PayTechShow 4.0

Kiszavazták az Erste MobilBankot a digitális térből

írta | 2018. 08. 06. | Banki és fintech hírek, Digitális pénzügyek, Hazai digitális banki hírek, Hazai digitális bankolás, Összes hír

PayTechShow 4.0

Felháborodás-cunami lett az eredménye az Erste MobilBank augusztus eleji frissítésének. Nagyot hibáztak a banknál a fizetési időszakra ütemezett sikertelen applikáció frissítéssel. A digitálisan érett ügyfelek a Google Play és az Apple Store áruházakban „kiszavazták” a digitális térből az Erste MobilBankot. Rekord számosságú negatív visszajelzést gyűjtött az Erste Bank 24 óra alatt.

2018. augusztus 2-án éjjel frissítette az Erste Bank a Google Play és az Apple Store áruházakban az Erste MobilBank applikációt, aminek következtében – „szerverhiba miatt” – elérhetetlenné vált az alkalmazás. Augusztus 3-án a mobilbankba belépőket nem az új applikáció, hanem az alábbi üzenet fogadta:

„A rendszer átmenetileg nem elérhető. Kérjük, próbálja meg újra! Ha továbbra sem tud belépni, kérjük, hívja az Erste Telebankot!”

A bank Facebook oldalán tett bejegyzések szerint pénteken délutánig nem sikerült megoldani a problémát és hétvégén is az alábbi üzenet fogadta a bank webes felületén a felhasználókat: „Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Lakossági NetBank és MobilBank rendszereinkben fennakadások tapasztalhatók!” 
Sajnos az Erste Bank „optimalizációra” hivatkozva 2017. október 1-től munkanapokon 21:00 és 07:00 között, valamint hétvégén megszüntette az élőhangos ügyfélszolgálatot, így akik hétvégén futottak bele a rendszerfennakadásba, azoknak esélye sem nyílt a tájékozódásra a weben tett nyúlfarknyi felhíváson túl.
erste mobilbankolas

„Miért a fizetési időszakra kellett ezt időzíteni?”

2018. augusztus 3-án reggel beindult a felháborodás-cunami a Erste Bank Facebook oldalán és a Google Play áruházban. Bő 24 óra alatt több, mint 200 negatív kommentet és közösségi média aktivitást sikerült begyűjtenie a banknak, amivel ez a frissítés valószínűleg bekerült a hazai digitális banki történelem legtöbb negatív kommentet kapott frissítései közé.
Többen is azt feszegették, miért a fizetési időszakra kellett időzíteni az applikáció frissítését, amikor a legérzékenyebben reagálnak az ügyfelek a hibákra.

“Eddig szuper volt! Ma már nem lehet belépni. Szerverhibát ír. Jó lett volna nem a fizetések időszakára tenni a frissítést 🙁 “ forrás: Google Play – Erste MobilBank

„Jellemző, hogy pont fizetésnapon nem működik ” forrás: Facebook – Erste Bank

Bankos körökben íratlan szabály, hogy fizetési időszakra nem időzítenek jelentősebb frissítéseket. Az Erste Bank mégis felülírta ezt a szabályt, aminek nagy maflás lett az eredménye. A Facebook kommentek alapján többen a számlájuk bezárását ütemezték a mai napra ennek a figyelmetlenségnek köszönhetően.

Az Erste MobilBank kapja a legrosszabb értékeléseket

A felhasználók az Apple Store és a Google Play áruházakban 1-től 5-ig terjedő skálán értékelhetik a bankjuk mobilbanki alkalmazását. A mérlegfőösszeg alapján a 10 legnagyobb hazai bank mobilbankjának értékelése alapján az Erste Bank a legutolsó helyért „küzd” jelenleg a Takarék Kereskedelmi Bankkal az Androidosok és a Raiffeisen Bankkal az Apple felhasználók körében.
A Google Play áruházban az Erste MobilBank alkalmazás 2018. augusztus 3-án közel 200 negatív értékelést kapott, ami az összes eddigi értékelésének több mint 10%-a. Ez jelentősen hozzájárulhatott az app „leminősítéséhez” és a rangsorban való „lecsúszásához”.
google play mobil bankolas
apple store mobil bankolas

Mit tartalmaz az új Erste MobilBank?

Az új applikáció paradigmaváltás az előzőhöz képest. Egyrészt bekerült a biometrikus azonosítás (Touch ID), ami sokak számára jelentős kényelmi előrelépést jelent a korábbi PIN kódos belépés után. (Az Erste ebből a szempontból is majdnem utolsóként lépett. A 10 legnagyobb hazai bankból már csak a Raiffeisen és a Sberbank nem vezette be a biometrikus azonosítást).
Másrészt kivezetésre került a korábbi widget-es megjelenítés (a képernyő nézetének testreszabási lehetősége a funkciók átrendezése alapján), ám ez a Google Play-en tett visszajelzések alapján nem váltott ki osztatlan örömöt az Erste mobilbankolók körében.
erste mobilbank app
A saját értékelésünk alapján az új applikáció megjelenése egyszerűbb lett, a biometrikus belépési lehetőségért hálásak vagyunk, biztosítja a szükséges alapfunkciókat, ám az extra élmények és szolgáltatások még mindig hiányoznak, pl. költségkövetésre, megtakarítási célok beállítására, a bankkártya PIN kódjának megjelenítésére, virtuális bankkártya igénylésére stb. nincs lehetőség. Összességében az új Erste MobilBank egy fapados mobilbanki applikáció maradt, amiből hiányoznak a digitálisan érett felhasználókra szabott élményszerű megoldások.
Cover fotó: zoom.hu
HUNFINTECH 2022 - MAGYAR FINTECH
PayTechShow 4.0

Aktuális cikkeink:

A szerzőről

blank

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit

PAYTECHSHOW 2023

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
2023-ban is jön a PayTechShow, ahol bemutatjuk az aktuális elektronikus fizetési trendeket, a legújabb paytech megoldásokat és a szabályozói iránymutatásokat.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE (MÁSODIK KIADÁS)

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

HUNFINTECH 2022

fintech hunfintech
Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége és 22 új fintech megoldása

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!