A MobilBank után MobilPay applikációját is frissítette az Erste Bank. Ha túllendülünk azon, hogy az alkalmazást és a bankkártyánkat – 1 Ft terhelése mellett – újra kell regisztrálnunk, az új köntös mellett egy, a fizetés élményében is megújult app vár ránk.

Előtte

Utána

Nem csak vadonatúj külső, teljesen új alkalmazás az áruházakban

Változatlan név alatt, de új applikációként került fel az áruházakba az Erste MobilePay új verziója. A teljes megújulás miatt az alkalmazást újra kell telepíteni, a regisztrációs folyamatba épített újdonságoknak köszönhetően azonban egy könnyen kezelhető folyamat vár ránk, ami csökkentheti a frusztrációnkat.

Ilyen könnyítés például, hogy

  • az adott platformba épített funkciókat kihasználva az alkalmazás regisztrációja során nem kell az aktiváló kódot manuálisan beírnunk: Android esetén automatikusan, iOS esetén pedig egy kattintással beemelhető a kód.
  • A kártya regisztrációjakor a telefon kamerájával is beolvashatjuk a kártya előoldalát, ezzel megspórolva a kártyaszám és lejárat manuális bevitelét.

Az azonban már komolyabb homlokráncolást okoz az applikációt rendszeresen használó ügyfeleknél, hogy a korábbi tranzakciós adatok nem érhetőek el az új verzióban. Ennek oka szintén az új alkalmazás keretében történő frissítés. És bár a korábbi tranzakciós adatok az Erste NetBank szolgáltatáson keresztül lekérdezhetők, ütősebb lehetett volna az első benyomás az új „Statisztika” funkcióban is, ha az nem üresen fogad minket.

A tranzakciós adatok migrációjával kapcsolatos kérdésünkre azt a visszajelzést kaptuk a banktól, hogy vizsgálják a korábbi adatok egyéb – a NetBank számlatörténettől eltérő – formában való lekérdezésének lehetőségét. Az új applikációba történő adatbetöltésre azonban csak akkor számíthatunk, ha az a GDPR szabályoknak való megfelelőség tekintetében is megáll a lábán.

A fizetés élményében is megújult MobilePay

Az applikáció új verzióját tesztelve találkoztunk több olyan változással, ami ugrást jelent a fizetés élményében a korábbi verzióhoz képest.

  • A fizetés jóváhagyása mPIN kód megadása helyett történhet ujjlenyomat azonosítással is, amennyiben ezt az azonosítási típust választottuk.
  • Nem kell külön kattintás ahhoz, hogy a „kedvencekből” előhívjuk az adatokat. Az alapértelmezettként beállított gépjármű azonnal megjelenik a „Parkolás” és „Autópálya-matrica” funkciókba belépve.
  • A gépjármű és autópálya kategóriát is elmenti az alkalmazás az első alkalommal, így a következő parkolásnál csak a zónakódra kell figyelnünk, matrica vásárlásnál pedig mindössze a matrica típusát és kezdő dátumát kell beállítanunk.
  • A folyamatban lévő parkolásunkat könnyen nyomon követhetjük – a parkolás megkezdése óta eltelt idő és becsült fizetendő összeg megjelenik a nyitó oldalon a „Parkolás” kártyánál.
  • Azok, akikkel már előfordult, hogy elfelejtették leállítani a parkolásukat, biztosan értékelni fogják a parkolás leállítására figyelmeztető üzenet beállításának lehetőségét. Ennek segítségével értesítést kapunk, ha úgy indultunk el az autóval, hogy nem állítottuk le a parkolást.
  • Az alkalmazásba belépve azonnal – a nyitó oldalon – megkapjuk a számunkra fontos információkat. Így a folyamatban lévő parkolás mellett látjuk, ha befizetésre váró csekkünk van, vagy ha a kedvezményezett visszajelzett a pénzküldésünkkel kapcsolatban.

Új funkciók: Hűségkártya és Statisztika

A notórius hűségkártya-gyűjtögetők értékelni fogják, hogy az Erste MobilePay alkalmazásban már hűségkártyáikat is tárolhatják. A kártya vonalkódját – ha van rajta –, illetve elő- és hátoldalát lefotózva valamennyi hűségkártyánkat beköltöztethetjük a mobiltelefonunkba.

Az applikáción keresztül végrehajtott tranzakciókat pedig kétféle képpen is nyomon követhetjük mostantól. A korábbi verzióban is elérhető – új nevén – „Tranzakcióim” menü mellett, a nyitó képernyőn megtalálható „Statisztika” kártyát választva, vizuálisabb formában is megjelennek a MobilePay-en keresztüli fizetéseink.

Saját értékelésünk alapján az új applikáció megjelenésében lényegesen modernebb lett és a fizetés élményében is sikerült oly módon megújulnia, amivel méltó versenytársa lehet a piacon megtalálható mobiltárca megoldásoknak, amint az NFC fizetés is elérhetővé válik.

Erre talán már nem is kell olyan sokat várnunk. A bank AppStore-ban „elhintett” válasza alapján 2019 első negyedévében végre az Erste Bank ügyfelek számára is elérhetővé válhat az NFC fizetés, Androidos készülékeken.