2022.05.11.

Kosárelhagyás és ügyfélvesztés az eredménye a bonyolult ügyfélhitelesítésnek

Szerző:

Kategóriák:

Az ügyfélazonosítás és az ügyfélhitelesítés gyorsasága, egyszerűsége versenyelőny lehet. Az online vásárlók közel fele nem fejezi be a vásárlást a fizetési folyamat bonyolultsága miatt. Az ügyfélhitelesítés fontosságáról, a nemzetközi tapasztalatokról beszélgettünk Schalk Noltével, az erős autentikációs piac globális vezetője, az Entersekt vezérigazgatójával. A társaság Magyarországon a PayTechShow 3.0 eseményen mutatta be a nemzetközi piacokon már sikerrel alkalmazott megoldását.

Az Entersekt egy dél-afrikai székhelyű fintech cég, irodái szerte a világon megtalálhatók. Mit lehet tudni a cég tevékenységéről?

Schalk Nolte: Dióhéjban annyit emelnék ki, hogy az Entersekt mindenféle töredezettség és megszakítás nélkül hitelesíti a digitális tranzakciókat, így például a fizetéseket. DNS-ünk alapján hitelesítési szakértők vagyunk – számos szabadalommal rendelkezünk ezen a területen és rengeteg ügyfelünk van szerte a világon.

Víziónk, hogy a digitális világot biztonságosabb hellyé tegyük bárki számára, bárhol is legyen az illető és bármilyen eszközt is használjon. Hitelesítési technológiánk ezen vízió középpontjában áll. 75 millió ember – köztük több millió Európában – digitális életét támogatjuk szoftvereinkkel.

Schalk Nolte_Entersekt

Egy nyelvet beszélünk a különböző pénzintézetekkel, különösképpen a bankokkal és kártyakibocsátókkal. Merőben új megoldások bevezetése a nagy ügyfélkörrel rendelkezők számára ijesztő, vagy egyenesen elrettentő lehet. Mi azonban számtalanszor szembesültünk ilyen helyzetekkel és a megoldásunk bevezetése sikeres volt. Ügyfeleinkkel szorosan együttműködve abban segítjük őket, hogy a piacon már kipróbált megoldásokat alkalmazzanak, a bevezetés pedig a végfelhasználókat minimálisan érintse.

Kik az Entersekt ügyfelei és hogyan támogatjátok őket?

Schalk Nolte: Ügyfeleink többsége valamilyen pénzügyi szolgáltató, jóllehet vannak köztük biztosítótársaságok, egészségügyi szolgáltatók és bizalmi szolgáltatók is. Kezdetben egy olyan hitelesítési megoldás kidolgozásába kezdtünk, amely biztonságos alternatívát kínált az SMS OTP (one-time-password) helyett az online banki bejelentkezéshez. Ezt a megoldást számos bank használja világszerte és rengeteg egyéb ügyfél más ágazatokban.

Idővel segíteni tudtunk ügyfeleinknek abban, hogy ügyfélhitelesítési megoldásunkkal új ügyfélélményt kínáljanak végfelhasználóik számára a számlák közötti fizetések, a call-center hitelesítés, online fizetés, valamint a böngészőben történő bejelentkezés terén.

Ügyfeleinkre innovációs partnerként tekintünk – segítünk újragondolni, hogy mi lehetséges az ügyfélút során, miközben felhasználóbarát módon védjük klienseiket. Együttműködünk velük annak megértésében, hogy például a jelszavak és az SMS OTP-k biztonságosabb technológiára cserélése miként nyithat kaput további innovációkhoz a végfelhasználóik számára.

A felhasználói élmény kulcsfontosságú tevékenységünkben: a pénzintézeteknél korábban nagy dilemma volt, hogy az IT biztonsági csapat, vagy a végfelhasználó legyen elégedett (a UX tekintetében). Az Entersektnél ez nem dilemma, hisz mindkettő lehetséges!

Európai viszonylatban az Entersekt számos figyelemre méltó eredményt ért el. Mit lehet tudni ezekről?

Schalk Nolte: Európában a PSD2 volt az elmúlt néhány évben a mozgatórugó, mivel a pénzintézeteknek frissíteniük kellett a folyamataikat és egyúttal bizonyos értelemben a szolgáltatásaikat is, hiszen meg kell felelniük az erős ügyfél-azonosítás és -hitelesítés követelményeinek.

Most, hogy a kezdeti hajtás véget ért, azt látjuk, hogy számos intézmény tekinti át megoldásait a nagyobb biztonság és a jobb felhasználói élmény, a UX szemszögéből. A bankok jelentős része az SMS OTP alapú megoldások kiváltását tervezi, például gyorsabb, biztonságosabb és jobb felhasználói élményt nyújtó megoldásokkal.

Ami kifejezetten Európát és az itteni referenciáinkat illeti, büszkék vagyunk az innováció terén elért eredményeinkre. 2021-ben a világon elsőként jöttünk ki egy olyan megoldással, amely FIDO technológiát használ a fizetési hitelesítéshez. Ez azoknak a végfelhasználóknak kínál megoldást, akik nem akarnak vagy nem tudnak mobilappokat használni hitelesítésre. Nagyszerű volt egy ilyen, már elérhető és biztonságos megoldást piacra dobni.

Együttműködtünk bizalmi szolgáltatókkal olyan felhasználói esetek kidolgozásában is, amelyekre nagy szükség volt a világjárvány idején. Ilyen volt például az orvosi receptek digitális hitelesítése.

Bővültök és megjelentetek a kelet-közép-európai és délkelet-európai régióban. Mi áll a háttérben, miért pont most?

Schalk Nolte: Európa létfontosságú számunkra, mivel itt a biztonsági sztenderdek, előírások, valamint a fizetési innováció és szabályozás a fejlődés egyik fő mozgatórugója. Már jóval korábban megvetettük lábunkat Közép-Európában, az Egyesült Királyságban és a skandináv országokban, így minden adott, hogy tovább terjeszkedjünk a kontinens közép-keleti és délkeleti részén.

Több nagy bankcsoportnak is ebben a régióban található a székhelye, továbbá az e-kereskedelem elképesztő módon növekszik.

Következésképpen nagy az igény a legmodernebb fizetési, fizetés-biztonsági és csalásmegelőzési megoldások iránt.

Számos ügyfélhitelesítési megoldás szállító érhető el Európában. Mitől egyedi az Entersekt, mi különböztet meg titeket a versenytársaktól?

Schalk Nolte: Az Entersekt védi a digitális tranzakciókat. Konkrétan nem csak a végfelhasználók számára biztosítjuk a biztonságos bejelentkezést és a számlatranzakciókat, hanem lefedjük a teljes fizetési folyamatot, azaz a teljes digitális utat a regisztrációtól a fizetésig.

Ezt az Entersekt Secure Platform teszi lehetővé, amely egyaránt lefedi az erős eszközazonosítást, az erős hitelesítést és a 3D Secure fizetési folyamatokat. A fizetési folyamatok és a biztonság ilyen szintű ismerete és az ehhez kapcsolódó szakértelem tesz minket egyedülállóvá!

Ha már az innovációnál tartunk, van más izgalmas projektetek is készülőben?

Schalk Nolte: Nemrég élesítettük a Mastercard leányvállalata, a NuData társaság technológiáját, amelyet teljes mértékben integráltunk a saját EMV 3DS ACS (Access Control Server) megoldásunkhoz – szintén a piacon elsőként. Ez a megoldás, az „MI-alapú e-kereskedelem”, lehetővé teszi a bank számára, hogy zökkenőmentes online fizetési élményt biztosítson végfelhasználói számára minden alacsony kockázatú tranzakció esetében. Megoldásaink a felhőből, SaaS alapon is elérhetők, amely megkönnyíti az integrációt és nagyon gyors telepítést tesz lehetővé.

A közelmúltban egy tekintélyes kaliforniai székhelyű kockázatitőke társaság fektetett az Entersektbe. Hogyan illeszkedik a külső finanszírozás a vállalati céljaitokhoz?

Schalk Nolte: Nagyon örülünk az Accel-KKR befektetésének. Ők az egyik, világviszonylatban is vezető technológia-vezérelt magántőke társaság. Portfóliójukban számos nagyon komoly technológiai és fintech cég található.

A külső finanszírozásnak köszönhetően tovább terjeszkedhetünk Európa és Amerika kulcsfontosságú régióiban és az AKKR-nak köszönhetően hozzáférhetünk olyan stratégiai forrásokhoz is, amelyek támogatják majd a további növekedésünket.

A cikk az Entersekt támogatásával készült.

Címkék: