„Jó helyen, jó időben, jó üzleti modellel” – ez a Talk-a-Bot szárnyalásának titka Ákos (Deliága) és Gergely (Kalydi), az alapítók szerint. A négy alapító közül kettejükkel beszélgettünk a Talkabot piaci megjelenéséről és egyre nagyobb térhódításáról.
Alig pár hónap alatt megszórták a piacot; chatelhetünk az Árkád, a Nosalty, a Sziget, az Index, vagy a Profession botjaival. A tavalyi év megkoronázásaként pedig a Viber „preferált” régiós partnerei lettek. És nem kell sokat várni, 2017.Q2-ben jöhet az első hazai banki chatbot is.
Ezt kínálja a Talk-a-Bot: ügyfélelégedettséget!
Miért ne chatelhetnénk a bankunkkal? Miért ne kérdezhetnénk le a számlaegyenlegünket? Küldhetsz smiley-t, használhatsz szlenget; a lényeg, hogy a banki nyelvezet, a bosszantó IVR [aka a call-center Automata Hangbemondó Rendszere] és a banki hirdetmények útvesztői helyett lehet felhasználóbarát módon is bánni az ügyfelekkel.
Első lépés: bizalom elnyerése
Az első hazai banki chatbotok az ügyfélszolgálat munkáját segítik majd, de amint „rátelepülhetnek” a banki adatvagyonra (és CRM-re), képesek lehetnek egyszerűbb pénzügyi termékek értékesítésére is. Ha pedig nem tudsz dönteni, tedd fel a „szőke nős” kérdéseidet. Az ismétlődő, frusztráló kérdéseket a chatbot fáradhatatlanul kezeli (mosolyogva) és amikor szükséges, bekapcsolja a „humán interfészt”.
„Az első lépés az ügyfelek szocializációja, a bizalom megnyerése” –mondja Ákos.
Utána (és a PSD2 – az új pénzforgalmi irányelv – után) már jöhetnek az egyszerűbb banki tranzakciók is: az esti sörözés árának megadása, a közmű számla befizetése stb.
„Ez egy tanulási folyamat a bankok, az ügyfelek és a chatbotok számára is. Minél hamarabb indulnak el ezek a projektek a pénzügyi szektorban, annál hamarabb válik természetessé és hatékonyabbá ez az ügyfélcsatorna” – teszi hozzá Gergely.
Vízió: mindenkinek lehet egy személyes chatbot-ja
„A chatbot nem jelenti a 100%-os automatizmust; egy lehetőség arra, hogy bővítsük, skálázzuk az ügyfélszolgálatot úgy, hogy nem elvesszük, hanem segítjük a személyes kapcsolatot az ügyfelekkel.” 2 év múlva már az sem lesz elképzelhetetlen, hogy chatboton keresztül nyithassunk bankszámlát. De az is lehet, hogy mindenkinek lesz majd egy saját chatbotja, ami virtuális asszisztensként intézi majd a rutin feladatokat.
Hosszú még az út
Ez a szép új világ még nagyon messze van, a társadalomnak még szocializálódnia kell, amiben jelentős szerepe lehet majd a Z-generációnak is. Várhatóan Ők lesznek az első ügyfelek, a korai adaptálók, akik maguk után húzzák majd a baráti, ismerősi körüket is.
„Előbb szerethetővé kell tenni ezt a story-t, utána jöhetnek majd a „komolyabb”, bizalmat igénylő funkciók is” – mondja Ákos.
Találkozz velük a FinTechShow-n
Hosszan beszélgettünk még a Facebook, a PayPal, az AI (mesterséges intelligencia) és a Big Data szerepéről, de erről majd egy másik postban számolunk be. Ha szeretnéd a Talk-a-Bot story-t jobban megismerni, akkor az áprilisi FinTechShow-n Velük is találkozhatsz.
[Tudod, FinTechShow, 2017 (m)értékadó fintech eseménye. Save-the-date: 2017.04.11. Kövesd a FinTechShow-val kapcsolatos bejelentéseinket a Facebook-on!]