Mostantól személyi kölcsönt akár hét perc alatt is igényelhetünk a CIB mobilbankból. Ha félretennél, akkor naponta dobhatsz a virtuális perselybe. Ha pedig szeretnéd tudni, megvan-e a pénzed, rázd meg a telefont és hallhatod a félretett aprópénzed csörgését.
Korábban bemutattuk, hogy a hagyományos bankok digitális kihívói (aka fintech) hogyan léptek be a két aranytojást tojó területre, a hitelezésbe és a kis- és középvállalati szegmensbe. Ezzel gyakorlatilag a fintech startupok a korábbi szűk szolgáltatási palettát kibővítve a pénzügyi szolgáltatások valamennyi területén beszálltak a versenybe és nyújtanak olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb bankolási lehetőséget.
Az a bank, amely nem tesz lépéseket a lakossági bankolás 4 fő területén: (1.) a fizetésforgalom, (2.) a fogyasztói hitelezés, (3.) a jelzáloghitelezés, (4.) a megtakarítás és vagyonkezelés, illetve a KKV finanszírozásban, elveszítheti bevétele 10-40%-át is 2025-ig.
A CIB Bank most a fogyasztói hitelezés és a megtakarítás területein lépett.
Készülés a digi bankolásra
A magyar piacon mérettől és “vérmérséklettől” függően eltérő banki stratégiákat figyelhetünk meg:
- A Gránit Bank még ügyfélbázist épít, így érthető, hogy az “úttörő” szerepet vállalva, az innovatív technológiák – pl. Videóbank, Gránit Pay – elsőként való bevezetésével igyekszik a digitális világra nyitott ügyfeleket megnyerni.
- Az MKB komoly lépésre szánta el magát és a számlavezető rendszer cseréjével új architektúrát épít. Erre alapozza a nyitott innovációs stratégiáját és fintech partnerségeken keresztül építi a jövő bankját.
- Az OTP ezidáig digitális spin-off cégeket épített. Többek között így kívánja megtartani pozícióját a mobilfizetés (OTP Mobil), valamint a KKV szegmensben (OTP eBIZ).
A CIB Bank egyelőre a sexy digitális szolgáltatások (pl. mobilfizetés) fejlesztése helyett az alap banki szolgáltatások megújítására koncentrál. A tavaly tavasszal bevezetett mobilalkalmazás most két új funkcióval bővült: a kis összegek megtakarítását lehetővé tevő “Dayposit” szolgáltatással és az online személyi kölcsön igényléssel.
Napi szokássá válhat a megtakarítás
Naponta egy keveset megtakarítani gyerekjáték a “Dayposit” segítségével. Ahhoz, hogy a pénzt “félre tegyük” be sem kell jelentkeznünk az alkalmazásba.
Virtuális aprópénzt és papírpénzt “dobhatunk” a virtuális perselybe. Amikor úgy döntünk, hogy a félretett pénzt átvezetjük a folyószámlánkról a megtakarítási számlánkra, bejelentkezve az applikációba jóváhagyjuk a tranzakciót.
A CIB egy kis játékosságot is belevitt a funkcióba. Ha megrázzuk a telefont, a félretett aprópénz csörög. Ha pedig elértük a megtakarítási célunkat és úgy döntünk, hogy az összeget visszavezetjük a folyószámlánkra, egy “kalapáccsal” feltörhetjük a virtuális perselyt.
Személyi kölcsön 7 perc alatt
Bár ott még nem tartunk, hogy egy impulzus vásárlás alkalmával igényelhessünk online személyi kölcsönt, a bank komoly lépést tett a hiteligénylés megkönnyítésének irányába.
Az ügyfelek személyre szóló, előzetesen jóváhagyott hitelajánlatot kapnak a mobilbank alkalmazásban, melyet bármikor “lehívhatnak”. Akit érdekel az ajánlat, az applikáción keresztül a teljes igénylési folyamatot végig tudja vinni, fióki látogatás nélkül.
A kölcsön összege és a törlesztési időszak személyre szabható. A teljes folyamat – a hitelbírálattól az igényelt összeg folyósításáig – akár 7 perc alatt is végigfuthat. Ha pedig bekapcsoljuk az “Okos értesítések” funkciót, akkor push üzeneteken keresztül a folyamat státuszáról is értesülhetünk. A hitelhez tartozó teljes dokumentációt a “Postaláda” funkción keresztül érjük el.
A CIB mobilalkalmazást jelenleg már több, mint százezer ügyfél használja. Ha az ügyfelek még nem rendelkeznek megtakarítási és/vagy személyi kölcsön termékkel, akkor a mobilbank két új funkciója jó keresztértékesítési lehetőséget biztosít a banknak.