Hogyan működik a fizetési kérelem?

írta | 2021.02.09. | Azonnali fizetés, Digitális pénzügyek, Összes hír

Hamarosan egyre többet hallhatunk majd a fizetési kérelemről, a legújabb elektronikus fizetési szolgáltatásról. Öt bank már felkészült a fizetési kérelem szolgáltatásra és rövidesen újabb bankoknál is elérhetővé válik. Addig is bemutatjuk, hogyan működik a szolgáltatás az Erste Banknál, Raiffeisen Banknál, GRÁNIT Banknál, Budapest Banknál és a Takarékbanknál.

Az azonnali fizetési rendszer nemcsak a banki átutalásaink pár másodpercen belüli teljesülését hozta el, de új elektronikus fizetési szolgáltatások bevezetését is előkészítette. Ilyen szolgáltatás többek között a fizetési kérelem, ami a díjbeszedést is egyszerűbbé és kényelmesebbé teheti.

Bank

Szolgáltatás elérhető

Erste Bank

2020. március / augusztus*

Raiffeisen Bank

2020. április

GRÁNIT Bank

2020. április

Budapest Bank

2020. december

Takarékbank

2021. január

*megjegyz.: 2020. márciustól bankon belül, 2020. augusztus bank kívül is elérhetővé vál a fizetési kérelem küldése, fogadása az Erste Banknál. Az Erste Bank 2021.02.08-án elindította az új digitális banki platformját, a George-t, ami az induláskor nem tartalmazta a fizetési kérelem szolgáltatást, de ez is be fog kerülni a bank tájékoztatása alapján. 

Forrás: FinTechZone.hu

Erste Bank

Szolgáltatás igénylése: A szolgáltatás automatikusan igénybevehető, nincs szükség külön szerződésre vagy a szolgáltatás igénylésére. Mobil- és internetbankban is elérhető a szolgáltatás (megjegyz.: az új digitális banki platformon, a George-on később lesz elérhető).

Fizetés folyamata: Új kérelem érkezésekor push üzenet nem érkezik, be kell lépni a mobilbankba az ellenőrzéshez. Belépést követően a főoldalon egy sárga kiemelt sávban látható, hogy új fizetési kérelem érkezett. Ez a sáv kattintható és a “Fizetési kérelmek” lista oldala nyílik meg. A megfelelő kérelmet kiválasztva a tranzakció részletei láthatók és az Átutalás gombra kattintva kezdeményezhető a tranzakció jóváhagyása.

Raiffeisen Bank

Szolgáltatás igénylése: A Raiffeisen Bank ügyfeleinek nincs szükségük a fizetési kérelem szolgáltatás igénylésére. A fizetési kérelmek a Raiffeisen mobilbanki alkalmazásban a Kérelmek menüpontban találhatók.

Fizetés folyamata: Amennyiben a felhasználó fizetési kérelmet kap, az alkalmazás push értesítést küld, melyre nyomva a kérelem részleteit bemutató oldal jelenik meg. Itt látható, hogy ki kéri, milyen összeggel és ha van megadva közlemény, vagy fizetési határidő, akkor azt is feltünteti a bank. A kérelem elfogadható vagy elutasítható. Elfogadást követően alá kell írni és sikeres aláírás után a tranzakció végrehajtódik.

GRÁNIT Bank

Szolgáltatás igénylése: A fizetési kérelem szolgáltatás automatikusan igénybe vehető, nem szükséges bankfiókba menni vagy külön igényelni. A fizetési kérelmek a Gránit Bank eBank mobilbanki alkalmazásban az „Átutalás” menüpontban találhatók.

Fizetés folyamata: A bank push üzenetet küld a GRÁNIT mobilbanki alkalmazásba, amikor új fizetési kérelem érkezik. A pushra kattintva a főoldal nyílik meg, A menüből az Átutalás / Megbízások / Fogadott fizetési kérelmekre kell kattintani. A megjelenő listából ki kell választani a megfelelő kérelmet és megnyílik a Fogadott kérelmek oldal. Ezen az oldalon van lehetőség a kérelem jóváhagyásának kezdeményezésére. A gombra kattintva megnyílik a Fogadott kérelem jóváhagyása oldal. Itt közleményt adhatunk a tranzakcióhoz és végső jóváhagyásunkkal elindíthatjuk az utalást. Ezt követően PIN kód vagy biometrikus azonosítás segítségével aláírható a tranzakció.

Röviden a fizetési kérelemről

A fizetési kérelem a kedvezményezettől induló, meghatározott összegre szóló fizetési kérés, melyet a fizető fél például a mobilbanki alkalmazásban egyetlen kattintással jóváhagyhat és azonnali átutalásként 5 másodperc alatt az összeg a kedvezményezett folyószámláján jóváírásra kerül.

A fizetési kérelem valójában egy előre kitöltött banki átutalás, amit kaphatunk közmű szolgáltatóktól, webshoptól, vagy akár jótékonysági szervezetektől is.

Amennyiben szeretnénk, hogy a telefonszámunkra, vagy e-mail címünkre (vagy akár az adószámunkra) is indítható legyen fizetési kérelem, az ún. másodlagos számlaazonosítónkat szintén regisztrálnunk kell a bankunknál. Fontos, hogy ugyanezzel az azonosítóval a szolgáltatónknak is rendelkeznie kell!

A fizetési kérelem érkezhet a netbankunkba vagy a mobilbankunkba. A kérelem jóváhagyása és az azonnali átutalás indítása erős ügyfél-hitelesítés (SCA) mellett történik meg.

Budapest Bank

Szolgáltatás igénylése: Az azonnali fizetési szolgáltatás a Budapest Bank esetén egyelőre az internetbankon keresztül használható, a mobilbankban nem érhető el. A szolgáltatás nem jár automatikusan az ügyfeleknek, az internetbankban a Fizetési kérelem menüpontban (kézfej egy piros ponttal) kell engedélyezniük, amire kizárólag munkanapokon 7-18 óra között van lehetőség. Az engedélyezés után néhány perc elteltével már használható is a szolgáltatás.

Fizetés folyamata: Fizetési kérelem érkezésekor email értesítést küld a rendszer. A kérelem kizárólag az internetbankba belépve tekinthető meg. A „Műveletek” gombra kattintva jóváhagyható a tranzakció.

Takarékbank

Szolgáltatás igénylése: A szolgáltatást a bankfiókban, személyesen kell igényelni. Az igénylést követően azonnal használható a mobil- és internetbankon keresztül.

Fizetés folyamata: Kérelem érkezésekor a mobilbank menüjében a Folyószámlák / Információkérés / Bejövő fizetési kérelmek menüpontra kell kattintani. Az itt megjelenő listában a megfelelő tranzakciónál a sárga nyílra kell kattintani. Az itt megjelenő oldalon a fizetési kérelemmel kapcsolatos adatok láthatóak. A tranzakció aláírása a Beküldés gomb segítségével kezdeményezhető és az SMS üzenetben érkező kód megadásával hagyható jóvá.

Címlapfotó forrása: pexels.com. Készítette: Sound On. A fotó itt érhető el.

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak.