Kipróbáltuk a pénztárgépek konkurenciáját a TESCO-ban

Szerző: | 2023. 06. 15. | Fintech kitekintő, Összes hír

BankTechShow | A jövő digitális bankja

A hétvégi bevásárlások frusztrációját mindenki szívesen csökkentené. Kerülgetni a tömeget, aztán a pénztárban hosszabb-rövidebb ideig sorban állni sokszor idegőrlő, éppen ezért az áruházláncok igyekeznek az ilyen típusú negatív élményt csökkenteni.

A Tesco például a Scan&Shop szkennerrel és mobilapplikációval próbál a vásárlók kedvében járni.

A kereskedők számára folyamatos kihívást jelent a vásárlói élmény fokozása és a kényelem biztosítása. A PayTechShow keretében (beszámolók az eseményről itt) számtalan olyan beszélgetés és előadás hangzott el, ahol az online kereskedelem kihívásairól beszélgettek szakértők, viszont az áruházláncok helyszíni innovációiról talán kevesebb szó esett az utóbbi időben.

Vegyük például a Tesco Scan&Shop szkennerrel és mobilapplikációval is működő innovatív megoldását, ami arra hivatott, hogy a pénztárnál töltött percek számát drasztikusan csökkentse.

A szolgáltatás jelenleg az ország több Tesco áruházában is elérhető, de kipróbáltuk és bízunk benne, hogy minél több helyen élvezhetik majd a vásárlók a szolgáltatást.

A termékek kipakolását a kasszánál elfelejthetjük

A kijelölt Tesco áruházakban közvetlen a bejáratnál találhatják meg a vásárlók a Scan&Shop szolgáltatáshoz kapcsolódó szkennereket. A haladó szellemű felhasználóknak erre az eszközre sincs szükségük, hisz egy applikáció is megoldhatja a szolgáltatás elérését, de erről majd később.

Szóval, adottak a szkennerek, amelyek kialakításukat tekintve is modernek, könnyen illeszkednek a kézhez és a súlyuk sem kényelmetlen.

Az áruk beolvasása előtt csak a klubkártyát kell beolvasni és már kezdődhet is a vásárlás. Amennyiben valaki nem rendelkezik törzsvásárló kártyával, az sem gond, anélkül is elkezdődhet a folyamat.

A termékek szkennelése gyerekjáték. A vonalkódokat körülbelül 15 cm-es távolságra tartva könnyen beolvassa az eszköz és az áru a bevásárlólistára kerül. Hasonlóan egyszerű és megszokott a használat a gyümölcsök, zöldségek esetében is, hisz a kihelyezett mérlegek által kibocsátott vonalkódokat kell csak leolvasni.

Ha végzett a vásárló, az önkiszolgáló pultnál gyorsan és egyszerűen, követve az utasításokat fizethet, anélkül, hogy újra kellene az áruk beolvasásával foglalkoznia. Ha minden jól megy, akkor valóban csak fizetni megy az ember a kasszához.

Értem, szkennelek, de mitől könnyebb így a vásárlás?

Azon kívül, hogy megkapjuk a pénztárosok feladatát (és felelősségét), elsőre talán nem tűnik fel, hogy mennyivel is egyszerűbb a bevásárlás;

  • a termékek beolvasása folyamatos, ezért az erre szánt idő eloszlik és nincs az egyébként is sokszor fárasztó vásárlási és válogatási folyamat végén a szkenneléssel járó ügyetlenkedés,
  • a sorok nem torlódnak fel, hiszen mindenki a maga ütemében szkenneli az árukat,
  • az egyik talán legnagyszerűbb előny, hogy a kiválasztott termékeket a vásárló egyből a saját táskájába teheti és a vásárlás során már a legkényelmesebb módon tudja elrendezni a vásárolt termékeket,
  • hála a kijelzőn megjelent bevásárlólistának a vásárolt tételek könnyen követhetők, ezáltal a tudatos vásárlói attitűd elősegítése is támogatott,
  • a bevállalósabb vásárlóknak a szkenner sem szükségszerű, hisz a Scan&Shop alkalmazáson keresztül a szolgáltatás a mobiltelefonról is elérhető.

Persze minden bevásárlás más, de valljuk be, hogy a Scan&Shop szolgáltatás általánosságban jól felkészült az általános vásárlói szokásokból és használata mindenki számára egyszerű lehet.

Gyorsabb, mint az önkiszolgáló pénztár

Mielőtt aggódnánk a pénztárosok állásáért, természetesen a szolgáltatás nem működhet teljeskörűen csak a vásárló és technológia együttműködésében.

A drágább termékekről még mindig a Tesco munkatársai távolítják el az áruvédelmi eszközöket – éppen ezért az ilyen árukat a többitől jól elkülönítve kell a kosárba elhelyezni a szkennelés után.

Összességében ez talán még mindig gyorsabb eljárást jelent ahhoz képest, mint amikor az önkiszolgáló pénztárnál fedezzük fel a bosszantó potyautasokat és egyenként kell segítséget kérnünk a pénztárosoktól.

A kellemetlen meglepetések toplistáján szerepel még a lemérni elfelejtett, vonalkód nélküli árukkal való visszarohanás, illetve a leolvashatatlan kódokkal történő hosszas kísérletezés. A Scan&Shop mindezekre akkor ad megoldást, amikor először kézbe vesszük az árut.

Érdemes emellett megemlíteni a biztonsági ellenőrzést, hisz a Tesco kollégái szúrópróbaszerűen ellenőrizhetik a bevásárlókosarunkat. Ebben az esetben néhány tetszőleges árucikk kerül kontroll alá.

Nyugalom, csak abban az esetben ellenőrzik újra a tételeket, ha eltérést találnak, de természetesen ez helyes eszközhasználat mellet nem fordulhat elő.

Címlapfotó forrása: Jack Roles, https://jackroles.co.uk/

BankTechShow | A jövő digitális bankja
BankTechShow

A fintechzone.hu kiadója a FinTech Group Kft.
“A digitális pénzügyi technológiák, FinTech szolgáltatások terjedését segítjük.”
Web: fintechgroup.hu

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

Urbán Anikó

Lássuk be, a pénzügyi innováció a bölcsészeket sem kerüli el; jó példa erre Anikó. Újságíróként és társadalomtudományokkal foglalkozó szakemberként azt vette észre, hogy a technológia emberekre gyakorolt hatásával egyre többet foglalatoskodik. Humán beállítottsága ellenére (értsd: izgul adóbevalláskor és számlázáskor, hogy mit ront el…) már korán látott számlavezetési rendszer bevezetésére vonatkozó projektet majd újságíróként is az IT területen talált otthont. Hiszi, hogy a kíváncsiság és a nyitottság minden szektorba jó belépő.

KÖVETKEZŐ ESEMÉNY

PAYTECHSHOW 5.0

KEDVEZMÉNYES JEGYÁR:
02.29-IG

FinTechShow-7.0

Terítéken a legújabb elektronikus fizetési trendek, megoldások, iránymutatások

2024. április 16.

Budapest Kongresszusi Központ

TOVÁBBI ESEMÉNYEINK

FINTECHSHOW 8.0: Minden, ami fintech | 2024.10.15.

BANKTECHSHOW 2.0: Megoldások a jövő digitális bankjához | 2024.11.26.