Az OTP Bankhoz hasonlóan a Takarékbank is sajtóbejelentés nélkül indult el az online számlanyitással. A bankfiók felkeresése nélkül, videochat-en keresztül lehet a bankszámlaszerződést megkötni és a bankszámlát megnyitni. Az MKB Bank, a Gránit Bank és az OTP után a Takarékbank is csatlakozott a teljes körű online számlanyitást biztosító bankok táborához.
A Facebookon hívták fel a figyelmünket arra, hogy már a Takarékbanknál is lehet a bankfiók felkeresése nélkül online bankszámlát nyitni. Kis kutakodás után megtaláltuk a Takarékbank Online Számlanyitás oldalát, amelyen keresztül:
“…pénzügyi szokásaihoz leginkább illeszkedő bankszámlacsomagot tudjuk ajánlani Önnek! Ha elnyeri tetszését ajánlatunk, két lehetőség közül választhat: videochaten keresztül otthonról, kényelmesen szerződhet amennyiben számítógépe vagy mobileszköze alkalmas erre a folyamatra, vagy pedig pár kattintás után elküldjük Önnek a bankszámlaszámát. Ezt a bankszámlát az Ön által választott Takarék Kereskedelmi Bank bankfiókban történt szerződéskötést követően teljeskörűen használhatja. “
Megverte a nagybankok többségét a Takarékbank
Felhívtuk a Takarékbank ügyfélszolgálatát és rákérdeztünk arra, valóban lehet-e videochat-en keresztül bankszámlát nyitni és szerződést kötni bankfiók felkeresése nélkül. Az ügyfélszolgálat megerősítette, hogy videochat-en keresztül megköthetjük a bankszámla szerződésünket.
A Takarékbank ezzel beelőzte a hazai nagybankok többségét pl. K&H, UniCredit, Erste, CIB, Raiffeisen, Budapest Bank. A K&H és a Budapest Bank esetén van lehetőség az online bankszámlaigénylésre, de az igénylést követően a szerződés aláírása és az ügyfél-azonosítás már a bankfiókban történik. Ugyanakkor a többségnél még erre sincs lehetőség pl. Erste Bank, UniCredit, CIB Bank, Raiffeisen Bank.
Kapcsolódó cikkek:
Az online számlanyitás menete a Takarékbanknál
1. lépés: Számlacsomag kiválasztása
Három kérdés megválaszolását követően a pénzügyi szokásainkhoz leginkább illeszkedő számlacsomag ajánlatokat kapunk. Az (1.) életkorunk, a (2.) havi rendszeres nettó jövedelmünk és a (3.) munkavállalói státuszunk megadását követően máris megkapjuk az ajánlatokat a Takarékbanktól. Ha valamelyik ajánlat elnyerte a tetszésünket, akkor a „Megnyitom” gombra kattintva elindul az online szerződéskötéshez szükséges adatok bekérése.
2. lépés: Személyes adatok ellenőrzése
Az elérhetőségeink, a személyes adataink és lakcímünk megadása után itt kerül sor az Adatkezelési nyilatkozat és a szerződéses feltételek elfogadására, valamint a FATCA (nyilatkozat arról, hogy amerikai-magyar kettős állampolgárok vagyunk-e) és a CRS (nyilatkozat a magyar adóilletőségről) nyilatkozatok megtételére is. Továbbá megadhatjuk, hogy élünk-e a bankváltás lehetőségével és azt is, hogy a későbbiekben mely bankfiókban tervezzük intézni az ügyeinket.
3. lépés: Személyes adatok ellenőrzése
Mielőtt választanánk, hogy online nyitjuk-e meg a bankszámlánkat, vagy a bankfiókban, ellenőrizhetjük, jól adtuk-e meg az adatainkat.
4. lépés: Videochat kompatibilitás vizsgálat
Itt kerül sor a böngésző, az internet kapcsolatok ellenőrzésére, illetve a hangszóró, a mikrofon és a webkamera aktiválására. Amint a médiaszerverrel a kapcsolat sikeresen létrejött, a „Tovább” gombra kattinva elindul a videóhívás.
5. lépés: Ügyfél-azonosítás
A bejelentkező ügyintéző ellenőrzi a személyazonosságunkat, szóban meg kell erősítenünk a nyilatkozatainkat, illetve el kell fogadnunk a szóbeli tájékoztatóban foglaltakat.
6. lépés: Szerződés megkötése
Idézet a Takarékbank oldaláról: „Fontos tudni: a felek szóbeli nyilatkozata alapján a szerződés létrejön, azonban csak akkor lép hatályba, amikor a Bank e-mailben elküldi az Ügyfél számára a megkötött szerződést és a kapcsolódó dokumentumokat. Amennyiben a Bank az írásba foglalt szerződést a szerződéskötést követő 2 munkanapon belül nem küldi meg, a megkötött szerződés e határidő leteltét követő munkanapon (3. nap) minden további külön jogcselekmény nélkül megszűnik.”
Pár hasznos tudnivaló
Az online módon szerződött bankszámla tulajdonos a bankfiókban történő aláírásminta felvételéig, a bankszámláját az alábbiak szerint használhatja:
- elektronikus csatornán TeleBankon, NetB@nkon keresztül, illetve bankkártyával kezdeményezhet megbízást.
- Rendelkezőt, Meghatalmazottat a Bankszámla feletti rendelkezésre nem állíthat, haláleseti Kedvezményezettet nem jelölhet meg.
- Felhatalmazó levélen alapuló beszedési megbízást nem adhat.
- Bankszámlaváltást kezdeményezhet, de az erre vonatkozó meghatalmazás kizárólag bankfiókban adható meg.
- Készpénzfelvétel kizárólag bankkártyával, ATM-n keresztül valósítható meg.
- Nem adható semmilyen egyéb, a fentiekben fel nem sorolt rendelkezés, megbízás papír alapon, amelynél az azonosításhoz az aláírás szükséges, kivéve, ha a rendelkezés / megbízás közjegyző által készített okiratban kerül benyújtásra.
- Az online módon történt szerződéskötéstől számított 14 napon belül a Számlatulajdonost megilleti a szerződéstől való elállás / felmondás joga, melyet a Takarékbank TeleBankon, vagy az info@takarek.hu e-mail címen fogad.
Hasznos dokumentum az online számlanyitásról: „Tájékoztató – Online számlanyitásról videochaten, illetve bankfióki szerződéssel”.
Cover fotó: Magyar Takarék Blog