A Gránit Bank ma bedobta magát a legnagyobbak versenyébe és kijött a mobilfizetés non plus ultrájával. Ákossal (Gáborjáni Szabó), a Gránit Bank IT és elektronikus csatornák ügyvezető igazgatójával beszélgettem a mai bejelentés hátteréről és mellesleg kiderült, a Gránit Banknak már 2 éve van Open API-ja (is); továbbá:

  • elsőként vezette be a videó bankolást,
  • váltotta ki az elavult SMS üzenetküldést push notifikációval,
  • indította el az online számlanyitást,
  • valamint intézi helyettünk a bankváltást.

Szóval, itt egy bank, amely nemrég lépett a versenytérre, “A Digitális Bank”, amely innovációban kívánja megverni nemcsak a hazai nagybankokat, de európai versenytársait is.

 

Mi van a Gránit Pay motorháza alatt?

Címszavakban összegyűjtöttük, mi az, amit a sajtóból eddig nem tudhattál meg:

  • HCE alapú mobiltárca,
  • nincs külön mobilfizetési applikáció, a mobil banki applikációba töltődik le a virtuális bankkártya,
  • kevesebb mint 30 másodperc alatt tudod virtualizálni bármelyik fizikai bankkártyádat a mobil appon keresztül, azaz ha otthon hagytad a bankkártyádat, akkor 30 sec alatt a telefonodból lehet bankkártyát csinálni. 🙂
  • nem PayPass-os bankkártyából is lehet érintés nélküli mobilfizetésre alkalmas virtuális bankkártyát előállítani, azaz ha eddig nem volt PayPass-os bankkártyád, akkor a Gránit Bank a mobiltelefonodból csinál PayPass-os fizetőeszközt,
  • az ügyfél maga állíthatja be a Gránit Pay biztonsági szintjét (pl.: a tranzakcióhoz kell-e feloldott képernyőzár stb.),
  • kimaxolt CEX: nem kell a kártyádat se lefotózni, se külön bepötyögni a kártyaadataidat. Kiválasztod a GRÁNIT eBankban melyik kártyádat akarod virtualizálni és már ott is van a telefonodon a kártya, azaz lett a telefonodból “bankkártya”.

 

“Európában ez az első ilyen projektek egyike volt (MCBP/MDES) a MasterCard-nál is; éjszaka az amerikaiakkal leveleztünk, reggel már az európaiakkal folytattuk a munkát, majd délután az indiai supportnak adtuk át a staféta botot”

– meséli Ákos a projekt izgalmait.

Mi a stratégia a Gránit Pay-jel?

A digitálisan érett ügyfelek akvirálása, illetve a meglévő ügyfelek elköteleződésének növelése a cél a Gránit Bank számára a Gránit Pay-jel.

“Itt ne csak a millenniumi generációra gondolj! Egyre több X-es mozog rutinosan a digitális térben és várja el a banki szolgáltatások mobiltelefonos környezetbe való átültetését. Számunkra az innováció kulcsfontosságú és azon dolgozunk, hogy megtaláljuk minden banki szolgáltatásunk pontos helyét a mobiltelefónia világában. A Gránit Pay is ennek az innovációs stratégiának az eredménye”

– mondja Ákos.

 

“Amúgy Nekünk van már Open API-nk is”

2 évvel ezelőtt adtuk ki pilot jelleggel az API-nkat, majd ezt követően egy KKV-s megoldás könyvelő rendszer felhő alapú szolgáltatás számára is elérhetővé tettük. “Szóval, mi már a többi bankot megelőzve jöttünk ki az API-val, csak akkor ez nem volt még akkora hírverés.”

 

“Szóval, mi már a többi bankot megelőzve jöttünk ki az API-val, csak akkor ez nem volt még akkora hírverés.”