Hogyan használható a fizetési kérelem a mindennapokban? Melyek a fizetési kérelem előnyei? Kiknek lehet hasznos az új elektronikus fizetési mód? Ezekre a kérdésekre is választ ad a GIRO Zrt. új, hiánypótló kiadványa. Cél, hogy minél több kereskedő, szolgáltató és vállalkozás megismerje a fizetési kérelemben rejlő lehetőségeket.
A fizetési kérelem ma a legegyszerűbben nyújtható elektronikus fizetési megoldás, ha a vállalkozó és a fizető fél rendelkeznek internetbanki hozzáféréssel, vagy mobilbanki alkalmazással, és a bankjuk biztosítja a fizetési kérelem küldése/fogadása szolgáltatást. A kiadvány első részében ezeket a felhasználási eseteket ismerhetjük meg.
Mi a fizetési kérelem?
A legfőbb előnye a fizető fél részéről az új digitális ügyfélélmény, mivel nem kell semmilyen adatot megadni a tranzakció végrehajtásához. A fizető fél feladata csupán a tranzakció jóváhagyása a mobilbankban, a netbankban, vagy az elektronikus bankolásra alkalmas programban.
A fizetési kérelem hasonlít a csoportos beszedési megbízásra, ám a fizetési kérelem esetén a kontroll a fizető fél kezében marad. Ő döntheti el, hogy a netbankba, mobilbankba beérkező fizetési kérelmet, – ami valójában egy előre kitöltött azonnali átutalási megbízás – melyik időpillanatban kívánja teljesíteni.
Hogyan tudunk fizetési kérelmet küldeni? Milyen egyszerű lépésekből áll a fizetési kérelem küldése és az azzal történő fizetés? Töltsd le a kiadványt, amelyben bemutatják a főbb lépéseket, tudnivalókat! A kiadvány itt érhető el.
Mikor, kiknek lehet hasznos a fizetési kérelem?
A fizetési kérelem hasznos megoldás lehet az online pénztárgépet üzemeltetők számára, különös tekintettel a kisebb szálláshely-szolgáltatóknak, a kölcsönzési és javítási tevékenységet végzőknek, a kisebb üzleteknek. Emellett a magánszemélyek közötti fizetések lebonyolítására is jó megoldás, ahol eddig jellemzően a készpénz volt az úr, mint például a használt tárgyak adásvétele, tartozások rendezése, kaució (óvadék), foglaló, előleg fizetése során.
Összességében minden olyan szituációban “mentőöv”, amikor az ügyfélnél nincs elég készpénz, a kedvezményezettnél nincs bankkártyás fizetési lehetőség. Ha mindkét fél rendelkezik internetbanki hozzáféréssel, vagy mobilbanki alkalmazással, akkor a fizetési kérelem ideális megoldás lehet. Ehhez arra is szükség van, hogy a fizető fél és a kedvezményezett bankja is tudjon fizetési kérelmet küldeni, fogadni.
Szerencsére egyre több banknál érhető el a fizetési kérelem szolgáltatás és hamarosan továbbiak csatlakozására is számítani lehet. Jelenleg a következő bankoknál vehető igénybe a fizetési kérelem szolgáltatás az internetbankban és/vagy a mobilbankban: Budapest Bank, Erste Bank, GRÁNIT Bank, OTP Bank, Raiffeisen Bank, Takarékbank.
11 trend, ami gyorsítja a fizetési kérelem terjedését
Érdemes megemlíteni azt is, hogy az EU-ban már dolgoznak azon az új üzenetformátumon, amely lehetővé teszi a fizetési kérelem és az elektronikus számla egyidejű kibocsátását. Ez a fizetési kérelem egy újfajta hasznosítási lehetősége lesz, amely számos vállalkozás számára könnyíti meg a számlafizetést. Itthon is látni már erre jó példát, amit hamarosan újabbak követnek. Az új megoldásokról, piaci tapasztalatokról 2021. december 14-én az érdeklődők többet is megtudhatnak a GIRO Zrt. és a FinTechZone közös webináriumán (részletek itt).
A „Fizetési kérelem. Új lehetőségek az elektronikus kereskedelemben.” című kiadvány innen tölthető le.
Címlapfotó forrása: Adobe Stock