Ha kíváncsi vagy a fiatalok véleményére, kérdezd meg őket! Több mint 80 fiatalokból álló csapat indult el a „Biztosítsd be magad!” versenyen, ahol bemutatták, hogyan küzdenének meg a biztosítókra váró jövőbeli kihívásokkal, pl. az Y generáció megszólításával. Bemutatjuk, hogyan segítene a nyertes projekt a Facebook generációnak a pénzügyek tervezésében, a biztosítás megértésében.
Ősszel tartották a „Biztosítsd be magad!” esettanulmány versenyt, amelyen 82 csapat küzdött meg egy fiktív biztosító stratégiai kihívásaival. Egészen pontosan a képzeletbeli biztosítónak olyan digitális megközelítéseket kellett javasolniuk, amik az Y generáció figyelmét felkeltik. A győztes stratégiai tanácsokat a Budapesti Corvinus Egyetem két hallgatója, Czigony Claudia és Juhász Blanka rakták össze.
„Abból indultunk ki, amit mi érzünk és tapasztalunk a biztosítások és a pénzügyek világából. Arra törekedtünk, hogy a projektet a generációnk igényeire szabjuk. Hárompilléres megoldásunkkal nem csak elérni, de megtartani is szeretnénk az Y generáció tagjait”
– mondták el a nyertes csapata tagjai. Íme, a hárompilléres stratégiai megoldásuk.
Első pillér: social csatornák és celebek
Az Y generáció kevésbé megfontolt pénzügyi döntéseket hoz, mint elődei. Ha a fiatalokat szeretnénk megcélozni, növelnünk kell a (pénzügyi) tudatosságukat az ingerküszöbüket megütő felhívásokkal. Az egyik ilyen lehetne pl. a Facebook megtakarítási kihívás, aminek a lényege, ha hetente félreteszünk egy kisebb összeget, akkor év végére pár tízezer forint megtakarítás is összejöhet.
A Facebook mellett az Instagramon érdekes, vicces felületet hoznának létre, a YouTube-ra hirdetésként felkerülő minivideókat forgatnának – véleményvezérekkel, celebekkel – a mindennapi élethelyzetünket segítő biztosítási lehetőségek bemutatásával.
Második pillér: app, chatbot, selfies kárbejelentés
A második pillér egy mobil applikáció létrehozása, melyet Sárával, a chatbottal és egy fényképes kárbejelentő funkcióval látunk el. Ha az Y generáció képviselője úgy tekint a biztosításokkal kapcsolatos ügyintézésre, hogy az „maceramentes”, akkor nagyobb eséllyel fog szerződést kötni. Persze ettől még kulcskérdés, mitől érezik majd úgy a fiatalok, hogy szükségük van erre az applikációra. Ehhez járulhat hozzá „Sára”, aki a mai fiatalok közkedvelt digitális kommunikációs csatornáján, a chaten állna rendelkezésre hasznos tanácsokkal, útmutatásokkal. De akkor is a segítségünkre sietne, ha már bekövetkezett a baj és a kárügyintézésre kerül sor.
Harmadik pillér: edukáció
Harmadik pillérünk az intézményesített edukáció, hiszen a megfelelő pénzügyi oktatás nélkül nem alakul ki az a tudatosság, ami később befektetésekhez, vagy biztosítások kötéséhez vezet. Ehhez a biztosító társaság számára az alkalmankénti, egyetemi keretek között megvalósuló előadástartást, az ilyen jellegű kurzusokat/órákat tartó egyetemi szervezetek támogatását javasoljuk.