HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Egy dinamikusan változó világban élünk, ami nyomon követhető szinte minden iparágban, és ezalól a pénzügyi szektor sem kivétel. Folyamatosan jelennek meg új technológiák, ami további digitalizációhoz vezet az életünk szinte minden területén, beleértve az elektronikus fizetéseket is. A felhasználók egy magasabb szintű “fizetési élményt” várnak el, amit az egyszerűség, a gyorsaság és mindenekelőtt a biztonság jellemez. Ennek következtében a kártyakibocsátók is kihívásokkal néznek szembe, ugyanis ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani ezekkel az elvárásokkal, nem csak az ügyfeleiknek, de a szabályozói környezetnek is meg kell feleljenek. Felmerül a kérdés, hogy képesek-e a kártyakibocsátók szembenézni ezekkel a kihívásokkal, és ha igen, akkor hogyan tudnak naprakészek maradni.

Növekvő verseny

A bankok eredetileg azért vezették be a bankkártyákat, hogy ügyfeleik kényelmesen el tudják érni a bankszámláikat, illetve, hogy fizetni tudjanak a segítségükkel. Nem meglepő, hogy a kártyás fizetés vált a legnépszerűbb fizetési móddá a világon.

Az utóbbi években viszont a kártyás fizetések nagy fejlődésen mentek keresztül, gondoljunk csak az EMV technológia megjelenésére, az érintéses fizetés bevezetésére, a kártyák digitalizációjára, a tokenizációra és még sorolhatnánk.

Természetesen megjelentek a versenytársak is a piacon, akik az új technológiákat kihasználva, új fizetési élményt és új szolgáltatásokat kínálnak ügyfeleiknek, ahhoz hasonlót, amit a digitalizált világ más területein is megtapasztalhatnak a felhasználók. Ők a fintech-ek, akik ügyfeleket vonzanak el a hagyományos kártyakibocsátóktól, illetve, akik innovációra kényszerítik a hagyományos kártyakibocsátókat. De nem ez az egyetlen kihívás a kártyakibocsátó intézmények számára.

Kihívások

A digitalizáció korszakában a változó vásárlói magatartás és a kártyás fizetéssel kapcsolatos elvárásoknak köszönhetően, a kártyakibocsátó intézmények számos további kihívással néznek szembe.

Egyrészt meg kell birkózniuk az új technológiák bevezetésével, másrészt hatékonyabb működésre van szükségük, hogy gyorsabban tudjanak reagálni a piaci igényekre és mindemellett ügyfélélmény terén is kiemelkedő eredmények elérésére van szükség. Természetesen a szabályozói környezetnek való megfelelés is fontos szempont, hiszen érzékeny adatokat kezelnek, melyek védelme elengedhetetlen.

Alkalmazkodás

Bátran kijelenthetjük, hogy a bankkártya ma már túlmutat az egyszerű termék fogalmán. Sokkal inkább az innováció és a megkülönböztetés eszközévé vált, az új technológiák bevezetésének és a köréjük épített szolgáltatásoknak köszönhetően.

Ez az átalakulás megváltoztatja a hagyományos kártyakibocsátókkal és kártyakibocsátó platformjaikkal szemben támasztott követelményeket, ugyanis kulcsfontosságúvá vált a kártyakibocsátók azon képessége, hogy gyorsan alkalmazkodjanak a piac, illetve az ügyfelek elvárásaihoz.

Új üzleti modellek

Versenyképességük és ügyfeleik megőrzése érdekében a kártyakibocsátó intézmények arra kényszerülnek, hogy felülvizsgálják működésüket és új üzleti modellekben, illetve paradigmaváltásban gondolkodjanak. Ennek eredményeképpen egyre gyakrabban fordul elő, hogy a kártyakibocsátók a kártyakibocsátással kapcsolatos tevékenységüket kiszervezik.

