Alig egy hónapja, hogy elstartolt az NN Biztosító futóalkalmazása, a runaddict. Az indulás jól sikerült, de vajon tudja majd tartani a tempót a kilométer mániásokkal, és lehet belőle befutó? Mit gondol erről a legnagyobb szurkoló, az ötletadó insurtech startup?
Mogyorósy Szabolccsal, a CustomerFirst Kft. vezetőjével beszélgettünk.
Hogy született meg a runaddict? Futás közben fogalmazódott meg Benned, hogy kellene egy ilyen applikáció?
M.Sz.: Nem emlékszem pontosan, de az biztos, hogy a legjobb ötletek mindig kora reggel és valahol a szabadban találnak rám, így valószínűleg épp túráztam, kerékpároztam vagy kocogtam közben. Mert amit én csinálok, az inkább csak kocogás. Az ötlethez kezdtünk el partnert keresni, és már az NN Biztosítóval együtt finomítottuk a részleteket.
Hogyan zajlott a közös munka, mik voltak a legfőbb kérdések?
M.Sz.: A biztosító fejével kellett gondolkoznunk, miközben egy pillanatra sem téveszthettük szem elől a felhasználókat. A CustomerFirstnél ugyanis a nevünkhöz híven, ők az elsők.
A biztosítók dilemmája az ügyfélszerzés. De vajon a hard sales a leghatékonyabb megközelítés? Lehet, a közösségépítés egy alternatív út az ügyfelekhez? Mi történik, ha egy nagy biztosító beáll egy fontos cél, az egészséges életmód és egy népszerű sport, a futás mögé, és speciális szolgáltatásokkal, kedvezményekkel támogatja, ösztönzi az embereket? Ezek voltak a fő kérdések.
Mik az első tapasztalatok így pár héttel a start után?
M.Sz.: Még nincs egy hónapos az alkalmazás, de már 3.500 letöltőnk van, ami szerintem szép eredmény. A visszajelzések is nagyon pozitívak, és ezt látjuk az AppStore értékelésekből is. Örülünk annak is, hogy érkeznek konkrét javaslatok, amik alapján igyekszünk majd tovább finomítani a működést. A 20% TomTom óra és a 20% Hervis kedvezmény különösen népszerűek.
Nem csak a runaddict kapcsán lehet ismerős a nevetek, hiszen biztosítás témában igényfelmérőt és blogot is indítottatok. Mi a biztositasmanager.hu küldetése?
M.Sz.: A biztositasmanager.hu és a hozzá kapcsolódó blog elindításával az volt a célunk, hogy szakértői cikkekkel, egyszerű folyamatleírásokkal edukáljuk, segítsük az ügyfeleket. Tudjuk, hogy a biztosítás nem egy szexi téma ma Magyarországon, de egy felelősen gondolkodó, és főleg családos ember számára nem is megkerülhető. Az oldal interaktív igényfelmérője az első lépése annak, hogy megtaláljuk, és egyszerűen meg is vásárolhassuk a számunkra legmegfelelőbb biztosításokat a jövőben.
Vannak még futó projektek, amiknek kapcsán újra hallhatunk majd Rólatok?
M.Sz.: Edukációs és biztosítói vonalon maradva tervezzük egy környezettudatos közösség felépítését. Technológiai téren mi a „robotokkal vagyunk”. Készítettünk már chatbotot biztosító és magánkórház számára, és jelenleg is több, az értékesítést és a kárbejelentés folyamatát leegyszerűsítő Messenger alapú bot bevezetésén dolgozunk. De szeretnénk az üzletkötők életét is kicsit jobbá tenni, ezért például egy nekik szóló információs portált is építünk.
Szerinted mi a siker kulcsa egy biztosítói partnerséget megcélzó insurtech startup számára?
M.Sz.:
- Folyamatosan legyen up-to-date abban, milyen irányban mozog a tengerentúli insurtech világ.
- Ismerje az ügyfelek problémáit, és tudja azt, hogy melyek megoldásáért lennének a leghálásabbak.
- Tudja azt is, hogy milyen problémákkal szembesül nap mint nap egy biztosító.
Persze mindezt nem elég tudni, emészthető formában meg is kell fogalmazni, és el kell tudni adni a partner számára (WIFM=what’s in it for me).