Digitális ügyfélélmény újabb szintje a bankfiókban. Új ügyfelek papírmentes azonosítása és adataik rögzítése pillanatok alatt

írta | 2022.04.12. | Digitális pénzügyek, Hazai digitális bankolás, Összes hír

GoodID Scanner - okmányalapú azonosítás
Függetlenül a digitális ügyintézés növekvő használatától, az elektronikus csatornák térhódításától, vannak – és lesznek – olyan pénzügyi termékek, szolgáltatások, amelyek ügyintéséhez a személyes ügyfélszolgálatot még jó ideig biztosítani kell. Nemcsak a digitális térben, hanem a személyes ügyintézés során is növelni kell az ügyfélélményt, és fogyasztóiérdek-központú digitalizálást kell végrehajtani a fizikai pontokon is – emelte ki az MNB a tavaly kiadott digitalizációs javaslatcsomagjában. A fióki ügyintézés ügyfélélmény növeléséhez és az adminisztrációval töltött idő csökkentéséhez járul hozzá egy magyar fejlesztés, az okmányalapú azonosítást segítő mobilos megoldás. Az új ügyfelek papírmentes azonosítása és adataik rögzítése 1 perc alatt megvalósulhat a GoodID Scanner mobil alapú okmányolvasó megoldással.

A szolgáltatók az ügyintézési folyamatok idejével is versenyeznek egymással: minél kevesebb időt vesz igénybe egy ügy elintézése, annál inkább lojálisabb ügyfeleket szerezhet magának a szolgáltató.

MNB: “Fiókhálózat fogyasztóiérdek-központú” digitalizálása

A Magyar Nemzeti Bank tavaly tavasszal adta ki a közel 70 pontos digitális ajánlását a bankoknak, amelynek célja a hazai bankok digitalizációjának és ezáltal versenyképességének ösztönzése. “Az MNB továbbra is fontosnak tartja a bankfiókok elérhetőségének biztosítását, ugyanakkor a digitális megoldások bővítik és kényelmesebbé, rugalmasabbá teszik a bankfiókokban végezhető ügyintézési lehetőségeket” – olvasható az ajánlásban.

A fiókhálózat fogyasztóiérdek-központú digitalizálását szolgálja a GoodID Scanner mobil alapú megoldás, amely az adatrögzítés automatizálásával hatékonnyá teszi a személyazonosítást, ezáltal növeli a szolgáltatók teljesítményét és az ügyfélélményt. A Scanner és a front office rendszer egyszerű összekötésével a szolgáltatók azonosítással és adatrögzítéssel járó folyamatai akár 10 perccel is lerövidíthetők.

Gyorsabb és költséghatékonyabb adatrögzítés a bankszektor számára is elérhető

“Az okmányok digitális beolvasása évekkel ezelőtt csak célhardverekkel történhetett, melyek drágák voltak, időigényes volt telepítésük és ráadásul az ellenőrzés, hitelesítés még nem volt megoldott. Ahogy a chip-ek rákerültek a személyazonosító okmányokra, az okmányok hitelessége is ellenőrizhetővé vált.

A mobil alapú digitális okmányolvasás ma már alsó-középkategóriás okostelefonnal is teljes egészében megoldható, hiszen a telefon kamerájával megtörténhet az optikai felismerés (OCR), a mobiltelefon NFC antennája pedig segít az adatok rögzítésében és okmányhitelességének ellenőrzésében” – hangsúlyozta Szabó Tamás, az ID&Trust Kft. ügyvezető igazgatója.

Mik azok az okmányolvasók?

Az okmányolvasók jellemzően olyan eszközök, amelyek az okmány biztonsági elemeinek (hologram, kinegram, UV, stb.) vizsgálata mellett képes beszkennelni annak képét, az okmányok adatait karakterhelyesen rögzíteni. Ehhez óriási okmányadatbázisra, különféle megvilágítási technológiákra és optikai karakterfelismerésre volt szükség. Az okmány hitelességére vonatkozó ellenőrzési metódusok időközben a chipek okmányokra kerülésével egyszerűbbé váltak.

Papírmentes azonosítás a bankfiókban akár 1 perc alatt

A számlanyitásnál, vagy a pénzügyi termékek értékesítésénél az első lépés a bankfiókokban az ügyfelek okmányalapú azonosítása. Új ügyfelek esetében ez az első találkozás meghatározó, ezen a ponton megnyerheti vagy akár el is vesztheti a leendő ügyfelet a bank. A GoodID Scanner használata az ügyintéző számára egyrészt értékes időt szabadít fel, melyet az ügyfél igényének megértésére és az ügyfél kiszolgálására tud fordítani.

