A Cofidis Magyarországi Fióktelepe március 19-ével felfüggesztette minden fogyasztási hitelezéssel kapcsolatos tevékenységét. Ez alól kivételt képeznek az olyan áru- és autóhitel és pénzügyi lízing termékek, amelyek már most megfelelnek a minap érvénybe lépett kormányrendeletnek*, vagyis THM-ük 5,9% vagy az alatti. A Cofidisnél az új rendelkezéseknek megfelelő termékek kialakítása folyamatban van. Ezek piacra kerüléséig a cég továbbra is biztonságos, digitális, otthonról könnyedén elérhető csatornáin szolgálja ki meglévő lakossági ügyfeleit.

Információk a hiteltörlesztések felfüggesztéséről

A kormányrendelet 1 § (1) bekezdése, illetve az MNB által március 19-én kiadott hivatalos sajtközlemény értelmében a törlesztési moratórium ideje alatt a hitelekhez tartozó kamatszámítás nem áll le, tehát a moratórium után meg kell fizetni a kamatokat is.

A moratórium lejártával a meg nem fizetett törlesztőrészleteket a ügyfeleknek teljesíteniük kell. Valamennyi ügyfélnek joga és lehetősége van az eredeti szerződési feltételek szerint folytatni a hitelük törlesztését. Ennek jelzésére a Cofidis nyilatkozati lehetőséget biztosít, amely a jövőben visszavonható. A nyilatkozati minta szövegének kidolgozása folyamatban van. A közzétételről további tájékoztatást fog kiadni a vállalat.

Ügyintézés otthonról, digitálisan, biztonságban

A vállalat javasolja, hogy az ügyfelek használják az online ügyintézési módokat a befizetésekhez; az átutalást, a csoportos beszedést és az online fizetési linket.

A meglévő postai csekkekkel a járványügyi helyzetre való tekintettel semmiképp ne keressék fel a postákat, azokat rendezzék inkább átutalással.

Az ügyfélszolgálat pénzügyi szakértői rendelkezésre állnak többféle csatornán is – telefonon, emailen vagy videó chat formájában – melyek mindegyike távolból elérhető, de személyes segítséget jelent. A következő időszakban a Cofidis számol megnövekedett számban érkező kérdésekre, így a korábbinál magasabb létszámú telefonos ügyfélszolgálat áll az ügyfelek rendelkezésére.

Személyes ügyfélszolgálati látogatás helyett

A Cofidis a járványhelyzetre való tekintettel kéri az ügyfeleit, hogy mellőzzék a személyes ügyfélszolgálat felkeresését. Hiteleiket érintő kérdésekkel kapcsolatban elsősorban telefonon vagy emailen érdeklődjenek saját maguk és a vállalat munkatársai egészségének védelme érdekében.

A cég óvintézkedéseket vezetett be ezen a héten a személyes ügyfélszolgálatán:

  • A nyitvatartási idő hétköznap 15:00óráig módosult,
  • a fokozott higiénia érdekében kézfertőtlenítő került az ügyféltérbe,
  • korlátozások léptek életbe az egy időben bent tartózkodók létszámát illetően, illetve
  • az ügyintézők és az ügyfelek közötti megfelelő fizikai távolság is szabályozva lett.

A Cofidis naprakész információkkal tájékozódási lehetőséget biztosít az elkövetkező időszakban a vállalat weboldalán és FB oldalán, ill. sajtóban kiadott közleményein keresztül.

*a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásainak enyhítése érdekében szükséges azonnali intézkedésekről szóló 47/2020. (III. 18.) korm. rendelet

Címlapfotón: Holló Bence, a Cofidis ügyvezető igazgatója. Forrás: Cofidis