A technológia és a mesterséges intelligencia fejlődésének köszönhetően mára a manuális hibakeresés és IT-monitoring a múlté lett. Az AI-alapú obszervabilitás segíti az IT-problémák automatikus beazonosítását és akár automatikus kijavítását is. Elérkezett az új korszak, amelyben gépek figyelik a gépek működését és javítják ki azok hibáit.
A BankTechShow-n a Dynatrace és a K&H Bank közösen bemutatták az új mobilbank bevezetésén keresztül, hogyan működik az automatizált hibakeresés és az automatizált hibajavítás a gyakorlatban. Betekintést nyújtottak abba, hogyan alkalmazható az obszervabilitás és az AIOps technológiák egy modern pénzügyi intézetben, hangsúlyozva a technológiai innovációk és az üzleti folyamatok összehangolásának fontosságát.
„..hogy a problémát megoldjuk, nem kell manuálisan végigkutatni minden részletet, mert a mesterséges intelligencia már megmondja, hogy mi a probléma, hol van, mi okozza, és milyen lépéseket kell tenni a javításhoz”
– mutatott rá előadásában Veréb Elemér a Dynatrace regionális vezetője.
Fotón: Veréb Elemér (Dynatrace) a BankTechShow-n
Ez a fajta megközelítés forradalmasítja az IT-problémakezelést, és lehetővé teszi az önvezérlő rendszerek létrehozását. Az IT-üzemeltetőknek és fejlesztőknek már nem kell manuálisan elemezniük a problémákat, a platform önállóan azonosítja a problémát, ezzel felszabadítja a szakértői erőforrásokat.
Röviden a Dynatrace Observability platformról
A Dynatrace vezető obszervabilitás platform, amely különböző funkcionális modulokkal rendelkezik. Ezek közé tartozik az infrastruktúra megfigyelése (Infrastructure Observability), amely adatokat gyűjt az infrastruktúra állapotáról, elemzi azt, és mesterséges intelligenciát használ a rendszerek normális működésének tanulmányozásához.
Egy másik modul az alkalmazás megfigyelés (Application Observability), amely az alkalmazásokat kód szinten képes nyomonkövetni, és elemzi a válaszidőket, hibákat és az ügyfél-elégedettséget.
Az IT biztonság is fontos része a platformnak, különösen a sérülékenység kezelése (Vulnerability Management), amely folyamatosan figyeli a rendszerek sérülékenységeit és észleli a lehetséges támadásokat. Fontos funkció a rosszindulatú támadások blokkolása is.
A „Digital Experience” modul a – külső és a belső – felhasználók élményének a fejlesztésére összpontosít. Fontos elemei a szintetikus és a valós felhasználó monitoring, illetve a munkamenet visszajátszás is.
A Dynatrace támogatja a DvOps folyamatok és az IT üzemeltetés automatizálását is.
Fotón: Gajdi Ádám (K&H Csoport) a BankTechShow-n
„A platform nemcsak azonosítja a problémákat, hanem a gyökérokok feltárásával támogatja a gyors és hatékony hibaelhárítást is”
– emelte ki Veréb Elemér a K&H Bank esettanulmánya kapcsán.
Az előadás végén a Dynatrace regionális vezetője kiemelte az integrált megközelítés fontosságát, ahol a különböző területek összehangoltan dolgoznak egy közös cél érdekében. Az automatizáció és a mesterséges intelligencia használata elősegíti a problémák gyorsabb felismerését és megoldását, valamint a rendszerek önálló kezelését és optimalizálását.
A K&H Bank példája is mutatja, hogy az oberszervabilitás és az AIOps technológiák segítségével a bankok képesek javítani az ügyfél-elégedettséget, optimalizálni az alkalmazás teljesítményét, és növelni az üzleti hatékonyságot.
Kapcsolódó cikk:
Címlapon balra Veréb Elemér, a Dynatrace regionális vezetője, jobbra Gajdi Ádám, K&H Csoport, Head of solution in ICT Digital 2023. november 23-án a BankTechShow-n (Készítette: Kovács Dávid)