2024. október 15.
FinTechShow

2024. november 26.
BankTechShow

2021.05.04.

Az OTP Bank is megkapta a “kiemelkedő digitális hitelintézet” címet

Szerző:

Kategóriák:

A Digitális Jólét Program (DJP) által életre hívott Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy (DJPV) program keretében újabb bank nyerte el a “kiemelkedő digitális hitelintézet” védjegyet. A Budapest Bank és a K&H Bank után az OTP Bank digitális fejlesztési eredményeit is magas szintűnek értékelte a védjegy rendszerét felügyelő Tanácsadó Testület. 

A tavaly novemberben indított Digitális Jólét Pénzügyi Védjegy program célja, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a korszerű és kimagasló minőségű digitális szolgáltatásokra. A védjegy előnyeiről, a digitális pénzügyi szolgáltatások iránti bizalom növelésének eszközeiről további részleteket a PayTechShow 2.0 online konferencián kaphatnak az érdeklődők a Digitális Jólét Program fintech szakértőjétől és a Budapest Bank, K&H Bank digitális csatornák vezetőitől.

PayTechShow-Digitali-Jolet-Program-vedjegy

Úttörő módon, Magyarországon elsőként jelent meg digitális megoldásokkal az OTP Bank

Az OTP Bank nemcsak itthon, de leánybankjai révén a régióban is meghatározó hitelintézeteként innovatív megoldásaival, ügyfélközpontúságával már a kezdetektől jelen van az online térben és mindig is kiemelkedő figyelmet fordított elektronikus csatornái és online szolgáltatásai folyamatos fejlesztésére – olvasható a bank közleményében.

Több szolgáltatás esetében – mint például az internetbank, egyes mobilfizetési megoldások, mint például az Apple Pay, vagy az online személyi kölcsön –, úttörő módon, Magyarországon elsőként jelent meg a piacon.

A Smartbank applikáció felhasználóinak száma például 2011 óta töretlenül növekszik, szolgáltatásait jelenleg több mint 1,3 millió ügyfél veszi igénybe, ez példátlan a hazai banki alkalmazások között.

Az OTP Csoport tagjai is számos innovatív fejlesztéssel szolgálják, akár bankfüggetlen módon is a felhasználókat. Ilyenek az OTP Mobil által bevezetett SimplePay webes fizetési felülete, a komplex szolgáltatásokat nyújtó Simple app, vagy a már előlegfizetésre is alkalmas OTP SZÉP alkalmazás is.

Gyors reagálás az ügyféligények változásaira

A bank azonnal reagált az ügyféligények elmúlt néhány évben – a járvány következtében is – felgyorsult változásaira, egyebek mellett a tavaly elindult új internet- és mobilbanki szolgáltatásával, mobilfizetési megoldásaival és az online számlanyitást, online internetbankigénylést és online áruhitel folyamatot támogató OTP Videóbankkal.

A hitelintézet különböző online platformjain a belépések és a tranzakciók számának növekedése 2020-ban két számjegyű volt, és például több mint ötszörösére nőtt 2020-ban azok száma, akik az OTP SmartBank mobilalkalmazáson keresztül, QR kód beolvasásával fizették ki postai csekkjüket.

A hitelintézet jelenleg is több digitális fejlesztésen dolgozik, ilyen az OTP Bank új internet- és mobilbank alkalmazás továbbfejlesztése is. Ezek a megszokott online banki funkciók mellett olyan digitális megoldásokat tesznek lehetővé, mint a Kiadásfigyelő (PFM – Personal Finance Manager), az ügyfél teljes OTP-s vagyonát bemutató portfóliónézet, vagy mobilon az SMS-ek helyetti push üzenetek, de a funkciók köre folyamatosan bővül. Az új felületek tesztelésébe folyamatosan kapcsolódnak be az ügyfelek is, visszajelzéseik alapján pedig a hitelintézet tovább finomítja a szolgáltatást.

A szektor digitalizációjának segítése nem szabályozói eszközökkel

A pénzügyi szektor digitalizációja, a digitális pénzügyi szolgáltatások széles körű és egyszerű elérésének biztosítása iparágakon átívelő gazdaságösztönző hatással bír. Számos – főként szabályozói – intézkedés született nemzetközi és hazai szinten a pénzügyi szektor digitális fejlődésének felgyorsítására. A Digitális Jólét Program (DJP) által életre hívott védjegyrendszer, és ennek részeként a Digitális Pénzügyi Védjegy intézménye más megközelítés mentén, nem szabályozói eszközökkel segíti a szektor digitalizációját.

A pályázati program célja, hogy a fejlett és kiemelkedő minőségű digitális pénzügyi szolgáltatásokra felhívja a fogyasztók figyelmét, illetve a szolgáltatókat további kiemelkedő fejlesztésekre motiválja.

A pályázati feltételek minden kategóriában a termékek és szolgáltatások digitalizáltságának szintjével függenek össze. Az alapszint kötelezően teljesítendő minden pályázónak, a kiemelkedő digitalizált szint elnyeréséhez viszont már komolyabb innovációt igénylő fejlesztések megléte szükséges. Emellett minden pályázónak lehetősége van arra is, hogy saját egyedi innovációt nyújtson be.

A pályázat dokumentációja a digitalisjoletprogram.hu oldalon érhető el, itt történik az elektronikus benyújtás is. A pályázat vizsgálatát és a pontozást a DJP végzi, a döntést pedig a Tanácsadó Testület hagyja jóvá.

Cristian Rojas fotója a Pexels oldaláról

Címkék:
blank
blank