A legjobb gyakorlatok átvétele, adaptálása – akár más szektorból – nem szégyen, ha célja az ügyfelek támogatása, az ügyfélélmény növelése. Ezt tette a Robinhood is, amikor az új, webes platformjába az e-kereskedelmben már megszokott, vásárlói döntést támogató funkciókat is beépítette.

 

Ez a Robinhood az USA-ban látta meg a napvilágot 2013-ban. A most még csak okostelefonon elérhető értékpapír kereskedési applikáció ma már több, mint 3 millió felhasználóval rendelkezik.

A tőzsdei kereskedéshez szükséges ügynöki számla megnyitását személyes jelenlét nélkül, weben keresztül lehet kezdeményezni. Az igénylési folyamat során a személyes adatok mellett vizsgálják a hiteltörténetet, illetve teljeskörű pénzmosás-megelőzési ellenőrzés is történik. Az igénylés elfogadását követően, a felhasználó az applikáción keresztül tudja a bankszámláját összekapcsolni a kereskedési számlával. A kereskedési számla feltöltése az app-ból kezdeményezhető.

A portfólió alakulása egyszerűen nyomonkövethető a mobil applikációban – sőt akár okosórán keresztül is . A kedvenc részvényekből pedig ún. “watchlist” állítható össze.

Robinhood befektetesek fintech startup

 

Így lehetsz Te is profi befektető a Robinhooddal: “Learning by doing”

Az amerikai Robinhood célja, hogy a pénzügyek egyik legbonyolultabb formáját, a befektetések kezelését közelebb hozza, a tőzsdei kereskedéshez kapcsolódó információkat emészthetőbbé tegye a mindennapi emberek számára. Úgy gondolják, a tőzsdei kereskedést elérhetővé lehet tenni szélesebb réteg számára is, ha a döntéshozatal kevésbé ijesztő, nem csak szuperbonyolult információhalmaz alapján elvégezhető feladat.

Vágj bele! Próbáld ki! – javasolják. Hogyan segítik mindezt? Pofonegyszerű kezelőfelülettel, alacsony belépési küszöbbel (már 50 USD birtokában el lehet kezdeni kereskedni) és tranzakció-díjmentes szolgáltatással.

fintech startup Robinhood befektetesek

 

Robinhood, a befektetők közösségi hálója

Baiju Bhatt, a Robinhood CEO-ja szerint

“Az emberek alapvetően nehezen tudnak mit kezdeni az abszolút értékben kifejezett számokkal. A kezdő befeketők számára pusztán az az információ, hogy például az Apple elérte a 160 USD értéket, nehezen értelmezhető.”

Ezért a Robinhood új webes verziójával a céljuk, hogy a felhasználók számára különféle referencia pontokat nyújtsanak, ezzel is támogatva a döntéshozatalukat.

Ilyen referencia pont lehet az azonos szektorba tartozó részvények összehasonlításának lehetősége, amit az új “Gyűjtemény” funkció biztosít. Ennek segítségével a felhasználók egyszerűen csoportosíthatják és összehasonlíthatják a részvényeket különböző szempontok alapján. A szektor mellett olyan egyedi csoportosítási kategórákat is létrehoztak, mint például: “2017. évi kibocsátások”, vagy “női CEO-k” – ez utóbbira szívesen látnék majd egy statisztikát, hogy pozitív vagy negatív irányba befolyásolja a döntést…

Szintén ilyen referencia pontként, az új verzóban rendelkezésre állnak majd a befeketői közösségen belüli aggregált és átlag adatok a felhasználók számára. Így minden egyes részvény részletező oldalán az aktuális árfolyam mellett elérhetővé válik az információ, hogy

  • az adott részvényből hány felhasználó vásárolt már,
  • valamint az is, hogy ők átlagosan milyen áron vásárolták a résztvényt.

startup fintech befektetesek Robinhood

 

Az e-kereskedelemből átvett legjobb gyakorlatok

People also bought” – funkció ismerős lehet azoknak, akik vásároltak már az Amazonon, vagy más webáruházban. Az e-kereskedelemben megszokott, vásárlói döntést támogató eszközök közül az új Robinhoodban továbbiak is fellelhetőek. Ilyen a “Vélemények”, vagy “Ratings” néven ismertté vált funkció, amelyet a Robinhood Elemzői véleményeknéven adaptált és a Morningstartól húzza be az elemzéseket.

Az online vásárlók számára szintén ismerős lehet a Neked ajánljuk szekció, amelyben Robinhood a felhasználó korábbi kereskedései, illetve böngészési adatai alapján javasol értékpapírokat.

fintech Robinhood befektetesek

 

Az új webes platform 2018. elején válik elérhetővé a Robinhood felhasználók számára, melynek béta tesztjére már több, mint 500.000-en regisztráltak. Az új funkciók természetesen a mobil verzióban is megjelennek majd az év folyamán.