Mizu? Ráérsz? Kéne hitel – forradalom a csetszobákban

írta | 2017.04.26. | Fintech startupok, FinTechShow, Magyar fintech startupok, Összes hír

Kis túlzással akár így társalogva is szerezhetünk majd hitelt a jövőben a chatbotoknak köszönhetően. A csetelő robotok forradalmát éljük, bár a végső győzelmükig még sok harcot meg kell nyerniük. A FintechShow-n a Talk-A-Bot nevű formáció járt, aminek az „asszisztenseit” több hazai cég is használja már.

 

Berobbantak a chatbotok

Az egyre több okostelefon és az egyre több mobilnet azokat is pötyögésre bírta, akik korábban két mondat miatt is a hívást választották. Sokszor könnyebb, sokszor kényelmesebb ezt a formát választani a kommunikációhoz. Sőt! Kedvenc ruhamárkánkat, pincészetünket vagy neadjisten a közös képviselőnket is már Facebook-chat formájában igyekszünk elérni a leglehetetlenebb időpontokban: azaz akkor, amikor épp ráérünk. Ezért is értékelődnek fel a közelmúltban az online kommunikációba berobbanó csetelő robotok, azaz a chatbotok.

Ezt a hullámot lovagolta meg itthon a Talk-A-Bot nevű csapat is, akik elsősorban nagyobb cégeket segítenének hozzá egy személyesebb és gyorsabb kommunikációhoz. Az index.hu-n már be-beindult ez a fajta szolgáltatás a Viberen, de a Dumaszínház csatornájára is rá lehet majd cuppanni, hangzott el az áprilisi FinTechShow-n.

chatbot fintechshow fintech talk-a-bot

Kalydi Gergely, Talk-a-bot – FinTechShow 2017

 

Akár hitelkonstrukciót is javasolhat a chatbot

„Egyelőre a bizalomépítés szakaszában járunk, ezért elsősorban ügyfélszolgálati tevékenységre ajánlanám a chatbotokat”, mondta Kalydi Gergely, a magyar chatbot ügynökség CEO-ja.

Például egy energiaszolgáltatónak először a gyakran ismételt kérdéseket célszerű ezen keresztül fogadnia, aztán szintet léphet a mérőóra-állások bediktálása felé. Vagy akár a hitelkonstrukciók közti válogatás felé a bankok esetében.

„A valódi értékteremtés a bizalom kialakítása után jöhet csak”, szúrja közbe Gergely. Azonban a bizalmunk mellett magukat is építik a chatbotok, miközben velünk beszélgetnek, közben tanulnak is tőlünk, rólunk (szokásainkról például, amit később jól tudnak hasznosítani, akár egy sokadik négysajtos pizzarendelésnél).

chatbot talk-a-bot fintech

Fotó: Pizza Hut

 

A Viberrel közösen építik az ügyfélélményt

Noha Kína töri a chatbotok útját, ez a terület egyelőre még a Vadnyugathoz hasonlítható: kevés az ide vonatkozó szabály és azok is gyakran változnak. Gergelyék szerint a parlagon álló értékes területre akar most mindenki rárepülni. A Talk-A-Bot azonban nem akar több lenni, mint ami, ők csak és kizárólag a csetelő robotokban utaznak, minden szolgáltatásuk erre épül.

„De a vadnyugat ellenére mi már most odafigyelünk, hogy a különböző iparágakra jellemző szabályozási környezetnek megfeleljünk.”

Ilyen például a GDPR (az európai Általános Adatvédelmi Rendelet – a szerk.). Továbbá “elsődleges partnerségben vagyunk a jól ismert Viberrel, ami lehetővé teszi, hogy kéz a kézben kipróbáljuk azt, melyek azok az irányok, amelyek tökéletesítik a chatplatformokon a felhasználói élményt” – teszi hozzá a Talk-A-Bot alapítója.

Itt követhetsz minket:

ANDOR MÁRIÓ

ANDOR MÁRIÓ

Még nem volt hat éves, amikor elkezdett írni, amit sajnos vagy szerencsére azóta sem hagyott abba. Az elmúlt években dolgozott startupok mellett is közösségi kommunikátorként, de egy nagy IT-klaszter webes dolgait is terelgette. Mindemellett kettős életet él: úgy az offline, mint az online bankolást is szereti. Mert szerinte az érme mindkét oldala érdekes tud lenni. Címkéi: #marioszerint
A FinTechZone.hu kiadója a FinTech Group Kft.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

Azonnali Fizetési Megoldások

“simplepay azonnali fizetési kiadvanyok
Új lehetőségek az elektronikus fizetésben. Azonnali fizetési megoldások kereskedőknek, bankoknak, technikai aggregátoroknak