A kiszervezés előnyei

A kártyakibocsátói tevékenységek kiszervezése számos előnnyel jár. Egy külső szolgáltató igénybevételével a kibocsátók teljeskörű kibocsátói szolgáltatást kaphatnak. Míg a külső szolgáltatók a szolgáltatás hatékony működését hivatottak biztosítani, beleértve a szabályozási és megfelelőségi intézkedéseket is, addig a kibocsátók az alaptevékenységükre, illetve a termékfejlesztésre, az innovációra összpontosíthatnak. Költségek szempontjából pedig a CAPEX-et ezáltal OPEX-re cserélhetik.

A Worldline, mint szolgáltató

A Worldline teljeskörű kártyakibocsátói szolgáltatás portfólióval rendelkezik, ami lehetőséget biztosít a kártyakibocsátók számára a legkülönbözőbb üzleti modellek kialakítására.

Az említett portfólió központi eleme a 1-Click Issuing Processing szolgáltatás csomag, ami egy teljeskörű, valós-idejű kártyakibocsátási szolgáltatást képes nyújtani a kártyakibocsátók számára, és tartalmazza a legkülönbözőbb kártyatermékek kibocsátásához szükséges összes alapvető szolgáltatást, mint például a kártya-menedzsmentet, az authorizációt, a tranzakció feldolgozást, a hálózati kapcsolatokat, a dispute menedzsmentet, az elszámolást, jelentések készítését stb.

A “core” szolgáltatások köré épülnek az úgynevezett “value added” szolgáltatások – a teljesség igénye nélkül – a 3D Secure funkcionalitáshoz szükséges Access Control Server (ACS), a PSD2 megfeleléshez szükséges erős ügyfél-hitelesítés (SCA), a visszaélések kiküszöböléséhez szükséges Fraud Management, vagy az Apple Pay, G-Pay és egyéb Pay megvalósításokhoz szükséges Issuer Token Service Provider (ITSP), és természetesen az elengedhetetlen API-k, melyek segítségével „vezérelni” lehet az igénybe vett szolgáltatásokat és amelyek bárki számára elérhetők a Worldline által biztosított fejlesztői portálon, elegendő regisztrálni hozzá.

Összefoglalva

A digitalizáció korszakát éljük, ami a kártyakibocsátás területére is érvényes, A megváltozott ügyféligények fokozódó versenyt és szigorúbb szabályozást eredményeznek, ami megköveteli a kártyakibocsátóktól az optimalizációt és magas szintű szolgáltatások biztosítását.

A pénzügyi intézmények egyre gyakrabban szervezik ki kártyakibocsátással kapcsolatos tevékenységüket, ami számos előnnyel jár. Ennek köszönhetően ügyfeleikre, illetve új termékek és szolgáltatások fejlesztésére koncentrálhatnak, az üzemeltetés és a szabályozói környezetnek való megfelelés helyett.

A Worldline nagy tapasztalattal rendelkezik kártyakibocsátói szolgáltatások terén, köszönhetően annak, hogy több mint 126 millió kártyát menedzsel pénzügyi intézmények számára Európa-szerte, segítve őket bevételeik növelésében, tevékenységük optimalizálásában, a szabályozói környezetnek való megfelelésben és végül, de nem utolsósorban, működési és üzleti kockázatuk csökkentésében.

A cikk elkészítését segítette Püspök Ernest, a Worldline Financial Services CEE régióért felelős üzletfejlesztési igazgatója.

Worldline Financial Services - Püspök Ernest

Worldline: A magyar pénzügyi intézmények preferált partnere szeretnénk lenni a fizetési szolgáltatások területén | 2022.10.03.

“A Worldline Financial Services Európa első számú processzora, illetve a negyedik világviszonylatban. Egy nagyon ismert brand Nyugat-Európában, viszont a közép-kelet-európai régióban eddig kevésbé voltunk jelen. Ez az, amin változtatni szeretnénk, meglehetősen nagy terveink vannak a régióban, és ennek Magyarország is részét képezi. Szeretnénk a pénzügyi intézmények preferált partnere lenni a fizetési szolgáltatások területén, legyen szó a legkisebbekről, vagy a legnagyobbakról.”

A cikk a Worldline támogatásával készült. Fotó forrása: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group
HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!