Korábbi cikkünkben már szó esett arról, hogy hazai pénzintézetek mobilalkalmazásainak felhasználói értékelése meglehetősen hektikus képet mutat. Néhány piaci szereplőt leszámítva az appok többsége bőven a 4-es átlagértékelés alatt van, sok helyen még a felhasználói értékelésekre sem válaszolnak. A kép még drámaibb, ha összevetjük a számokat az ismertebb fintech cégek értékeléseivel, ott szinte alig találni 4,5 alatti számokat.

A gyenge értékelés talán legfontosabb oka az utógondozás hiánya, hiszen a legnagyobb kihívást az appok világában korántsem a létrehozás jelenti. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete, így

az appok sikere elsősorban nem a fejlesztőkön, hanem a megfelelő appmenedzsmenten múlik.

Összetett tevékenység az appmenedzsment

Az appmenedzsment összetett tevékenység, mely tartalmazza a komplex mérések kezelését, azok visszacsatolását a termékfejlesztésbe, az adat-alapú döntéshozást, a monetizálást, az ASO-t (a SEO appos megfelelője), a felhasználói visszajelzések azonnali kezelését, és a megfelelő marketinget is.

Beszédes, hogy miközben a marketingen belül külön csapat foglalkozik a vállalati honlapok SEO-jával, PPC-s szakemberek hada tereli a forgalmat a weboldalakra,

az alkalmazás reklámozása legtöbbször kimerül abban, hogy a szórólapokon és TV reklámokban megjelenik az alkalmazás áruházak szimbóluma. Pedig a legtöbb online marketing területnek létezik applikáció specifikus hasonmása: SEO vs ASO, CPC vs CPI.

Egyedülálló eseménysorozat a HWSW gondozásában

Az appfejlesztéssel kapcsolatos tudásátadásnak komoly háttere van, rengeteg képzés, konferencia foglalkozik ezzel, az utógondozás viszont igazi vakfolt.

Ezen kíván a hazai piacon egyedülálló eseménysorozattal változtatni a HWSW. Február 26-án Appmenedzsment és marketing címmel ingyenes meetupot tartanak, március 18-án pedig 10 alkalmas, 30 órás online képzést is szentelnek a témának.

További részletek és információk itt.

Címlapfotó: pixabay.com