A pénzügyi szektorban a Pmt. előírásai szerinti ügyfélazonosítás akár 10 percet is igénybe vehet. Az ügyintéző az okmányokat megnézi, manuálisan felviszi az adatokat a banki ügyfélkezelő rendszerbe, majd lefénymásolja azokat és megkéri az ügyfelet, hogy a fénymásolaton aláírásával igazolja, hogy a fénymásoláshoz hozzájárult. Ez az eljárás nem csak hosszú, hanem emberi hibára is lehetőséget ad a manuális adatbevitel miatt, különösen idegen országbeli okmány esetében.

„A GoodID auditált elektronikus hírközlő eszköze az elmúlt években a szelfis – azaz MNB rendelet szerint közvetett / nem valós idejű távoli azonosítással már bemutatkozott a pénzügyi piacon. A GoodID Scanner iOS és Android operációs rendszerben is működő mobil alapú megoldás a személyes azonosítást segíti. Hozzájárul, hogy a személyazonosítás költség- és időhatékonnyá váljon és az adatrögzítés automatizálásával növelje a szolgáltatók teljesítményét” – emelte ki Deák András, az ID&Trust Kft. üzletfejlesztési igazgatója.

A GoodID Scanner meglévő ügyfél azonosítására is használható például okmánycsere, kötelező időszaki adategyeztetés, egyes pénzügyi termékek igénybevételekor.

A GoodID Scanner a kötelező gépi okmányolvasást előíró szállásiparban már bizonyított, 2021-ben a Magyar Éttermek és Szállodák Szövetsége Termék Innovációs Díjjal jutalmazta.

További részletek itt: GoodID Scanner

A GoodID Scanner legfontosabb jellemzői

Digitális okmányolvasás, papírmentes azonosítás mobil alkalmazás segítségével, mely

  • Android és iOS rendszerű okostelefonokon működik, használata nem igényel fizikai céleszközt.
  • Okmányolvasás NFC technológián keresztüli chip olvasással és karakterfelismeréssel.
  • 100% -ban hiteles adatok átadása chip-es olvasás esetén.
  • Okmányhoz és nem okmányhoz tartozó extra adatok olvasása (GoodID digitális irattárcából).

Támogatott magyar okmányok:

  • Régi típusú kártyaformátumú személyi igazolvány
  • eSzemélyi (új típusú (2016-tól) elektronikus személyi igazolvány)
  • Vezetői engedély
  • Útlevél

Jelenleg támogatott külföldi okmányok:

  • Világútlevél (ICAO 9303 szabvány szerinti)
  • A világ közel 250 országának több mint 10.000 személyi és úti okmánya (pl. személyazonosító kártyák, jogosítványok, egészségügyi kártyák, vízumok, tartózkodási engedélyek, diplomata kártya)

A cikk megjelenését az ID&Trust Kft. támogatta.

Itt követhetsz minket:

Tudósítás

A FinTechZone górcső alá veszi a legfrissebb hazai és nemzetközi digitális pénzügyi fejlesztésekről, megoldásokról szóló híreket, bejelentéseket. Megosztjuk azokat, amelyekről úgy gondoljuk, hozzájárulnak a hagyományos pénzügyi közvetítői rendszer digitális fejlődéséhez, az ügyfélélmény növekedéséhez. Szakmai hátterünk a hitelességünk. #nobullshit

WORLDLINE FINANCIAL SERVICES

worldline financial services
Digital Payments for a trusted world

KIADVÁNY: FIZETÉSI KÉRELEM

GIRO fizetési kérelem
Elkészült a fizetési kérelem szolgáltatást bemutató kiadvány. A legfontosabb tudnivalók egy helyen.

ELEKTRONIKUS FIZETÉSI TÉRKÉP

“elektronikus fizetesi terkep
Betekintést adunk az elektronikus fizetési piac átalakulásába, az új fizetési megoldások világába.

HUNFINTECH 20/20

“HUNFINTECH FINTECH BOOK
A Magyar FinTech Book: A 20 legígéretesebb magyar fintech.

GPE softPOS

softpos gpe bankkartya elfogadas mobilon globalpayments
Androidos mobilod van? Töltsd le a GPE softPOS alkalmazást és fogadj egyszerűen érintés nélküli fizetéseket közvetlenül az okostelefonodon keresztül!