Újabb funkciókkal bővült a SimpleBusiness, amelyek első körben az Android felhasználók számára váltak elérhetővé. Az alacsonyabb forgalmú, kevés tranzakciót bonyolító vállalkozások, kereskedők számára biztosítja az OTP Mobil alkalmazása az elektronikus fizetés gyors és egyszerű bevezetését. Azok számára is jó megoldás lehet, akiknek 2021. január 1-től kötelező az elektronikus fizetés lehetőségét biztosítani a vásárlók számára és egy innovatív megoldást keresnek ehhez. Megnéztük, milyen új funkciókkal bővült a SimpleBusiness.
Az OTP Mobil már nemcsak online, hanem fizikai környezetben is kínál elektronikus fizetési megoldást a kereskedőknek, szolgáltatóknak SimpleBusiness néven. A tavaly szeptember óta elérhető alkalmazás kezeli a bankkártyás és az azonnali fizetést is. Az app rendkívül praktikus megoldás az alacsony forgalmú, online kasszát üzemeltetők számára is, amivel egyszerűen teljesíthetik a törvényi kötelezettségüket.
Megkeresésünkre az OTP Mobil elmondta, az elmúlt 12 hónapban több ezer kereskedő, vállalkozó választotta a SimpleBusiness megoldást az elektronikus fizetés bevezetésére, a 2021. január 1-től hatályos törvényi kötelezettség teljesítésére.
A SimpleBusiness alkalmazáson keresztül indított 10 fizetési tranzakcióból 8 QR-kódos fizetésként teljesül, ami azt is mutatja, a vásárlók nyitottak az új fizetési megoldásokra.
Ezeket az elektronikus fizetési lehetőségeket kínálhatják a kereskedők a SimpleBusiness mobilalkalmazással
A kereskedő az applikációval négy fizetési lehetőséget kínálhat vásárlóinak: QR-kódos fizetési lehetőséget (1.) bankkártyával vagy (2.) azonnali fizetéssel, valamint Linkes fizetési lehetőséget (3.) bankkártyával, vagy (4.) azonnali fizetéssel.
A QR-kódos fizetés esetén a SimpleBusiness alkalmazás a fizetendő összeg megadása után létrehoz egy QR-kódot (a kereskedő okostelefonján), amit a vevő saját telefonjával olvashat le a fizetéshez. A bankkártyás fizetés esetén a vásárló a Simple, az azonnali fizetés esetén – jelenleg – az OTP SmartBank és myRaiffeisen alkalmazással olvashatja be a QR-kódot és hagyhatja jóvá a fizetendő összeget.
A Linkes fizetés esetén a kereskedő a SimpleBusiness alkalmazásban a fizetendő összeg megadása után létrehoz egy fizetési linket, amit e-mailben, vagy más csatornán átküld a vásárlónak. A vásárló a linkre kattintva a SimplePay oldalán azonnali fizetéssel, vagy kártyaadatai megadásával (vagy Simple-fiókján keresztül is) fizethet.
Kapcsolódó cikk:
Új funkciók a SimpleBusiness mobilalkalmazásban
A SimpleBusiness újdonságai között találhatjuk (1) a visszatérítések kezelését, (2) a Linkes fizetés esetén a push értesítést, (3) a forgalmi összesítőt, (4) a több készülékre történő telepítés esetén a készülékkezelést, valamint (5) a meghívó funkciót. Az alábbiakban összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat az egyes funkciókkal kapcsolatban.
1. Visszatérítések kezelése
Ezentúl a SimpleBusiness appból is visszatéríthető a vásárló számára az alkalmazásból indított tranzakciók ellenértéke. Fontos tudni, hogy az alkalmazásból csak teljes összegre vonatkozó visszatérést lehet elindítani, részösszegű visszatérítésre a kereskedői admin felületről van lehetőség. A visszatérítés az alkalmazásban a sikeres fizetési tranzakcióra történő kattintással indítható el.
Fotókon balról jobbra: 1. lépés: Sikeres tranzakció kiválasztása, majd a “Visszatérítés” gomb választása, 2. lépés: Visszatérítés, 3. lépés: Tájékoztató üzenet a visszatérítés indításáról.
2. Push értesítés a sikeres Linkes fizetésekről
A Linkes fizetési opcióknál (lásd a keretes részben) a vásárló és az alkalmazást használó vállalkozó nem feltétlenül tartózkodik egy légtérben, sőt az sem biztos, hogy a vásárló a link kiküldését követően azonnal teljesíti a tranzakciót.
Emiatt fontos, hogy a SimpleBusiness alkalmazást használó vállalkozó, kereskedő értesüljön a Linkes tranzakciók teljesüléséről. Erre eddig csak úgy volt lehetőségük, hogy az app tranzakciós listájában, vagy a kereskedői admin felületen ellenőrizhették a Linkes tranzakciók státuszát. Ezentúl a sikeres Linkes tranzakciókról (kártyás és átutalásos fizetési tranzakciók esetén is) push értesítés kerül kiküldésre a fizetés teljesülésével egyidőben.
Fotókon balról jobbra: 1. Linkes fizetés beállítása, elküldése, 2. Értesítés a Linkes tranzakció teljesüléséről.
3. Forgalmi összesítő
Az új menüpontban a kereskedő által meghatározott időszakra vonatkozó forgalmi adatok kerülnek megjelenítésre. Az egyéni szűrési lehetőség mellett gyorsszűrési lehetőségek is biztosítottak, mint például mai nap, tegnapi nap, aktuális hét, aktuális hónap.
A felületen megjelenítésre kerül, hogy a vizsgált időszakban mennyi sikeres vásárlás volt, mennyi volt a sikeres vásárlások összege (forgalom), mennyi volt a visszatérítések összege (visszatérített forgalom), mennyi volt a nettó forgalom (forgalom – visszatérített forgalom). Emellett táblázatos formában megjelenítésre kerül a sikeres tranzakciók megoszlása fizetés típusa (Kártyás/Átutalásos) és fizetés módja (QR/Linkes) szerint is.
Fotókon: SimpleBusiness Forgalmi összesítő funkció
4. Készülékek megkülönböztetése
Ezentúl a SimpleBusiness alkalmazáson keresztül az is könnyedén menedzselhető, ha egy elfogadóhelyen több készüléken is használják az alkalmazást. Az alkalmazásban az új megoldásnak köszönhetően a felhasználók (pl. eladók) kizárólag a saját készülékükről indított tranzakciókat látják és kezelhetik, így a forgalmi összesítés is az adott készülékre vonatkozóan kerül lekérdezésre.
A változás bevezetéséhez szükség van a készülék elnevezésére, amire az új verzió telepítését követő első bejelentkezéssel kerül sor.
5. Meghívó funkció
A Meghívó funkcióra kattintva a SimpleBusiness felhasználóinak lehetőségük van meghívni vállalkozó ismerőseiket a készüléken található alkalmazások (e-mail, Messenger, SMS, stb.) segítségével.
A háttérbeszélgetés során az OTP Mobil ügyvezető helyettese, dr. Al-Absi Gáber elmondta, folyamatosan figyelik a vállalkozók, kereskedők és a vásárlók visszajelzéseit, hogy ezeknek megfelelve bővüljön a SimpleBusiness újabb funkciókkal.
Kapcsolódó cikkek:
Címlapfotó forrása: OTP Mobil