blank

2023.02.13.

Európai trend, hogy egyre népszerűbb a kártyás fizetés

Szerző:

Kategóriák:

Magyarországon az eurozóna tagállamaiban érvényesülő általános tendenciának megfelelően folyamatosan növekszik a kártyás fizetési tranzakciók száma és összege, ezzel párhuzamosan fokozatosan háttérbe szorul a készpénz használata. A kényelmes, gyors és biztonságos elektronikus fizetési megoldások térnyerésével a szolgáltatóknak, kereskedőknek is érdemes számolniuk, ha lépést akarnak tartani a változó fogyasztói igényekkel.

Jól felfogott üzleti érdek a bankkártya elfogadás a vállalkozásoknak

Az euróövezetben minden korosztályban meghaladja az 50 százalékot azok aránya, akik inkább kártyával fizetnek, mint készpénzzel – olvasható az Európai Központi Bank legutóbbi, a vásárlók fizetési szokásait vizsgáló kutatásában.

Ez hasonlóképp van Magyarországon is az OTP Bank megbízásából, nemrég készített felmérés* alapján. A magyar kártyahasználók az euroövezetiekhez hasonlóan leginkább azzal érvelnek, hogy így nem kell sok készpénzt hordaniuk maguknál, gyorsabb, kényelmesebb és egyszerűbb az elektronikus fizetés.

„A statisztikák mellett a felhasználói visszajelzések is azt igazolják, hogy egyre több vásárló kifejezetten elvárja a kereskedőktől és szolgáltatóktól, hogy kártyával fizethessen. Így az erre törvényben nem kötelezett vállalkozások számára sem csupán lehetőség, hanem jól felfogott üzleti érdek, hogy bankkártyát is elfogadjanak a vásárláskor”

– mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

OTP Csoport elektronikus fizetés kártyaelfogadás

Növekszik a kereskedők elvárása az elektronikus fizetési megoldásokkal szemben | 2022.11.14.

Az elmúlt években ugrásszerűen nőtt a kártyás fizetés népszerűsége Magyarországon, amit külső tényezők és a megváltozott vásárlói szokások is gyorsítottak.

A magyarok 80 százaléka nyitott az elektronikus fizetési megoldásokra

Igaz, hogy az eurozóna összesített adatai azt mutatják, hogy a készpénzes fizetés visszaszorulásával párhuzamosan, 2019 és 2022 között dinamikusan – 25-ről 34 százalékra – bővült a kártyahasználat, az országok között komoly különbségek vannak. A kártyás tranzakciók száma mindenhol nőtt, az értékük azonban két tagállamban csökkent: Észtországban 15, Litvániában 7 százalékkal.

Kártyával a legtöbben Finnországban fizettek (70 százalék), a második helyen Hollandia áll (67 százalékkal), a harmadik pedig Luxemburg (52 százalékkal). A készpénzfizetésben a máltaiak az éllovasok (77 százalék), majd Szlovénia (73 százalék) és Ausztria (70 százalék) következik a sorban.

Magyarországon a kártyás vásárlások száma 59 százalékkal ugrott meg 2022 harmadik negyedévében a három évvel korábbi szinthez viszonyítva, ennél is látványosabb, 83 százalékos volt a tranzakciók értékének növekedése.

Az pedig biztató a jövő szempontjából, hogy a Magyar Nemzeti Bank 2021-ről szóló Fizetési rendszer jelentése szerint

a magyarok 80 százaléka nyitott az elektronikus fizetési megoldásokra, a 18-59 éves, vagyis a munkaerőpiacon aktív korosztályok tagjainak több, mint fele már szívesebben fizetett kártyával vagy mobiltelefonnal, mint készpénzzel.

A mobiltelefonból is lehet POS-terminál

Az OTP Csoport elektronikus fizetési megoldásai között már elérhető olyan alkalmazás is, amellyel a kereskedő POS-terminálként használhatja mobiltelefonját. A SimpleBusiness applikációt kezdő- vagy 30 millió forint alatti éves árbevétellel rendelkező vállalkozásoknak javasolja az OTP Csoport.

Magasabb árbevétel esetén a bankkártyák mellett egészségpénztári, cafeteria- és SZÉP kártyák elfogadására is alkalmas POS-terminál igénylését ajánlja a hitelintézet.

SimpleBusiness_SoftPOS_Mastercard

Érintéses fizetési lehetőséggel bővült a SimpleBusiness | 2022.05.26.

Az OTP Mobil bejelentette, mostantól érintéses fizetésre is alkalmas a SimpleBusiness mobilalkalmazás. Az új funkció segítségével a SimpleBusiness-t használó kereskedők Androidos okostelefonjukat érintéses fizetésre alkalmas bankkártyaelfogadó terminállá alakíthatják. 

———————
*A reprezentatív felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 novemberében készítette 1103 fő részvételével.

Forrás: OTP Bank | Címlapfotó: forrása: stock.adobe.com | Licenc: FinTech Group Kft.

Címkék:
blank