Az OTP Banknál az év elején meghaladta az 1,3 milliót a mobilalkalmazásra regisztrált ügyfelek száma. Ezzel párhuzamosan egyre népszerűbbé váltak az online fizetési megoldások, nagymértékben átalakítva a vásárlási és fizetési szokásokat is. A változásokat nem csak a járványhelyzet, de az azonnali fizetési szolgáltatás márciusi elindítása is felgyorsította.
Digitális csatornákra terelődtek a mindennapi pénzügyek
A világjárvány felgyorsította az ügyféligények változását, egyre többen veszik igénybe mindennapi pénzügyeik intézésére a digitális csatornákat. Az OTP Bank különböző online platformjain a belépések és a tranzakciók számának növekedése 2020-ban két számjegyű volt. A tavaszi időszakban 12%-kal, szeptember-októberben újabb 10%-kal,
november-decemberben pedig további 80%-kal nőtt a heti új regisztrációk száma a hitelintézet mobilbankjába, amelynek így már több mint 1,3 millió regisztrált felhasználója van.
Az idősebb, 65 év feletti ügyfelek is egyre szívesebben használják az OTP Bank online megoldásait. A különböző ügyintézési típusok közül a digitális számlafizetési megoldások voltak a legnépszerűbbek: több mint ötszörösére nőtt például 2020-ban azok száma, akik az OTP SmartBankon keresztül, QR kód beolvasásával fizették ki postai csekkjüket.
Kapcsolódó cikkek:
Felpörgött az elektronikus fizetési piac
Az OTP Csoport elektronikus fizetési megoldásai iránt is fokozott érdeklődés mutatkozott tavaly, amelyhez az is hozzájárult, hogy 2021. január 1-jétől minden online pénztárgépet üzemeltető vállalkozásnak biztosítania kell valamilyen készpénzmentes, elektronikus fizetési lehetőséget vásárlói számára.
A POS-terminálok kihelyezésében az utolsó negyedévben jelentős emelkedést tapasztalt az OTP Csoport, míg a 2020 szeptembere óta elérhető SimpleBusiness telefonos alkalmazáshoz kapcsolódó szerződések felét tavaly decemberben kötötték.
A SimpleBusiness applikációval többféle elektronikus fizetési lehetőség is felkínálható a vásárlók számára, mivel az alkalmazás a bankkártyás mellett lehetővé teszi az azonnali fizetést, illetve a QR-kód leolvasással történő fizetést is. Ez utóbbi, utaláson alapuló, gyors és biztonságos fizetési lehetőséget más bankok is lehetővé tehetik ügyfeleik számára.
Az OTP Bank adatai szerint az elektronikus vásárlási forgalom 2020 utolsó hónapjában csaknem 10 százalékkal nőtt a tavaly decemberihez képest, ám jelentős átrendeződés volt tapasztalható:
míg a korlátozások miatt a fizikai kontaktusok száma minimálisan csökkent, tehát ritkábban vásároltak az emberek, a vásárlások értéke nőtt.
Kapcsolódó cikkek:
Címlapfotó forrása: pexels.com. Készítette: Maksim Goncharenok. Elérés itt.