használnának az online vásárlók. Mi ennek az oka, hogy az előbbi digitális tárcák jellemzően nem érhetők el a hazai webáruházakban? A kereskedői oldalról van-e igény ezeknek a bevezetésére?

dr. Al-Absi Gáber Seif: A SimplePay fizetési rendszerén keresztül már több száz kereskedőnek biztosítunk lehetőséget arra, hogy a Google Pay tárcákat használva is tudjanak fizetni a vásárlóik, ügyfeleik. Egyelőre partnereink szűkebb körében érhető el ez az opció, de hamarosan kiterjesztjük a teljes hálózatunkra, ezt tervezzük később az Apple Pay esetében is.

Mi azt valljuk, és a kereskedőinknek is azt tanácsoljuk, hogy érdemes minél több fizetési lehetőséget biztosítani a felhasználóknak, akik így az adott szituációnak megfelelően tudják rendezni a számlájukat.

5. Az MNB adatai alapján az elmúlt 2 évben megduplázódott az internetes elfogadóhelyek száma, ahol lehet bankkártyával fizetni. Ebben az ugrásszerű fejlődésben meghatározó szerepe volt a koronavírus-járvány megfékezésére hozott intézkedéseknek. Milyen növekedésre számítasz a következő két évben ezen a területen? Van még tere a fejlődésnek? Mekkora azon webshopok aránya, ahol nincs lehetőség bankkártyás fizetésre?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Az e-commerce piac tekintetében az elmúlt éveket vizsgálva szembetűnő, hogy 2020-ban volt némi lassulás, de általánosságban azt mondhatjuk, hogy az elmúlt 10 évben két számjegyű növekedés realizálódott. Kérdés, hogy a jelenlegi kihívások mellett milyen növekedés várható idén, de mi továbbra is felívelő trendre számítunk.

6. Itthon is megjelentek a BNPL szolgáltatást B2B és B2C viszonylatban is nyújtó társaságok. Hogyan látod a BNPL hazai lehetőségeit?

dr. Al-Absi Gáber Seif: A BPNL szolgáltatás ősszel jelent meg a magyar piacon egy új alternatívaként az egyre színesebb online fizetési piacon. A jelenlegi nehéz gazdasági környezetben a magyar lakosságnak kifejezetten segítséget nyújthat, hiszen igénybevételével nem kötelező azonnal fizetni egy árucikkért, hanem opciót kínál arra, hogy később rendezzék a tartozást.

Előnyös lehet továbbá a kockázatkerülő vásárlóknak és a teljes piac számára is, hiszen így azok is kipróbálhatják az online fizetést, akik eddig valamilyen okból kifolyólag nem tették.

Ugyanakkor fontos leszögezni, hogy a megoldással kapcsolatban még nincs szilárd szabályozói környezet és az edukációra is kiemelt figyelmet kell szentelni, különösen a fiatalabb generációk esetében.

7. Hogy látod, 2023-2024 között melyek lesznek azok a meghatározó tényezők, amelyek a hazai elektronikus fizetési piac fejlődését katalizálják majd?

dr. Al-Absi Gáber Seif: 2024-ig meghatározó lesz a készpénzmentesség további térnyerése. Várható, hogy jelentős fejlődésen mennek keresztül a különböző softPOS szolgáltatások, új funkciók jelennek meg a piacon, illetve az utalás alapú fizetések NFC-s alapon való elterjedése is prediktálható.

Emellett érdemes megemlíteni, hogy a Web 3.0-ra épülő blokklánc régóta várt áttörését is folyamatosan vizsgálja az iparág, illetve a különböző AI/ML rendszerek előretörését, ehhez kapcsolódóan pedig a természetes nyelvfeldolgozást.

8. Hogy látod, 2023-ban mi lesz számotokra a legnagyobb kihívás?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Kitűnni azok a szolgáltatók tudnak majd idén, akik megfelelnek a partnerek és felhasználók egyre magasabb elvárásainak. Az OTP Mobil célja pedig az, hogy kényelmesebbé és egyszerűbbé tegye a felhasználók számára a különböző tranzakciókat, legyen szó online vagy offline megvalósulókról.

Tevékenységünket, fejlesztéseinket alapvetően meghatározza, hogy fizetési megoldásainkkal szeretnénk hozzásegíteni felhasználóinkat a tartalmasabb, egyszerűbb mindennapokhoz azáltal, hogy a tranzakciókat készpénzmentesen és bonyolult fizetési megoldások nélkül vihessék véghez.

2022-ben azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a SimplePay, a Simple és a SimpleBusiness megoldásai egyre nagyobb szerepet töltsenek be a felhasználók életében azáltal, hogy továbbra is a piac legsokoldalúbb szolgáltatáscsomagját nyújtjuk. Ezt az élményt szeretnénk átemelni 2023-ra is.

9. Hova szeretnétek eljutni 2023 végére? Mikor lesz sikeres az OTP Mobil 2023-ban?

dr. Al-Absi Gáber Seif: Az OTP Mobilnál a legkisebb kereskedőktől a legnagyobb cégekig mindenkinek megfelelő megoldást kínálunk. A SimpleBusiness néhány nap alatt bármelyik kereskedő számára elérhető és egy online regisztráció után 2-3 munkanappal már fel is kínálható a kényelmes érintéses fizetés mobiltelefonon keresztül.

Azt várjuk, hogy az elkövetkezendő időszakban ezres nagyságrendben érkeznek új csatlakozók a SimpleBusiness rendszeréhez. A nagy érdeklődésre és a felhasználói visszajelzésekre reagálva továbbfejlesztjük az alkalmazást 2023-ban is.

Az elmúlt három évben az értékesítés nettó árbevétele alapján a legnagyobb bevételt az OTP Mobil érte el. 2020-ban 10 milliárd, 2021-ben pedig már 15 milliárd forint feletti összeggel büszkélkedhettünk, aminek eredményeként elnyertük a Hunfintech 2022 elismerését.

Büszkék vagyunk arra, hogy kitartó munkánk a fintech technológiák fejlesztésében nem csak statisztikákban mutatkozik meg, hanem szakmai elismerést is kaptunk. Hiszünk benne, hogy 2023 végére még ambiciózusabb növekedést tudhatunk magunk mögött.

Elektronikus fizetési piac 2023-ban Magyarországon

Elektronikus fizetési piac Magyarországon 2023-ban. Így látják a fizetési szolgáltatók | 2023.01.11.

Feltérképeztük a hazai fizetési szolgáltatók várakozásait az elektronikus fizetési piac 2023-as kilátásaival kapcsolatban. 12 pontban összefoglaltuk a főbb várakozásokat.

Címlapfotó forrása: OTP Mobil

Címkék:
blank
blank