2024.09.24.

qvik: újgenerációs fizetési megoldás a kereskedőknek

Szerző:

Kategóriák:

A napokban rekord részvétel mellett lezajlott a qvik márkanév alatt megjelent új gyorsfizetési megoldásokkal kapcsolatos első széleskörű webinárium. Az OTP Mobil és a FinTechZone közös online eseményére több mint 1200-an regisztráltak és közel 700-an nézték élőben, a résztvevők több mint 100 kérdést küldtek be a chaten keresztül.

A feltett kérdések alapján is látható, nagyon fontos lesz a qvikkel kapcsolatos lakossági és kereskedői edukáció a következő időszakban, amit az OTP Mobil és a FinTechZone közös aktivitások mentén is támogatni fog. A webinárium teljes felvétele visszanézhető az OTP Mobil YouTube csatornáján is.

A technológiai fejlődés gyors üteme és a felhasználói igények növekedése egyre nagyobb nyomást helyez a vállalkozásokra, hogy rugalmasabb, költséghatékonyabb és biztonságosabb fizetési megoldásokat kínáljanak.

A Magyar Nemzeti Bank és a GIRO Zrt. iránymutatásai alapján fejlesztett qvik fizetési megoldás jelentős előrelépést jelent e téren, lehetőséget biztosítva a kereskedők számára, hogy az azonnali fizetési rendszerre építve nyújtsanak innovatív szolgáltatásokat.

Mi is az a qvik?

A qvik fizetési megoldás egy új, bankfüggetlen fizetési ökoszisztéma, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy mobilbanki applikációikon keresztül, különböző módokon – például QR-kód, NFC technológia, deeplink, vagy fizetési kérelem segítségével – fizessenek. Az új gyorsfizetési megoldások az Azonnali Fizetési Rendszerre épülnek, amely 2020-ban került bevezetésre Magyarországon.

“A qvik fő előnyei közé sorolhatjuk a költséghatékonyságot, mivel olcsóbb lehet a hagyományos bankkártyás fizetéseknél”

– emelte ki dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese a webináriumon.

Emellett fontos megemlíteni az adatbiztonságot is, hiszen a vásárlóknak nem kell megadniuk bankkártyaadatokat, ami csökkenti az adathalászat és adatlopás kockázatát – tette hozzá.

Végül, de nem utolsó sorban a fizetési folyamat rendkívül gyors, azonnali, így a vásárlók és a kereskedők egyaránt gyorsan lezárhatják a tranzakciókat, ami magas felhasználói élményt biztosít.

A webináriumon többen is rákérdeztek arra, vajon a kereskedő és a vásárlói is kap-e azonnal visszajelzést a tranzakció sikerességéről. Fontos hangsúlyozni, hogy mindkét fél azonnal visszajelzést kap a tranzakció eredményéről a saját felületén ugyanúgy, mint a bankkártyás fizetések esetén – hangsúlyozta az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.

A qvik előnyei a kereskedők számára

A qvik legnagyobb előnye a kereskedők számára, hogy az átutalás alapú fizetések költségei alacsonyabbak, mint a bankkártyás fizetéseknél megszokott díjak. Ez különösen a nagy forgalmú vállalkozások számára lehet vonzó, mivel az apró százalékos különbségek hosszú távon jelentős megtakarítást eredményezhetnek.

A kereskedők számára a qvik könnyen hozzáférhető. Azok a vállalkozások, akik már használják a SimplePay megoldásait, külön fejlesztés vagy integráció nélkül elérhetik ezt az új fizetési módot.

Az év végéig folyamatosan kapcsoljuk be a SimplePay online fizetési megoldást használó webáruházaknál, így több mint 20 ezer helyen lesz elérhető a qvik – emelte ki dr. Al-Absi Gáber Seif.

Az új belépők számára pedig az end-to-end online szerződéskötési folyamat biztosítja a zökkenőmentes csatlakozást a qvik rendszerhez – tette hozzá.

A qvik fizetési rendszer bármely magyar mobilbanki alkalmazással használható, ezeken keresztül gyorsan jóváhagyható a vásárlás, így több mint négymillió felhasználói lehetőséget kínál a piacon.

“Összességében a qvik egy modern, innovatív fizetési megoldás, amely a kereskedők számára költséghatékony, könnyen integrálható és biztonságos alternatívát kínál a hagyományos bankkártyás fizetésekkel szemben. A rendszer rugalmassága és széleskörű felhasználhatósága lehetővé teszi, hogy a vállalkozások egyszerűen kielégíthessék vásárlóik igényeit, miközben növelik a felhasználói élményt és csökkentik a tranzakciós költségeket. Az azonnali visszajelzések, a biztonságos tranzakciók és a minimális fejlesztési igények miatt a qvik jelentős előnyt biztosíthat a hazai vállalkozások számára a versenytársaikkal szemben”

– összegezte az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.

