A Gránit Bank és a FinTech Group frissen megjelent közös kiadványa, a “Digitális innovációk a magyar bankszektorban” bemutatja a digitális banki szolgáltatások fejlődését Magyarországon. A kiadvány részletezi, hogyan vált a teljesen online bankolás valósággá, és miként alkalmazkodtak a pénzügyi szereplők a technológiai változásokhoz annak érdekében, hogy minél több szolgáltatást tegyenek elérhetővé digitálisan.
Tíz évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt a teljesen digitális, bankfiókmentes ügyintézés Magyarországon. A jogszabályi környezet, a technológiai feltételek és az innovációk hiánya miatt a 100%-ban online bankolás lehetősége csak egy távoli álom volt. Mára azonban a digitalizáció és a technológiai fejlődés hatására valósággá vált ez az álom: egyre több pénzügyi szolgáltatást lehet online igénybe venni.
A “Digitális innovációk a magyar bankszektorban“ című kiadvány részletesen bemutatja, hogyan érte el a bankszektor ezt a jelentős változást, és milyen új trendek, megoldások várhatók a jövőben.
A kiadvány mindazoknak szól, akik szeretnének lépést tartani a banki digitalizáció legújabb fejlesztéseivel, és megérteni, hogy a digitalizáció hogyan alakítja át a pénzügyi világot.
Miért fontos ez a kiadvány?
A kiadvány hasznos olvasmány mindazok számára, akik szeretnének mélyebb betekintést nyerni a banki digitalizáció legújabb trendjeibe, de mindezek mellett azok számára is értékes, akik meg akarják érteni, hogyan alakítják át a technológiai és szabályozási változások a pénzügyi világot, és milyen lépéseket tehetnek a versenyelőny eléréséhez.
,,Örömmel adjuk közre olvasóinknak ezt a kiadványt, amely bemutatja az utóbbi bő egy évtized digitális banki innovációit és a Gránit Bank élenjáró megoldásait. Mindezen eredmények eléréséért köszönöm munkatársaimnak a közös, értékteremtő munkát és ügyfeleinknek, hogy egyre nagyobb számban választják banki partnernek a Gránit Bankot.”
– mondta Hegedüs Éva a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója.
A kiadvány első részében bemutatásra kerülnek azok a kulcstényezők, amelyek meghatározó szerepet töltenek be a digitális banki innovációk formálásában. Ezeknek a kulcstényezőknek az egymásra hatásából született innovatív banki megoldások kerülnek bemutatásra, amelyek a kiadvány végén egy vizuális idősíkon is áttekinthetők.
„Ebben a kiadványban a hazai bankszektor digitális innovációit tekintjük át, amelyeknek meghatározó szerepe volt az ügyfélélmény növelésében, a bankfiókmentes digitális bankolás megvalósulásában.”
– hangsúlyozta Egri Szilvia, a FinTech Group ügyvezetője.
Egy év, számos újdonság: a Gránit Bank digitális fejlődésének legújabb mérföldkövei
A tavalyi kiadványhoz képest, az idei jól bemutatja, hogy milyen dinamikusan fejlődött a Gránit Bank az elmúlt év során. Az Innovációs Kiadványban különösen hangsúlyosak a Gránit Bank termékfejlesztési projektjei és az ügyfélélmény terén elért újdonságok és finomhangolások is.
- Az online számlanyitás terén az új automatizációs technológiáknak köszönhetően a magánszemélyekakár 5 perc alatt teljes értékű számlát nyithatnak. Ez a gyors és kényelmes folyamat jelentős lépést jelent a pénzügyi kapcsolatok egyszerűsítésében.
- A babaváró kölcsön igénylése is gyorsabb és hatékonyabb lett: a 2023-as bevezetést követően (amely már mobilról is 30 perc alatt elérhető volt), az AI-t támogató finomítások révén a hiteligénylés folyamata még gyorsabbá és pontosabbá vált. Az élményszerű digitális folyamat tovább növeli a szolgáltatás vonzerejét.
- A vállalkozások számára 2023-ban bevezetett teljeskörű online számlanyitás és ügyintézés az idei évre is új lehetőségeket kínál. A piacon egyedülálló módon a bank minden méretű és formájú vállalkozás számára lehetővé tette a könnyű és gyors számlanyitást a VideóBankon keresztül, eltávolítva a korábbi korlátozásokat.
A 2024-es kiadvány jól tükrözi a Gránit Bank elkötelezettségét a digitális fejlődés iránt, és bemutatja, hogyan válik a bank még versenyképesebbé és ügyfélbarátabbá a pénzügyi szektorban.