Itt a magyar chatbot ügynökség: Talk-a-Bot! Chatboton keresztül akár bankszámlát is nyithatunk majd

írta | 2017.02.02. | Fintech startupok, Magyar fintech startupok, Összes hír

talk-a-bot
Fintechshow 6.0

„Jó helyen, jó időben, jó üzleti modellel” – ez a Talk-a-Bot szárnyalásának titka Ákos (Deliága) és Gergely (Kalydi), az alapítók szerint. A négy alapító közül kettejükkel beszélgettünk a Talkabot piaci megjelenéséről és egyre nagyobb térhódításáról.

Alig pár hónap alatt megszórták a piacot; chatelhetünk az Árkád, a Nosalty, a Sziget, az Index, vagy a Profession botjaival. A tavalyi év megkoronázásaként pedig a Viber „preferált” régiós partnerei lettek. És nem kell sokat várni, 2017.Q2-ben jöhet az első hazai banki chatbot is.  

 

talk-a-bot fintech
 

Ezt kínálja a Talk-a-Bot: ügyfélelégedettséget!

Miért ne chatelhetnénk a bankunkkal? Miért ne kérdezhetnénk le a számlaegyenlegünket? Küldhetsz smiley-t, használhatsz szlenget; a lényeg, hogy a banki nyelvezet, a bosszantó IVR [aka a call-center Automata Hangbemondó Rendszere] és a banki hirdetmények útvesztői helyett lehet felhasználóbarát módon is bánni az ügyfelekkel.

 

Első lépés: bizalom elnyerése

Az első hazai banki chatbotok az ügyfélszolgálat munkáját segítik majd, de amint „rátelepülhetnek” a banki adatvagyonra (és CRM-re), képesek lehetnek egyszerűbb pénzügyi termékek értékesítésére is. Ha pedig nem tudsz dönteni, tedd fel a „szőke nős” kérdéseidet. Az ismétlődő, frusztráló kérdéseket a chatbot fáradhatatlanul kezeli (mosolyogva) és amikor szükséges, bekapcsolja a „humán interfészt”.

„Az első lépés az ügyfelek szocializációja, a bizalom megnyerése” –mondja Ákos.

 

Utána (és a PSD2 – az új pénzforgalmi irányelv – után) már jöhetnek az egyszerűbb banki tranzakciók is: az esti sörözés árának megadása, a közmű számla befizetése stb.

„Ez egy tanulási folyamat a bankok, az ügyfelek és a chatbotok számára is. Minél hamarabb indulnak el ezek a projektek a pénzügyi szektorban, annál hamarabb válik természetessé és hatékonyabbá ez az ügyfélcsatorna” – teszi hozzá Gergely.

 

Vízió: mindenkinek lehet egy személyes chatbot-ja

„A chatbot nem jelenti a 100%-os automatizmust; egy lehetőség arra, hogy bővítsük, skálázzuk az ügyfélszolgálatot úgy, hogy nem elvesszük, hanem segítjük a személyes kapcsolatot az ügyfelekkel.” 2 év múlva már az sem lesz elképzelhetetlen, hogy chatboton keresztül nyithassunk bankszámlát. De az is lehet, hogy mindenkinek lesz majd egy saját chatbotja, ami virtuális asszisztensként intézi majd a rutin feladatokat.

 

talk-a-bot small2 fintech

 

Hosszú még az út

Ez a szép új világ még nagyon messze van, a társadalomnak még szocializálódnia kell, amiben jelentős szerepe lehet majd a Z-generációnak is. Várhatóan Ők lesznek az első ügyfelek, a korai adaptálók, akik maguk után húzzák majd a baráti, ismerősi körüket is.

„Előbb szerethetővé kell tenni ezt a story-t, utána jöhetnek majd a „komolyabb”, bizalmat igénylő funkciók is” – mondja Ákos.

 

Találkozz velük a FinTechShow-n

Hosszan beszélgettünk még a Facebook, a PayPal, az AI (mesterséges intelligencia) és a Big Data szerepéről, de erről majd egy másik postban számolunk be. Ha szeretnéd a Talk-a-Bot story-t jobban megismerni, akkor az áprilisi FinTechShow-n Velük is találkozhatsz.

[Tudod, FinTechShow, 2017 (m)értékadó fintech eseménye. Save-the-date: 2017.04.11. Kövesd a FinTechShow-val kapcsolatos bejelentéseinket a Facebook-on!]

Fintechshow 6.0
Fintechshow 6.0

Itt követhetsz minket:

blank

LEMÁK GÁBOR

A Szabadidő Központban (a KÖZGÁZ-on) végzett, a Duna bal partján. Kimaradt a bölcsi és a multikulti szocializáció az életéből, így lettek eretnek gondolatai. Néha kiengedik a zártosztályról, de már egyre ritkábban. A gumiszobából pattantak ki a FinTechZone, a FinTech Akadémia, a FinTech Verseny, a HUNFINTECH25 és a FinTechShow ötletek, amiket sajnos továbbiak is követnek majd. #fintechterapia #gumiszoba

FINTECHSHOW 6.0

fintech fintechshow
Bankokból tech cégek? Kódban a jövőnk? A pénzügyi szektor aktuális digitális kérdései és a legújabb hazai fintech megoldások a hatodik FinTechShow-n.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI MEGOLDÁSOK KÉZIKÖNYVE

elektronikus fizetés bankkártyás fizetés QR-kódos fizetés
Elektronikus fizetési megoldások kereskedőknek, vállalkozásoknak. A bankkártya elfogadástól a bankszámla alapú fizetési lehetőségeken át az integrált megoldásokig.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!