2017.10.09.

Mi köze a Swarovski-nak és a Levi’s-nek a digitális pénzügyekhez?

Szerző:

Kategóriák:

Swarovski dekor vásárlása virtuális valóság élménnyel fűszerezve és személyre szabható “okosdzseki” a Levi’s-től. Két példa három trend, ami a fintech cégek és a bankok digi csapatának fantáziáját is megmozgatja.

 

Érdemes néha kikukucskálni a pénzügyi szektor “dobozából”, mert könnyen lehet, hogy onnan érkezik inspiráció egy-egy digitális pénzügyi szolgáltatás fejlesztéséhez. Ezt tettük most mi is és hoztunk két érdekes megoldást az ékszer– és divatiparból, ahol meglepően aktívan kísérleteznek, tesztelnek cégek digitális megoldásokat.

Élményszerű bankolás, adatvezérelt, személyre szabott szolgáltatások és hordható technológiára épülő pénzügyi megoldások. Három trend, ami hódít a digitális pénzügyek területén.

Íme két friss-ropogós példa a szektoron kívülről és “mi lenne ha” gondolat a digitális pénzügyekhez kapcsolódóan.

 

Swarovski – élményszerű digitális bankolás

Érezted már azt, hogy a hátad közepére nem kívánod a bevásárló központokban található embertömeget? Szakad az eső kint és semmi kedved nyakadba venni a várost, de szeretnéd valami szép ajándékkal meglepni szerettedet? A Swarovski és a MasterCard közös fejlesztése ebben hamarosan segíthet.

Októberben egy olyan mobilapplikáció válik elérhetővé iOS és Android platformon, ami a virtuális valóság (VR) élményén keresztül nyújt vásárlási lehetőséget az ügyfelek számára, és egy pofonegyszerű mobilfizetési folyamattal zárul.

Így vásárolhatóak meg a Swarovski dekor termékei a mobilapplikáció és egy VR szemüveg segítségével:

  • Bejelentkezés: az applikáció letöltését követően az első lépés a vásárló azonosítása, ami a MasterCard MasterPass szolgáltatásán keresztül történik. Ha a vásárló még nem rendelkezik MasterPass azonosítóval az app letöltésekor, el kell végeznie a regisztrációt, amely során megtörténik a bankkártya adatok és a MasterPass azonosító összerendelése. Amennyiben már van azonosítója, azzal egyszerűen bejelentkezhet.
  • Vásárlás: a bejelentkezést követően, a mobiltelefont VR szemüvegbe helyezve egy virtuális otthonba csöppenünk, ahol a szobákban barangolva jelennek meg a lakberendezési termékek. Az egyes termékekhez kapcsolódóan elolvashatjuk a termékleírást, láthatjuk az árakat, sőt videóbejátszáson keresztül azt is megnézhetjük, hogyan készült az adott termék.
  • Fizetés: ha valamelyik termék megtetszik, az “Express Checkout” folyamatot a tekintetünknek a MasterPass gombra fókuszálásával lehet elindítani. A fizetéshez már nincs szükség a kártya adatok megadására. A bejelentkezéshez használt MasterPass azonosító alapján történik a fizetési tranzakció indítása.
  • Kilépés: ha a vásárló kilép az applikációból, vagy az app érzékeli, hogy kivették a szemüvegből a mobiltelefont, automatikusan kilépteti az ügyfelet a MasterPass szolgáltatásból, az illetéktelen vásárlás elkerülése érdekében.

A vásárlás élményszerűségét adja, hogy a termékeket a saját környezetükben tudjuk megtekinteni, a kapcsolódó információkkal együtt és az élményből a fizetési folyamat sem zökkent ki minket (vetekszik az Amazon “1-click-payment” szolgáltatásával).

MI LENNE, HA a vásárlás végén a rendelkezésre álló egyenleg is megjelenne az ügyfél számára? Egy virtuális pénzügyi asszisztens pedig akár azt is megkérdezhetné – a vásárlás összegétől függően – hogy nem akarunk-e részletfizetési lehetőséget igénybe venni a bankunknál.

 

Levi’s – Hordható technológiára épülő, személyre szabott digitális pénzügyek

A minap egy olyan “okosdzsekit” dobott piacra a Levi’s, amivel elsősorban a munkába “ingázókat” – azon belül is leginkább a bringásokat – szeretné megcélozni.

Egy mobilapplikációval történő párosítást követően a dzseki gesztusvezérelt kommunikációra és a felhasználó által meghatározott, személyre szabott “parancsok” végrehajtására képes. Ahol adatvezérelt szolgáltatás fejlesztése zajlik, ott a Google neve jó eséllyel felbukkan. A dzsekibe a Google Jacquard technológiáját építették, aminek segítségével a kabát viselője, az applikációba beállított parancsoknak megfelelően:

  • hívásokat és üzeneteket tud kezelni;
  • navigálni tud;
  • és vezérelheti a telefonján található zeneszámokat.

Az ötlet nagyon klassz, bár egy kicsit még érdemes lenne rajta dolgozni, mert a dzsekit egyenlőre maximum 10 alkalommal lehet kimosni, így ár-érték arányban húzós a történet, figyelembe véve az árát (350 USD). A dzseki működését bemutató videó itt érhető el.

MI LENNE, HA egy ilyen mobilapplikáció a bankunkkal is összeköttetésben állna és így menet közben a pénzügyeinket is egyszerűen el tudnánk intézni? Jelezné a bankunk például, ha: “Esedékessé vált a számlád? Szeretnéd befizetni?”, vagy “Fizetési kérés érkezett egy barátodtól. Teljesíthető?” Sőt akár lehetne olyan jófej is a bank, hogy szól, ha egy megbízást fedezethiány miatt nem tudott teljesíteni és segítene a gyors orvoslásában: “A megbízásodat sajnos fedezethiány miatt nem tudtuk teljesíteni. Szeretnéd, ha átvezetnénk XY összeget a megtakarítási / más banknál vezetett számládról?” (Mert ugye most már tudjuk, hogy a PSD2-vel ez utóbbi is lehetséges lesz.)

Ami jó hír, hogy a bankok is “mozgolódnak” és próbálnak kreatív megoldásokkal közelíteni a digitális világra nyitott ügyfelek felé.

MI LENNE, HA a a bankunk nem csak statikus hírleveleken és papír alapú szórólapokon keresztül kommunikálna velünk?

Címkék: