2024. október 15.
FinTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2024. november 26.
BankTechShow

KEDVEZMÉNYES JEGYEK    2024.07.31-IG! 

2020.04.14.

Cristo: okos casco kedvezmények bizonytalan időkben – FinTech stratégiák koronavírus ellen

Szerző:

Kategóriák:

Hogyan kezelik a magyar fintech startupok a koronavírus következményeit? Ki, milyen választ ad a jelenlegi bizonytalan helyzetben? Körinterjúnkban az okos CASCO biztosítást nyújtó fintech startup, a Smartsurance Technologies társalapítóját, Szota Szabolcsot kérdeztük.

Mi a Cristo?

A Cristo egy hasznos autós applikáció, amiben követheted megtett útjaidat, kaphatsz tippeket, hogy hogyan vezethetnél jobban, és elérheted az okos CASCO biztosítást is. Ha pedig közösséget alkottok, és biztonságosan vezettek, akkor további díjkedvezményeket is kaphattok.

A koronavírus hatása a fintech cégek működésére – körinterjú

A FinTechZone körinterjút készít a hazai fintech cégek körében, hogy feltérképezze, hogyan befolyásolják működésüket, piacukat a koronavírus terjedésével kapcsolatban hozott kényszerintézkedések.

Soron következő interjúalanyunk a 2017-es FinTechShow győztes Smartsurance Technologies társalapítója, Szota Szabolcs.

1. Milyen hatást gyakorolt eddig a koronavírus (és annak gazdasági következményei) a társaságotok működésére?

Szota Szabolcs: Jelenleg mint a legtöbb kis- és nagyvállalat a működésünket áttettük teljes mértékben home office-ba. Kissé nehezebb így a kapcsolattartás és az egyeztetés egymás között, és a partnerekkel is, de az elmúlt hetekben megszoktuk a különböző online eszközökön keresztüli kapcsolattartást.

Ma már sok esetben hatékonyabb összehívni egy gyors egyeztetést a gép előtt ülve, mint korábban a személyes találkozásokon részt venni.

A munkavégzéssel kapcsolatos változáson túl azonban szerencsére egyelőre nem gyakorolt nagyobb hatást a vírus a társaságunkra.

2. Felmerült-e a társaságotoknál a stratégiai irányok újragondolásának szükségessége?

Szota Szabolcs: Jelenlegi fő termékünk a CRISTO applikációban a használat alapú Roar Casco biztosítás, ami szerencsére jó választ ad jelen helyzetben is az ügyfelek számára, hisz míg ők otthon vannak a kijárási korlátozás idején, az autójuk is parkol.

Ez alatt az idő alatt a biztosításukra nálunk csak az ún. álló díjat kell megfizetniük, ami jelentősen alacsonyabb, mint egy normál casco díj.

Az ügyfelek ráadásul úgy tűnik tényleg komolyan veszik a kijárási korlátozást, hisz otthon maradnak.  Így a stratégiai irányunkat nem szükséges újragondolnunk jelenleg, sokkal inkább szeretnénk erősíteni ezt az üzenetünket.

3. Mennyire érzékelitek azt, hogy felerősödtek a digitális fejlesztések a partnereitek körében?

Szota Szabolcs: A Roar Casco termék kapcsán a partnerünk a Generali Biztosító, akivel eddig is teljes mértékben online együttműködést valósítottunk meg. Az utóbbi hetekben azonban láthatólag tovább erősítették ők is digitális folyamataikat.

4. Ti mivel tudjátok segíteni partnereitek működését a jelenlegi helyzetben?

Szota Szabolcs: A kommunikációnkat és a folyamatainkat úgy alakítottuk ki, hogy online történjen minden, így a CRISTO alkalmazás, és a benne lévő Roar Casco szerződéskötési folyamat is teljes mértékben online, az applikáción keresztül történik.

A Roar Casco-hoz szükséges Beat névre hallgató telemetriai eszközt futárszolgálattal juttatjuk el ügyfeleinknek, hogy otthon vehessék át, és ne kelljen a Postán sorban állniuk.

Annak érdekében, hogy minél több ember élvezhesse a használat alapú casco biztosítás előnyeit, a szolgáltatáshoz szükséges Beat megrendelési díját most határozatlan időre 100 Ft-ra csökkentettük (amit ráadásul biztosítási díjra fordíthatnak felhasználóink), illetve jelenleg a Beat-et három hónapig ingyenesen is használhatják.

5. Nektek jelen pillanatban mire lenne most a legnagyobb szükségetek?

Szota Szabolcs: Nyilvánosságra, hogy minél többekhez eljuthasson üzenetünk, hogy a használat alapú biztosítás hogyan tud számukra megfelelő válasszal szolgálni ebben a megváltozott helyzetben.

Illetve, hogy minél többen kipróbálják alkalmazásunkat, és lássák, hogyan igyekszünk többet nyújtani a hagyományos casco biztosításokhoz képest.

A Cristo is bekerült Magyarország 20 legígéretesebb fintech cége közé, a HUNFINTECH 20/20-ba, amit április végén publikál a FinTechZone. Részletek itt.

Címlapfotó forrása: Smartsurance Technologies

Címkék:
blank