Qvik fizetési módok

A qvik lehetőséget nyújt a fizetési folyamatok különféle helyzetekben történő alkalmazására. Mind az online, mind az offline környezetben egyszerűen használható, legyen szó NFC alapú érintésmentes fizetésről vagy QR-kód alapú megoldásról – emelte ki előadásában Kovács Gergely, az OTP Mobil üzletfejlesztési menedzsere.

Online Fizetések: qvik QR és qvik Link

Az online kereskedelemben a SimplePay-en keresztül már elérhetővé vált a qvik fizetési mód. A vásárlók egyszerűen kiválaszthatják ezt az opciót, és mobilbanki alkalmazásuk segítségével gyorsan és biztonságosan véglegesíthetik vásárlásaikat a qvik QR-kód beolvasásával.

A qvik a deeplink technológiát is támogatja, ami lehetővé teszi, ha a vásárlók a mobiltelefonjukon vásárolnak, akkor a mobilon keresztül tudjanak qvikkel fizetni. Ebben az esetben a qvik Link fizetési megoldásra kattintva betöltődik a vásárló mobilbanki alkalmazása az előre kitöltött átutalási megbízási adatokkal. A fizető fél itt láthatja a fizetési adatokat, illetve hagyhatja jóvá a tranzakciót.

,,Ez a megoldás várhatóan nagyon népszerű lesz majd a mobiltelefonok széleskörű elterjedésének köszönhetően. Sőt, a qvik-es fizetési flow akár a mentett kártyás fizetések élményét is nyújthatja”

– tette hozzá Kovács Gergely.

Helyszíni fizetések: qvik NFC, qvik QR és qvik Link

Az OTP Mobil ügyfelei számára a fizikai üzletekben a qvik jelenleg a SimplePay Telefonos POS alkalmazásán keresztül érhető el. Ez az alkalmazás biztosítja a kereskedők számára az NFC, a QR-kód és a deeplink alapú fizetési módokat, hogy a vásárlóik mobilbanki applikációjuk segítségével gyorsan és érintésmentesen fizessenek.

A hagyományos POS-on történő qvikes fizetés bevezetésének előkészítése az igények szerint 2025 elején kezdődik majd – emelte ki dr. Al-Absi Gáber Seif.

Csatlakozási lehetőségek a qvikhez

A meglévő OTP Mobil ügyfeleknek a qvik bevezetése rendkívül egyszerű. A jelenlegi SimplePay partnerek esetében nincs szükség szerződésmódosításra, a rendszer automatikusan bekapcsolásra kerül, így az év végéig több mint 20 000 elfogadóhelyen lesz elérhető.

A SimplePay rendszerein keresztül mind az online, mind a fizikai értékesítési pontokon biztosított a qvik használata – mondta el Pócsik Róbert, az OTP Mobil termékfejlesztési menedzsere.

Az új kereskedők számára az end-to-end online szerződéskötési folyamat keretében választhatnak három SimplePay termék közül, amelyekkel a qvik gyorsfizetési megoldás szintén elérhetővé válhat.

A qvik integráció számos opciót kínál az online fizetés terén úgy, mint:

1. opció: A kereskedők számára fejlesztés nélkül, egyszerűen elérhető fizetési megoldás.
2. opció: A kereskedők saját oldalaikon szabályozhatják a fizetési lehetőségeket.
3. opció: Integrált fizetési opció, amely a partneri felületekbe építhető.

Ezek a megoldások a bankkártyás fizetésekhez hasonló tranzakció státuszkezeléssel működnek, azonnali értesítéssel és lekérdezési lehetőséggel – tette hozzá Pócsik Róbert.

Telefonos POS megoldás

A SimplePay Telefonos POS alkalmazása szintén támogatja a qvik fizetést, amely önálló alkalmazásként vagy integrált megoldásként is használható. Gyakori felhasználási esetek közé tartozik a futárszolgáltatások, kasszarendszerek és vállalatirányítási rendszerek integrációja.

Elszámolási lehetőségek és riportok

A qvik fizetési megoldásokkal a kereskedők számára két elszámolási opció is rendelkezésre áll:

1. Aggregált elszámolás: A bankkártyás fizetésekkel együttesen történő átlátható elszámolás, amely nem igényel további kereskedői feladatokat.
2. Azonnali jóváírás: Ebben az esetben a kereskedő azonnal megkapja a tranzakció összegét a számlájára, azonban ez a verzió plusz adminisztrációt igényel.

Csatlakozás technikai szolgáltatók számára

A technikai szolgáltatók számára a qvik számos lehetőséget biztosít a SimplePay ökoszisztémába történő integrációra. Ezek az integrációk lehetővé teszik, hogy a qvik fizetési opciók (például NFC, QR kód vagy deeplink fizetések) megjelenjenek különböző platformokon, mint például kasszarendszerek vagy online számlázási modulok – emelte ki Pócsik Róbert, az OTP Mobil termékfejlesztési menedzsere.

A webinárium teljes videófelvétele elérhető az OTP Mobil YouTube csatornáján.

További információért forduljon az OTP Mobil innovációs csapatához az innovacio@otpmobil.com címen!

Címkék: