2023.10.31.

Kate meghódítja a K&H Bank ügyfeleit (is)

Szerző:

Kategóriák:

A 2023-as év egyik hívószava a mesterséges intelligencia, de még ritkán látjuk a gyakorlatban működni a különböző megoldásokat. Az idei FinTechShow egyik leginteraktívabb előadásának keretében Vadócz Zsolt, a K&H Bank digitális vezetője élesben mutatta be Kate, az első AI alapú digitális pénzügyi asszisztens képességeit.

A K&H Bank folyamatai soha nem nélkülözték az innovációt. Vadócz Zsolt ennek megfelelően előadása elején a szervezet által fókuszba állított témaköröket vázolta fel; UX/UI, adat, AI, felhő, digitalizáció és robotika. A K&H digitális vezetője elismerte, hogy a felsorolt témák évek óta a szakmai konferenciák témakörei közé tartoznak, de a K&H Bank csapatával átfogóan igyekszik az innovatív technológiák adta lehetőségeket felmérni és beépíteni a bank szolgáltatásai közé. 

A K&H folyamatos fejlődésére jó példa, hogy a bank néhány hete frissítette applikációját. A pénzintézet alapjaiban újította meg a mobilbankját, amiben ezáltal új funkciók is megjelentek az új dizájn mellett.

Vadócz Zsolt felhívta a figyelmet arra, hogy az igazán izgalmas újítások nem a témakörök külön-külön fejlesztése, hanem amikor a különböző innovációkat együtt használjuk és összefésüljük a technológiai megoldásokat a hatékonyság érdekében. 

Kate, az ország egyetlen hangalapú digitális, pénzügyi asszisztense

Ez év októberében indult el a nagyszabású kommunikáció Kate kapcsán, ami által szélesebb ügyfél és iparági körben vált ismertté a digitális asszisztens.

Átutalás, limitmódosítás, pin kód emlékeztető, baj esetén kártyaletiltás; Kate mindenben azonnali segítséget tud nyújtani az ügyfeleinek. Talán nem tűnik nagy elvárásnak, hogy ezeket a funkciókat egy banki applikáció teljesítse.

Kate különlegessége azonban abban (is) rejlik, hogy minden banki ügyintézést szóban, hangalapon, magyar nyelven intézhetünk.

Fotón Vadócz Zsolt, a K&H Bank digitális vezetője 2023. október 11-én a hetedik FinTechShow-n (Készítette: Kovács Dávid)

Hello Kate! Mutatkozz be, kérlek!

Kate nem egy applikáció, nem call center operátor, hanem a K&H mobilapplikáción belüli egy proaktív-reaktív, digitális és perszonális pénzügyi asszisztens.
A beérkezett adatok alapján Kate nem elsősorban sales típusú tevékenységet végez, hanem valódi támogató, szolgáltatás jellegű segítséget nyújt az ügyfeleknek.

,,Kate nem ChatGPT és nem generatív AI alapú.”

– tisztázta Vadócz Zsolt a közönség számára.

A Global Banking and Finance Review magazin értékelése alapján, 2023 legjobb hazai digitális bankjának választott K&H Bank álláspontja szerint a ChatGPT-vel ellentétben a Kate egy kontrollált tanulási és fejlesztési környezetben működik.

Illeszkedve a hazai igényekhez a K&H épített egy magyar nyelvi modellt, de kizárólag pénzügyi funkcionalitásokra – vagyis feleslegesen kérdezgetjük például a második világháborúról.

Vadócz Zsolt elmondása szerint Kate nem tekinthető generatív AI-nak, hanem deep learning megoldásról van szó – főleg, ha figyelembe vesszük, hogy hogyan történt Kate tanítása, például az ügyfélszándékok felismerése kapcsán. Kate nem generál szöveget (elkerülve az esetleges hallucinációt), hanem tanított válasz mondatokkal kommunikál az ügyfelekkel, ami mögött sok ezer ügyfélbeszélgetés tapasztalata áll.

Mit tud felmutatni most Kate?

Kate teljesítményét naponta monitorozzák a bank felelős szakemberei. Az idén hetedik alkalommal megrendezésre került FinTechShow idején az AI alapú digitális pénzügyi asszisztens az ügyfélszándékok 60 százalékát érti meg és a megértett kérdések nyolcvan százalékára tud megoldást nyújtani.

Az ügyfelek körében is nagy az érdeklődés; a K&H ügyfeleinek 65 százaléka már találkozott vele, de a mobilbank felhasználók közül csak 6,5 százalék veszi igénybe havi rendszerességgel Kate támogatását – a hetekben elindult kampány elindításával ennek az utóbbi számnak növekedésére számít a bank.

Bizakodásra ad okot, hogy Kate már több, mint 300.000 kérdést kapott az ügyfelektől, ami nem is csoda, hisz a funkciók száma meghaladja a 120-at, amik közül néhány már end to end szolgáltatásra is képes.

blank

Fotón Vadócz Zsolt, a K&H Bank digitális vezetője 2023. október 11-én a hetedik FinTechShow-n (Készítette: Kovács Dávid)

Aki igazán bátor, bevállalja a live demo-t!

A K&H digitális vezetője nem bízta a nézőközönség fantáziájára Kate működését. Élesben, saját telefonjáról indított tranzakciót a bank alkalmazásán keresztül – mindezt teljesen hangalapon.

A demo során a közönség olyan kényelmi funkciókat is megismert, amelyek valóban az applikáció életszerűségét igazolják – például, hogy Kate addig csak chaten keresztül kommunikál, amíg meg nem szólítjuk vagy, hogy utalás előtt még visszamutatja az ügyfélnek a tranzakció adatait.

Ugyanezzel a gyorsasággal és hatékonysággal mutatta be Vadócz Zsolt az egyik bankkártyájának felfüggesztését is – szívből reméljük Zsolt érdekében, hogy a szünetben ugyanígy sikerült a felfüggesztést visszavonni.

A szakember imponáló előadása, a bank Kate-el kapcsolatos fejlesztési szándéka és a mesterséges intelligencia alapú technológiák fejlődése szinte garantálja, hogy az AI alapú digitális pénzügyi asszisztensek korszaka még csak most indul igazán.

Címlapfotón Vadócz Zsolt, a K&H Bank digitális vezetője 2023. október 11-én a hetedik FinTechShow-n (Készítette: Kovács Dávid)

Címkék: