Az NKM a szektorban és az energia szolgáltatói piacon új, innovatív fizetési megoldást kínál ügyfelei számára. Mostantól e-mail címre is kezdeményezhetik a banki átutalást. Ez azt jelenti, hogy nemcsak bankszámlaszámra, de az újonnan bevezetett másodlagos azonosítókra, vagyis a gazszamla@nemzetikozmuvek.hu és villanyszamla@nemzetikozmuvek.hu e-mail címekre is indíthatják az ügyfelek az utalást.

Az NKM innovatív, modern otthonszolgáltatóként ezzel lehetővé tette az utalások indításának egyszerűsítését. Ennek az új fizetési módnak az igénybe vételéhez az ügyfélnek be kell lépnie saját netbank felületére, ahol a kedvezményezettnek a másodlagos azonosítóként szolgáló és a számlatípusnak megfelelő e-mail címet kell beírnia oda, ahová eddig a számlán szereplő bankszámlaszámot írta be (vagy a banki felületeken nemrégiben újonnan megjelent másodlagos azonosítók megadására szolgáló mezőbe).

Természetesen továbbra is működik a bankszámlaszámra történő utalás, tehát

az ügyfél választhat, hogy melyik azonosítóra utalja a számlája összegét.

Mi a másodlagos számlaazonosító?

Az azonnali átutalási megbízás benyújtható úgy is, hogy a szükséges adatok között a Fizető fél neve és pénzforgalmi jelzőszáma helyett a Fizető fél számlájához hozzárendelt másodlagos számlaazonosító szerepel.

A regisztrálható másodlagos számlaazonosítók köre: (1) mobiltelefonszám, (2) adóazonosító jel vagy adószám, (3) elektronikus levelezési cím.

A másodlagos számlaazonosítók tárolását és kezelését a GIRO Zrt. Központi Másodlagos Számlaazonosító Adatbázisa biztosítja.

Mobillal is fizethetjük számláinkat otthonról

A banki átutaláson kívül az NKM több, otthonról, kényelmesen kezdeményezhető számlafizetési módot is kínál.

Az egyik ilyen fizetési mód az NKM Földgázapp és NKM Áramapp használata, amely mind IOS, mind Android okostelefonról használható. A használathoz a letöltés után csupán egy regisztrációra van szükség és máris megtekintheti fizetendő számláit, amelyeket az applikáción keresztül is befizethet.

Ezen kívül az NKM csoportos beszedéssel történő számlakiegyenlítést is lehetővé tesz ügyfelei számára. A csoportos beszedési megbízás kezdeményezéséhez az ügyfélnek saját netbankjába kell belépnie, ahol beállíthatja a számla automatikus fizetését.

Papír alapú számla helyett e-számla is igényelhető

Az NKM elkötelezett a környezetet kímélő szolgáltatások és fizetési megoldások mellett, amelyek nem csak a zöldebb jövő megteremtését teszik lehetővé, de az ügyfelek kényelmét is szolgálják.

Az egyik ilyen szolgáltatás az e-számla, amely jelenleg a leggyorsabb és legkényelmesebb számlázási mód az ügyfelek számára, hiszen felváltja a papírszámlákat.

Azonnali fizetés a 3×3+1 keretében

A 3×3+1 keretében hamarosan terítékre kerül az azonnali fizetés. Hogyan teljesítenek az azonnali fizetési “csodafegyverek” a világon? Bejöttek a várakozások az azonnali fizetéssel kapcsolatban? Hol tart a felkészülésben a piac, a kereskedők és a felhasználók? Elemzések, vélemények, azonnali kérdések és válaszok a 3×3+1-ben. Részletek itt.

FINTECHZONE WEBINARIUM bigtech