Felháborodás-cunami lett az eredménye az Erste MobilBank augusztus eleji frissítésének. Nagyot hibáztak a banknál a fizetési időszakra ütemezett sikertelen applikáció frissítéssel. A digitálisan érett ügyfelek a Google Play és az Apple Store áruházakban „kiszavazták” a digitális térből az Erste MobilBankot. Rekord számosságú negatív visszajelzést gyűjtött az Erste Bank 24 óra alatt.

2018. augusztus 2-án éjjel frissítette az Erste Bank a Google Play és az Apple Store áruházakban az Erste MobilBank applikációt, aminek következtében – „szerverhiba miatt” – elérhetetlenné vált az alkalmazás. Augusztus 3-án a mobilbankba belépőket nem az új applikáció, hanem az alábbi üzenet fogadta:

„A rendszer átmenetileg nem elérhető. Kérjük, próbálja meg újra! Ha továbbra sem tud belépni, kérjük, hívja az Erste Telebankot!”

A bank Facebook oldalán tett bejegyzések szerint pénteken délutánig nem sikerült megoldani a problémát és hétvégén is az alábbi üzenet fogadta a bank webes felületén a felhasználókat: „Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Lakossági NetBank és MobilBank rendszereinkben fennakadások tapasztalhatók!” 

Sajnos az Erste Bank „optimalizációra” hivatkozva 2017. október 1-től munkanapokon 21:00 és 07:00 között, valamint hétvégén megszüntette az élőhangos ügyfélszolgálatot, így akik hétvégén futottak bele a rendszerfennakadásba, azoknak esélye sem nyílt a tájékozódásra a weben tett nyúlfarknyi felhíváson túl.

erste mobilbankolas

„Miért a fizetési időszakra kellett ezt időzíteni?”

2018. augusztus 3-án reggel beindult a felháborodás-cunami a Erste Bank Facebook oldalán és a Google Play áruházban. Bő 24 óra alatt több, mint 200 negatív kommentet és közösségi média aktivitást sikerült begyűjtenie a banknak, amivel ez a frissítés valószínűleg bekerült a hazai digitális banki történelem legtöbb negatív kommentet kapott frissítései közé.

Többen is azt feszegették, miért a fizetési időszakra kellett időzíteni az applikáció frissítését, amikor a legérzékenyebben reagálnak az ügyfelek a hibákra.

“Eddig szuper volt! Ma már nem lehet belépni. Szerverhibát ír. Jó lett volna nem a fizetések időszakára tenni a frissítést 🙁 “ forrás: Google Play – Erste MobilBank

„Jellemző, hogy pont fizetésnapon nem működik ” forrás: Facebook – Erste Bank

Bankos körökben íratlan szabály, hogy fizetési időszakra nem időzítenek jelentősebb frissítéseket. Az Erste Bank mégis felülírta ezt a szabályt, aminek nagy maflás lett az eredménye. A Facebook kommentek alapján többen a számlájuk bezárását ütemezték a mai napra ennek a figyelmetlenségnek köszönhetően.

Az Erste MobilBank kapja a legrosszabb értékeléseket

A felhasználók az Apple Store és a Google Play áruházakban 1-től 5-ig terjedő skálán értékelhetik a bankjuk mobilbanki alkalmazását. A mérlegfőösszeg alapján a 10 legnagyobb hazai bank mobilbankjának értékelése alapján az Erste Bank a legutolsó helyért „küzd” jelenleg a Takarék Kereskedelmi Bankkal az Androidosok és a Raiffeisen Bankkal az Apple felhasználók körében.

A Google Play áruházban az Erste MobilBank alkalmazás 2018. augusztus 3-án közel 200 negatív értékelést kapott, ami az összes eddigi értékelésének több mint 10%-a. Ez jelentősen hozzájárulhatott az app „leminősítéséhez” és a rangsorban való „lecsúszásához”.

google play mobil bankolas
apple store mobil bankolas

Mit tartalmaz az új Erste MobilBank?

Az új applikáció paradigmaváltás az előzőhöz képest. Egyrészt bekerült a biometrikus azonosítás (Touch ID), ami sokak számára jelentős kényelmi előrelépést jelent a korábbi PIN kódos belépés után. (Az Erste ebből a szempontból is majdnem utolsóként lépett. A 10 legnagyobb hazai bankból már csak a Raiffeisen és a Sberbank nem vezette be a biometrikus azonosítást).

Másrészt kivezetésre került a korábbi widget-es megjelenítés (a képernyő nézetének testreszabási lehetősége a funkciók átrendezése alapján), ám ez a Google Play-en tett visszajelzések alapján nem váltott ki osztatlan örömöt az Erste mobilbankolók körében.

erste mobilbank app

A saját értékelésünk alapján az új applikáció megjelenése egyszerűbb lett, a biometrikus belépési lehetőségért hálásak vagyunk, biztosítja a szükséges alapfunkciókat, ám az extra élmények és szolgáltatások még mindig hiányoznak, pl. költségkövetésre, megtakarítási célok beállítására, a bankkártya PIN kódjának megjelenítésére, virtuális bankkártya igénylésére stb. nincs lehetőség. Összességében az új Erste MobilBank egy fapados mobilbanki applikáció maradt, amiből hiányoznak a digitálisan érett felhasználókra szabott élményszerű megoldások.

Cover fotó: zoom.hu